Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) ζήτησε την ανάπτυξη γρήγορων αλλά με ακριβή αποτελέσματα, οικονομικά προσιτών και εύχρηστων συστηματικών δοκιμών COVID-19, για όλους τους επιβάτες πριν από την αναχώρηση, ως εναλλακτική λύση στα μέτρα καραντίνας, προκειμένου να διατηρηθεί η παγκόσμια, εναέρια διασύνδεση.
Τα διεθνή ταξίδια μειώνονται κατά 92%, έναντι του 2019. Πέρασε πάνω από μισός χρόνος, από τότε που η παγκόσμια αεροπορική διασύνδεση καταστράφηκε, καθώς οι χώρες έκλεισαν τα σύνορά τους για να αντιμετωπίσουν την εξάπλωση του COVID-19. Ορισμένες κυβερνήσεις έχουν ανοίξει προσεκτικά τα σύνορα, από τότε, αλλά υπήρξε περιορισμένη κίνηση, επειδή είτε τα μέτρα καραντίνας καθιστούν τα ταξίδια ανέφικτα είτε οι συχνές αλλαγές στα μέτρα COVID-19 καθιστούν αδύνατο τον σχεδιασμό.
«Το κλειδί για την αποκατάσταση της ελευθερίας της διασυνοριακής κινητικότητας, είναι η συστηματική δοκιμή COVID-19 για όλους τους ταξιδιώτες πριν από την αναχώρηση. Αυτό θα δώσει στις κυβερνήσεις την εμπιστοσύνη να ανοίξουν τα σύνορά τους χωρίς περίπλοκα μοντέλα κινδύνου, που βλέπουν συνεχείς αλλαγές στους κανόνες που επιβάλλονται στα ταξίδια. Η δοκιμή όλων των επιβατών θα δώσει στους ανθρώπους την ελευθερία τους να ταξιδεύουν με αυτοπεποίθηση. Και αυτό θα βάλει εκατομμύρια ανθρώπους πίσω στη δουλειά,» δήλωσε ο Alexandre de Juniac, γενικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος της IATA.
Το οικονομικό κόστος της κατάρρευσης της παγκόσμιας διασύνδεσης, καθιστά την επένδυση, σε μια δοκιμαστική λύση που ανοίγει τα σύνορα, προτεραιότητα για τις κυβερνήσεις. Ο ανθρώπινος, αλλά και οικονομικός αντίκτυπος από την κρίση, θα παραταθούν εάν η αεροπορική βιομηχανία –στην οποία εξαρτώνται τουλάχιστον 65,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας– καταρρεύσει πριν από τη λήξη της πανδημίας. Και το ποσό της κυβερνητικής στήριξης που απαιτείται για να αποφευχθεί μια τέτοια κατάρρευση αυξάνεται. Τα ήδη χαμένα έσοδα, αναμένεται να ξεπεράσουν τα 400 δισεκατομμύρια δολάρια και ο κλάδος αναμένεται να παρουσιάσει καθαρή απώλεια άνω των 80 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2020 ,σε ένα πιο αισιόδοξο σενάριο ανάκαμψης από ό, τι στην πραγματικότητα ξετυλίχθηκε.
Κοινή γνώμη
Η έρευνα της IATA, αποκάλυψε ότι περίπου το 65% των ταξιδιωτών που συμμετείχαν στην έρευνα, συμφώνησαν ότι δεν πρέπει να απαιτείται καραντίνα εάν ένα άτομο έχει αρνητική δοκιμή για το COVID-19.
Μάλιστα, το 84% συμφώνησε ότι πρέπει να απαιτούνται τεστ από όλους τους ταξιδιώτες, ενώ το 88% συμφώνησε ότι είναι πρόθυμοι να υποβληθούν σε τεστ, στο πλαίσιο της διαδικασίας ταξιδιού.
Εκτός από το άνοιγμα των συνόρων, η έρευνα της κοινής γνώμης έδειξε επίσης ότι τα τεστ θα βοηθήσουν στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των επιβατών στους αερομεταφορείς. Οι ερωτηθέντες της έρευνας διαπίστωσαν ότι η εφαρμογή των μέτρων ελέγχου του COVID-19, για όλους τους επιβάτες, ήταν αποτελεσματική στο να τους κάνει να νιώθουν ασφαλείς, μετά τη μάσκα. Και, η διαθεσιμότητα ταχείας δοκιμής COVID-19, είναι μεταξύ των κορυφαίων τριών ζητουμένων, που οι ταξιδιώτες θα αναζητήσουν για διαβεβαίωση ότι το ταξίδι είναι ασφαλές (μαζί με τη διαθεσιμότητα εμβολίου ή θεραπείας για το COVID-19).
Πρακτικές
Το αίτημα της IATA είναι να αναπτύξει ένα τεστ που πληροί τα κριτήρια της ταχύτητας, της ακρίβειας, της προσιτής τιμής και της ευκολίας χρήσης και που θα μπορούσε να εφαρμοστεί συστηματικά, υπό την επίβλεψη των κυβερνήσεων, σύμφωνα με τα συμφωνημένα διεθνή πρότυπα. Η IATA ακολουθεί αυτή τη θέση μέσω του ICAO, η οποία οδηγεί τις προσπάθειες ανάπτυξης και εφαρμογής παγκόσμιων προτύπων για την ασφαλή λειτουργία των διεθνών αεροπορικών υπηρεσιών, εν μέσω της πανδημίας COVID-19.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι η εξέλιξη των δοκιμών COVID-19 προχωρά ταχύτατα σε όλες τις παραμέτρους και αναμένονται λύσεις τις επόμενες εβδομάδες. Ωστόσο, η δοκιμή COVID-19 πριν από την αναχώρηση, είναι η προτιμώμενη επιλογή καθώς θα δημιουργήσει ένα «καθαρό» περιβάλλον καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας ταξιδιού. Η δοκιμή κατά την άφιξη μειώνει την εμπιστοσύνη των επιβατών με την πιθανότητα καραντίνας στον προορισμό, σε περίπτωση θετικού αποτελέσματος.
«Οι αεροπορικές εταιρείες, τα αεροδρόμια, οι κατασκευαστές εξοπλισμού και οι κυβερνήσεις, θα πρέπει στη συνέχεια να εργαστούν σε πλήρη ευθυγράμμιση, ώστε να μπορέσουμε να το κάνουμε αυτό γρήγορα. Κάθε μέρα, η αεροπορική βιομηχανία κινδυνεύει να χάσει περισσότερες θέσεις εργασίας,» ανέφερε ο de Juniac, επισημαίνοντας ότι «πολλοί βλέπουν την ανάπτυξη ενός εμβολίου ως πανάκεια για την πανδημία. Θα είναι σίγουρα ένα σημαντικό βήμα, αλλά ακόμα και μετά την αναγνώριση ενός αποτελεσματικού εμβολίου παγκοσμίως, η αύξηση της παραγωγής και της διανομής είναι πιθανό να διαρκέσει πολλούς μήνες. Η δοκιμή θα είναι μια πολύ αναγκαία ενδιάμεση λύση.»
Προτεραιότητα
Οι αεροπορικές μεταφορές δεν είναι ο μόνος τομέας που έχει ανάγκη για τεστ. «Οι ανάγκες του ιατρικού προσωπικού πρέπει να είναι η πρώτη προτεραιότητα. Όμως, οι υπεύθυνοι χάραξης της πολιτικής, πρέπει να λάβουν υπόψη το οικονομικό ερέθισμα που μόνο η αεροπορία μπορεί να προσφέρει κατά την ιεράρχηση των οικονομικών πόρων τους. Για παράδειγμα, η αποκατάσταση της παγκόσμιας διασύνδεσης, θα διατηρήσει τις ταξιδιωτικές και τουριστικές θέσεις εργασίας - οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 10% της παγκόσμιας απασχόλησης και έχουν πληγεί περισσότερο από αυτήν την κρίση. Το άνοιγμα των συνόρων που υποστηρίζεται από συστηματικούς ελέγχους όλων των επιβατών, πριν από την αναχώρηση, θα πρέπει να περιλαμβάνεται στον κατάλογο προτεραιότητας των κυβερνήσεων,» κατέληξε ο de Juniac.