Social Media. Είναι δωρεάν, αν για εσάς ο χρόνος δεν είναι χρήμα!

Είστε σίγουροι πως το αποτέλεσμα των ενεργειών σας θα αποδώσει το αντίστοιχο αποτέλεσμα των επαγγελματιών;
Open Image Modal
Urupong via Getty Images

Μπαλονάκια ειδοποιήσεων, ηχητικές επισημάνσεις, σχόλια χρηστών που περιμένουν τις απαντήσεις σας. Αυτός είναι ο κόσμος των social media! Τα αγαπημένα μέσα δισεκατομμυρίων χρηστών του διαδικτύου μπορεί να προσφέρονται δωρεάν αλλά ο χρόνος που απαιτεί η διαχείρισή τους κοστίζει πραγματικά ακριβά. Και ειδικά όταν αυτά τα μέσα σχετίζονται με την επιχειρηματική σας παρουσία τότε τα πράγματα δυσκολεύουν.

Πολλοί επιχειρηματίες διαπιστώνοντας πως η διαχείριση των social media λογαριασμών τους, αποσπά όχι μόνο την προσοχή τους από άλλους σημαντικούς τομείς ανάπτυξης της επιχείρησής τους, απαιτώντας παράλληλα και αρκετό χρόνο από τους ίδιους, αναθέτουν σε εξωτερικούς συνεργάτες αυτό το έργο. Για κάποιους αυτό ίσως να φαντάζει ως περιττό έξοδο για μία επιχείρηση αλλά η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική. Ας δούμε γιατί!

«Θα το επιμεληθώ μόνος μου»

Αν έχετε τις ικανότητες ενός φωτογράφου, ενός γραφίστα, ενός κειμενογράφου και παράλληλα το χρόνο να ανταποκριθείτε σε ερωτήσεις, απορίες και αιτήματα των χρηστών του διαδικτύου που αλληλεπιδρούν με τα κοινωνικά σας μέσα, τότε κάντε το μόνοι σας. Έχουμε ξαναπεί πως το περιεχόμενο (content) είναι η κινητήριος δύναμη για τα social media. Είστε σίγουροι πως το αποτέλεσμα των ενεργειών σας θα αποδώσει το αντίστοιχο αποτέλεσμα των επαγγελματιών οι οποίοι έχουν τη γνώση και την εμπειρία σε αυτό το αντικείμενο;

«Θα απαντήσω σε λίγο»

Πόσα κόκκινα μπαλονάκια θα αφήσετε να συσσωρευτούν στη σελίδα σας στο Facebook μέχρι να αποφασίσετε να ανταποκριθείτε στα μηνύματα που έχετε λάβει; Μπορεί να έχετε όλη την καλή διάθεση να απαντήσετε στα μηνύματα που λαμβάνετε αλλά έχετε το χρόνο για να το κάνετε σωστά; Επίσης πολλές φορές στη βιασύνη μας στο να ανταποκριθούμε όσο το δυνατόν πιο άμεσα σε μία ερώτηση κάποιου ενδιαφερόμενου για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρουμε, οδηγούμαστε σε λάθη τα οποία μπορούν να πλήξουν την εικόνα της επιχείρησής μας. Συμβουλή! Είναι εξίσου σημαντικό το να μειώσετε τους χρόνους απαντήσεών σας όσο και το να προσφέρετε στον ενδιαφερόμενο μία σωστά μελετημένη απάντηση.

«Δεν προλαβαίνω, θα “ανεβάσω” αύριο»

Με τον ίδιο τρόπο που είστε συνεπείς στα επαγγελματικά σας ραντεβού, θα πρέπει να είστε και συνεπείς στην ενημέρωση του περιεχομένου των social media. Δυστυχώς πολλές φορές με αφορμή ποικίλες καταστάσεις, πολλές επιχειρήσεις ατονούν στη συνεπή επαφή τους με το κοινό που απευθύνονται. Αποτέλεσμα αυτού του φαινομένου είναι η μείωση της αποτελεσματικότητας της online παρουσίας τους. Οι λόγοι που συμβαίνει αυτό είναι πολλοί και ποικίλουν ανάλογα με το μέγεθος της εταιρείας και το διαθέσιμο χρόνο του εκάστοτε επιχειρηματία ο οποίος και ασφαλώς έχει να ενδιαφερθεί για τόσους πολλούς άλλους τομείς της επιχείρησής του. Αποτέλεσμα. Τα social media περνούν σε δεύτερη μοίρα!

Tips για να μειώσετε το χρόνο που απαιτούν από εσάς τα Social Media:

1) Επιλέξτε τα social media που είναι πραγματικά αποτελεσματικά για την επιχείρησή σας. Δεν είναι ανάγκη να έχετε παρουσία σε όλες τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

2) Δημιουργήστε ένα χρονοδιάγραμμα δημοσιεύσεων στην αρχή του μήνα και τηρήστε το χρησιμοποιώντας τα αυτοματοποιημένα εργαλεία δημοσίευσης που σας προσφέρει το κάθε μέσο που χρησιμοποιείται.

3) Σταματήστε τη δίχως ουσιαστικό λόγο περιήγησή σας στα social media. Περιοριστείτε απλώς στον έλεγχο των σελίδων σας και τις απαντήσεις σας σε εισερχόμενα μηνύματα επισκεπτών. Το να παρακολουθείτε κάθε 5 λεπτά τα likes που πήρε η τελευταία σας ανάρτηση, οδηγεί σε απώλεια πολύτιμου χρόνου. Η ανάλυση των ποσοστών και των δεδομένων για την ανταπόκριση των αναρτήσεων μας πρέπει να γίνεται σε συγκεκριμένο χρόνο.

4) Ακόμη και αν δεν μπορείτε ή δε θέλετε να αφήσετε σε εξωτερικούς συνεργάτες τη διαχείριση των social media, μπορείτε να απευθυνθείτε σε ειδικούς οι οποίοι θα σας καθοδηγήσουν για το πώς θα πρέπει να χρησιμοποιείτε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας.