Η νέα Skoda Superb τέταρτης γενιάς θα παρουσιαστεί αυτό το φθινόπωρο, 90 χρόνια μετά την κυκλοφορία του πρώτου ιστορικού μοντέλου της τσέχικης μάρκας, που κατασκευάστηκε μεταξύ 1934 και 1949.
Με εκείνο το μοντέλο η μάρκα μπήκε στην μεσαία κατηγορία αμαξωμάτων. Το επόμενο κεφάλαιο της ιστορίας ξεκίνησε το 2008 με την παρουσίαση της δεύτερης γενιάς Skoda Superb. Για πρώτη φορά, η σειρά ήταν διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις αμαξώματος, με σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης.
Οντας στην αγορά από το 2015, η τρίτη γενιά του μοντέλου, είναι η πρώτη Superb που κατασκευάζεται στη σπονδυλωτή πλατφόρμα MQB του ομίλου. Η γκάμα επεκτάθηκε το 2019 για να συμπεριλάβει μια plug-in υβριδική εκδοχή, τη Superb iV.
Ιστορική Skoda Superb, 1934-1949
Η ενσωματωμένη καλωδίωση λειτουργούσε με ένα νέο τότε σύστημα 12 V, το οποίο εξακολουθεί να χρησιμοποιείται στα αυτοκίνητα σήμερα.
Βασίστηκε σε ένα καινοτόμα σχεδιασμένο πλαίσιο, διέθετε υδραυλικά φρένα και ξύλινο σώμα με ξύλινο σκελετό και εξωτερικά πάνελ από μεταλλικά φύλλα, επιτρέποντας στη Superb να κατασκευάζεται σε διάφορα στυλ αμαξώματος και σε στρατιωτικές εκδόσεις.
Ήταν διαθέσιμο με κινητήρες SV ή OHV με ισχύ που κυμαίνονταν από 40,5 έως 70,7 kW και κυβισμό από 2.492 έως 3.991 κ.εκ.. Οι περισσότεροι από τους κινητήρες είχαν έξι κυλίνδρους, με εξαίρεση τη Superb 4000, που είχε έναν V8-κύλινδρο κινητήρα.
Συγκαταλέγεται πλέον στα πιο πολύτιμα εκθέματα του Μουσείου Skoda στο Mlada Boleslav. Περίπου 900 πολιτικά και 1.600 στρατιωτικά οχήματα όλων των εκδόσεων Superb κατασκευάστηκαν μεταξύ 1934 και 1949.
Επιστροφή της ναυαρχίδας, 2001-2008
Το 2001 ήταν η χρονιά που η Skoda εντάχθηκε στον όμιλο Volkswagen. Η Skoda Fabia κυκλοφόρησε ως σαλούν, με τη Skoda να παρουσιάζει επίσης την υπογραφή Simply Clever της ιδέας πρακτικών καινοτομιών.
Το κύριο γεγονός της χρονιάς όμως ήταν η παρουσίαση της Superb saloon μετά από 50 χρόνια παύσης. Αυτό ανέβασε το προφίλ της μάρκας, τοποθετώντας την μεταξύ των κατασκευαστών αυτοκινήτων ανώτερης μεσαίας κατηγορίας.
Μάκρυνε κατά 10 εκ., όντας πιο ευρύχωρη και διέθετε μια ολοκληρωμένη γκάμα κινητήρων βενζίνης και ντίζελ, που κυμαίνονταν από έναν τετρακύλινδρο turbo 1.8lt με 110 kW (150 hp) έως την κορυφαία έκδοση – έναν V6 2.8lt με 142 kW (193 hp).
Έφερε μαζί του αρκετές πρωτιές για τη μάρκα, συμπεριλαμβανομένων προβολέων bi-xenon, αυτόματου κιβωτίου Tiptronic, συστήματος φωτισμού Coming Home και ηλεκτρονικά ελεγχόμενης υποβοήθησης πέδησης.
Η μπροστινή ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και οι διαμήκως τοποθετημένοι κινητήρες ήταν επίσης μοναδικοί μεταξύ των αυτοκινήτων Skoda. Το 2006, το Superb πρώτης γενιάς υποβλήθηκε σε λίφτινγκ, το οποίο ενσωμάτωσε το σήμα κατατεθέν του πίσω φωτός σε σχήμα C.
Τρίτη γενιά Superb με plug-in υβριδική κίνηση, από το 2015
Τον Φεβρουάριο του 2015, h Superb τρίτης γενιάς παρουσιάστηκε στην Πράγα σε έκδοση αμαξώματος liftback, ενώ λίγους μήνες αργότερα ακολούθησε η έκδοση του estate.
Χρησιμοποιώντας τη σπονδυλωτή πλατφόρμα MQB του oμίλου Volkswagen, η τρίτη γενιά Skoda Superb μπορούσε πλέον να ενσωματώσει όλες τις πιο πρόσφατες διαθέσιμες τεχνολογίες.
Για πρώτη φορά, το μοντέλο επωφελήθηκε από προσαρμοζόμενο πλαίσιο DCC, το τριζωνικό σύστημα ελέγχου κλιματισμού και υποβοήθησης, όπως το Traffic Jam Assist και το Emergency Assist. Το Adaptive Cruise Control ACC, το Lane Assist και το Travel Assist ήταν επίσης διαθέσιμα για τη σειρά Superb.
Ο αριθμός των χαρακτηριστικών Simply Clever αυξήθηκε επίσης σημαντικά. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που η Skoda πρόσφερε, για παράδειγμα, ένα εικονικό πεντάλ απελευθέρωσης πορτμπαγκάζ, μια πρίζα 230 V για τους επιβάτες των πίσω καθισμάτων και ομπρέλες στα πάνελ και των δύο μπροστινών θυρών.
Μετά το λίφτινγκ του 2019, η Superb τρίτης γενιάς έλαβε πρόσθετο εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας, όπως προβολείς Matrix-LED, Predictive Adaptive Cruise Control και άνοιγμα χωρίς κλειδί KESSY για όλες τις πόρτες. Το πιο σημαντικό, η σειρά επεκτάθηκε για να συμπεριλάβει μια νέα παραλλαγή – το plug-in υβριδικό Superb iV με κινητήρα 1.4 TSI PHEV.
Μέχρι σήμερα, η Skoda Auto έχει παράγει πάνω από 1.550.000 αυτοκίνητα Superb όλων των τύπων και γενεών από το 2001, από τα οποία πάνω από 780.000 είναι Superb τρίτης γενιάς.
Εν αναμονή της παρουσίασης της νέας Superb.