Συζήτηση για να γίνουν μουσεία και πολυχώροι οι σταθμοί τρένου σε Άργος και Ναύπλιο

Συναντήσεις του προέδρου του ΟΣΕ Γιάννου Γραμματίδη με τους δημάρχους των πόλεων.
Open Image Modal
Συναντήσεις του προέδρου του ΟΣΕ Γιάννου Γραμματίδη με τους δημάρχους των πόλεων.
ΟΣΕ

Στην αξιοποίηση των σταθμών τρένου Άργους και Ναυπλίου, που δεν λειτουργούν πια καθώς έχει καταργηθεί το σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου (λειτουργεί έως το Αίγιο και θα φτάσει ξανά στην Πάτρα όπως και ο προαστιακός μέχρι την Κάτω Αχαϊά), σχεδιάζει να προχωρήσει ο ΟΣΕ.

Στην επίσκεψη που πραγματοποίησε ο πρόεδρος του ΟΣΕ Γιάννος Γραμματίδης, με τεχνικούς του συμβούλους, στους σιδηροδρομικούς σταθμούς Άργους, Μύλων, Ναυπλίου και Μυκηνών συζήτησε με τον δήμαρχο Άργους Γιάννη Μαλτέζο την προοπτική αξιοποίησης από τον ΟΣΕ του σιδηροδρομικού σταθμού ως πολυχώρου πολιτισμού και αναψυχής με έμφαση στον μουσειακό του χαρακτήρα. Ένα τέτοιο έργο, αφενός μεν θα αξιοποιεί την περιουσία του ΟΣΕ με επεμβατικές επισκευαστικές δράσεις, τόσο σε ακίνητα, όσο και σε τροχαίο υλικό που ευρίσκεται στον χώρο του σταθμού, αφετέρου δε θα αναβαθμίσει τις υποδομές της περιοχής, θα ξανακάνει τον σταθμό κέντρο ζωής για τον τοπικό πληθυσμό και, τέλος, θα συμβάλλει στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.

Με τον δήμαρχο Ναυπλιέων Δημήτριο Ορφανό ο Γιάννος Γραμματίδης συζήτησε την πιθανότητα συμβολής του ΟΣΕ στην ανάπλαση του χώρου πέριξ του νέου σιδηροδρομικού σταθμού της πόλης του Ναυπλίου ώστε και αυτός να μετατραπεί σε χώρο εκθεσιακής προβολής τοπικών προϊόντων, αλλά και άλλων δράσεων προς όφελος του κοινωνικού συνόλου. Ένας τέτοιος χώρος θα μπορούσε να συμπληρωθεί με την τόσο μουσειακή, όσο και λειτουργική παρουσία σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού που προηγουμένως θα πρέπει να συντηρηθεί ανάλογα για την εξυπηρέτηση του σκοπού χρήσης του.

Σχολιάζοντας την κατάσταση τόσο των ακινήτων του ΟΣΕ στις περιοχές αυτές, όσο και του τροχαίου υλικού (μηχανών, βαγονιών αλλά και σιδηροδρομικών ειδών κι εργαλείων μουσειακού χαρακτήρα) ο πρόεδρος του ΟΣΕ εξέφρασε την λύπη του, τόσο για το κατάντημα της περιουσίας τού δημοσίου λόγω τής αδιαφορίας όλων των κατά καιρούς παραγόντων τού σιδηροδρόμου, όσο και για την ανεγκέφαλη, όπως την χαρακτήρισε, απόφαση κατάργησης του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου που ευθύνεται επίσης για την κατάρρευση των σιδηροδρομικών υποδομών στην περιοχή και που στέρησε τις τοπικές κοινωνίες, αλλά και τους τουριστικούς επισκέπτες από την χρήση ενός καθαρού, ακριβούς και γραφικού μέσου μεταφοράς.

«Δεν άξιζε η Πελοπόννησος μιας τέτοιας τύχης. Ο ΟΣΕ, σε αγαστή και αποτελεσματική συνεργασία με τους τοπικούς Δήμους, τη ΓΑΙΑΟΣΕ, την Περιφέρεια Πελοποννήσου και κάθε εμπλεκόμενο φορέα, αναλαμβάνει την πρωτοβουλία ενός τέτοιου σχεδιασμού που ασφαλώς θα συμβάλλει στην διατήρηση της σιδηροδρομικής παράδοσης, αλλά και στην ευρύτερη ανάπτυξη της Πελοποννήσου χωρίς να θιγούν στο ελάχιστο οι υπάρχουσες εκεί σιδηροδρομικές υποδομές, ώστε στο μέλλον να μπορούν να εξυπηρετήσουν την επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου», ανέφερε ο πρόεδρος του ΟΣΕ.