ΣΥΡΙΖΑ: Σκληρή κριτική στον Κ.Μητσοτάκη για την ΕΥΠ και τα Γλυπτά του Παρθενώνα

Ευθύνες στον πρωθυπουργό καταλογίζει η Κουμουνδούρου.
|
Open Image Modal
EUROKINISSI/ ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Διπλό μέτωπο στην κυβέρνηση και προσωπικά στον Κ. Μητσοτάκη έχει στήσει ο ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή την τροπολογία για την ΕΥΠ και την πρόταση του πρωθυπουργού να δανείσει το Βρετανικό Μουσείο τα μάρμαρα του Παρθενώνα στο Μουσείο της Ακρόπολης. Στα δύο αυτά θέματα ο ΣΥΡΙΖΑ αναδεικνύει προσωπικά την εμπλοκή και τις ευθύνες του πρωθυπουργού, σε αντίθεση με άλλα ζητήματα (π.χ. το προσφυγικό) όπου η κριτική του είναι συνολικά προς τις απόψεις της ΝΔ.

Για «επιστροφή σε σκοτεινές πρακτικές που υπονομεύουν την ποιότητα και το περιεχόμενο της δημοκρατίας μας», έκανε λόγο ο εκπρόσωπος τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Χαρίτσης, αναφερόμενος στην τροπολογία της ΝΔ για τον διοικητή της ΕΥΠ την οποία η αξιωματική αντιπολίτευση χαρακτηρίζει ως «φωτογραφική».

Ο Αλ. Χαρίτσης θέτει 3 ερωτήματα στον Κ. Μητσοτάκη: «Πρώτον: Για ποιον λόγο προχώρησε σε φωτογραφική τροπολογία για τον διοικητή της ΕΥΠ, ενώ πριν έναν μήνα διαβεβαίωνε από το βήμα της Βουλής ότι δεν πρόκειται να αλλάξει κανέναν νόμο;

Δεύτερον: Που αποσκοπεί η τοποθέτηση «συνδέσμων» της ΕΥΠ σε όλες τις υπηρεσίες του Δημοσίου χωρίς κανέναν θεσμικό έλεγχο;

Τρίτο και κρισιμότερο: Θα έχει τη δυνατότητα ο εκάστοτε «σύνδεσμος» να παρακολουθεί δημόσιους λειτουργούς, ακόμα και υπουργούς της κυβέρνησης, έχοντας προκαταβολικά ασυλία για τυχόν παράνομες πράξεις του».

«Ας σκεφτεί προσεκτικά τις απαντήσεις του ο Κ. Μητσοτάκης. Ας αναλογιστεί την ευθύνη των επιλογών του. Δεν μπορούμε και δεν θα επιτρέψουμε την επιστροφή σε σκοτεινές πρακτικές που υπονομεύουν την ποιότητα και το περιεχόμενο της δημοκρατίας μας» προειδοποιεί ο ΣΥΡΙΖΑ.

Ως προς το θέμα των Γλυπτών του Παρθενώνα η τ. υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά επισημαίνει ότι η πρόταση Μητσοτάκη για δανεισμό σημαίνει «αλλαγή της εθνικής στρατηγικής για την επιστροφή τους». «Φάνηκε να ανοίγει ουσιαστικά το θέμα αλλαγής της εθνικής στρατηγικής για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα. Πρόκειται για ένα ζήτημα ιδιαίτερης σημασίας για την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας, καθώς στη σπουδή των θεαματικών κινήσεων φαίνεται πως τείνει να θυσιαστεί η μόνιμη επιστροφή των Γλυπτών και η επανένωση του μνημείου. Αυτό σημαίνει ο δανεισμός και τίποτε άλλο», υπογράμμισε η Μ. Ζορμπά και ζήτησε από την κυβέρνηση και το υπουργείο Πολιτισμού να διατυπώσουν την επίσημη θέση της χώρας.

Τι απαντά το υπουργείο Πολιτισμού

Απαντώντας στις κατηγορίες της Μυρσίνης Ζορμπά κατά του πρωθυπουργού, το υπουργείο Πολιτισμού εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία τονίζει πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης διατύπωσε με σαφήνεια το πάγιο ελληνικό αίτημα για την οριστική επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα. Παράλληλα, καταγγέλλει την πρώην επικεφαλής του υπουργείου για πολλά λάθη και παραλείψεις κατά τη διάρκεια της θητείας της.

Αναλυτικά η απάντηση του υπουργείου Πολιτισμού:

«Με αφορμή τη συνέντευξη του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη στον Observer, η τέως υπουργός Πολιτισμού κ. Μυρσίνη Ζορμπά υπαγόρευσε στον ΣΥΡΙΖΑ μακροσκελή ανακοίνωση. Αν βέβαια έμπαινε στον κόπο να διαβάσει τη συνέντευξη, θα έβλεπε όχι μόνο την ορθή διατύπωση του παγίου αιτήματος από τον Πρωθυπουργό για την οριστική επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα, αλλά και σαφώς διατυπωμένη τη θέση του ότι «το Βρετανικό Μουσείο δίνει μια χαμένη μάχη».

Ο Πρωθυπουργός δήλωσε στον Observer ότι σε καμία περίπτωση η Ελλάδα δεν αποποιείται το πάγιο αίτημά της για την οριστική επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα και επ’ ουδενί τρόπω αναγνωρίζει καμία κυριότητα στην βρετανική πλευρά, θεωρώντας ότι μία ενδεχόμενη αποδοχή της πρότασής του θα αποτελούσε σημαντική χειρονομία καλής θελήσεως, εμπεριέχουσα την ουσιαστική αναγνώριση των Βρετανών για το δίκαιο της απαίτησης.
O ΣΥΡΙΖΑ και η τέως υπουργός αγνοούν την ουσιαστική σημασία της λέξης κυνισμός.

Κυνισμός σημαίνει να μεταβιβάζει ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση χιλιάδες αρχαιολογικούς χώρους στο Υπερταμείο, συμπεριλαμβανομένης της Κνωσού.
Κυνισμός σημαίνει να υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες ευρήματα «φυλακισμένα» στις αποθήκες των μουσείων, αντί να ταξιδεύουν ως περιοδικές εκθέσεις, στο πλαίσιο πάντα των διατάξεων του Αρχαιολογικού Νόμου, διδάσκοντας την διαχρονική συνεισφορά της Ελλάδας στον παγκόσμιο Πολιτισμό.
Κυνισμός σημαίνει να εγκαταλείπονται στην τύχη τους μνημεία και αρχαιολογικοί χώροι επί πέντε έτη, λόγω ιδεοληψιών και αδιαφορίας.
Κυνισμός σημαίνει ότι στο πλαίσιο της πολιτιστικής διπλωματίας, δεν έγινε καμία απολύτως προετοιμασία επί πέντε έτη για την διοργάνωση ανάλογων εμβληματικών εκθέσεων από το ΥΠΠΟΑ για το εξωτερικό.

Επί πλέον η κ. Ζορμπά είτε έκανε ένα λάθος είτε απλά είπε ψέματα. Τι είναι χειρότερο; Διότι οι εμβληματικές εκθέσεις στις οποίες αναφέρεται, στην Κίνα και την Αμερική -δηλαδή Heaven and Earth, Greeks, Το ναυάγιο των Αντικυθήρων- προετοιμάζονταν από το 2010 και εγκαινιάστηκαν για πρώτη φορά το 2013 και το 2014. Αυτές οι εκθέσεις ταξίδευαν τα προηγούμενα πέντε χρόνια».