«SORTEDFood»: Το κανάλι στο Youtube που κάνει τη μαγειρική, διαδραστική

Ο σεφ και Youtuber Μπέν Έμπρελ, μιλά στη HuffPost για την εκπομπή, το Youtube και την επόμενη τάση στο φαγητό
|
Open Image Modal

«Αυτό που προσφέρει το “SORTEDFood” είναι πάνω από όλα η φιλία, μέσα από την οποία το φαγητό αποτελεί μέρος της συζήτησης ανάμεσα στα μέλη μιας παρέας», λέει στη HuffPost Greece ο Μπέν Έμπρελ, επαγγελματίας σεφ και συνιδρυτής για το Youtube κανάλι μαγειρικής, «SORTEDFood».

Με περισσότερα από 12 χρόνια εμπειρίας σε πολλές κουζίνες, διακρίσεις και συμμετοχές σε τηλεοπτικές εκπομπές μαγειρικής, ο Βρετανός Έμπρελ επισκέφτηκε πρόσφατα την Ελλάδα στο πλαίσιο της εκδήλωσης της Google, «Youtube Pulse». Στόχος της εκδήλωσης ήταν η έμπνευση και εμπλοκή πάνω από 500 αντιπροσώπων διαφημιστικών εταιρειών και brands, που έδινε στη Google τη δυνατότητα να μοιραστεί μαζί τους τα πιο πρόσφατα δεδομένα και τις καλύτερες πρακτικές σχετικά με τη χρήση του Youtube, για μια σωστή και πλήρη επικοινωνία των υπηρεσιών.

Το «SORTEDFood», το οποίο μετρά περισσότερους από 2.000.000 συνδρομητές, είναι ένα παγκόσμιο κίνημα ανθρώπων που αγαπούν το φαγητό, εξερευνούν και μοιράζονται τις πιο απίθανες συνταγές με τους πέντε ιδρυτές. Κι εκείνοι τις εκτελούν με έναν διαδραστικό τρόπο. «Με τον Μάικ, τον Τζέιμι, τον Τζέιμς και τον Μπάρι γνωριζόμαστε εδώ και 20 χρόνια, από το σχολείο, αλλά είχαμε μια διαφορετική επαγγελματική πορεία. Κανείς δεν μαγείρευε. Δοκίμαζα συνταγές, τις παρουσίαζα με την πιο απλή μέθοδο και τις δημοσιεύαμε στο Youtube, πλατφόρμα που ήταν δωρεάν τόσο για εμάς όσο και για αυτούς που παρακολουθούν το κανάλι», εξηγεί ο Έμπρελ.

Δέκα χρόνια από το πρώτο βίντεο που αναρτήθηκε στο τότε νεοσύστατο κανάλι, οι ιδρυτές συνεχίζουν να ενθαρρύνουν το κοινό να δοκιμάσει και να βρει διασκέδαση στη μαγειρική. «Μέσα στα δυο χρόνια συνειδητοποιήσαμε ότι άξιζε η προσπάθειά μας, υπήρχαν πολλοί άνθρωποι που ενδιαφέρονταν για τη μαγειρική, αλλά όχι ένας προσιτός τρόπος να την απολαμβάνουν», λέει ο Έμπρελ.

Το Youtube έγινε το «σπίτι» μας

Το πρότζεκτ ξεκίνησε με την έκδοση βιβλίων μαγειρικής, εγχειρίδια γεμάτα γρήγορες και εύκολες συνταγές για σπουδαστές. Ωστόσο, το οπτικοακουστικό υλικό βοηθάει περισσότερο στην κατανόηση, εκτέλεση των συνταγών και η πλατφόρμα είναι κατάλληλη για επικοινωνία. Ο Έμπρελ δηλώνει ότι το Youtube έγινε το «σπίτι» του SORTEDFood. «Επιπλέον δημιουργήθηκε και μια κοινότητα γύρω από τα βίντεο. Οι επισκέπτες περιγράφουν στα σχόλια το φαγητό που δοκίμασαν σε κάποιο εστιατόριο και ζητούν από εμάς έναν εύκολο τρόπο για να τα μαγειρέψουν μόνοι, στην κουζίνα τους». Τα σχόλια πυροδοτούν την επόμενη δοκιμασία και το γύρισμα του κάθε επεισοδίου.

Από το 2010 που δημιουργήθηκε το «SORTEDFood», το Youtube έχει εξελιχθεί, απέκτησε περισσότερες δυνατότητες και αυτές οι αλλαγές ήταν θετικές για τους πέντε παρουσιαστές. «Υπάρχουν πολλά νέα χαρακτηριστικά που μας επιτρέπουν να πειραματιστούμε, να χρησιμοποιούμε επεξηγηματικές εικόνες ώστε να προσεγγίσουμε έναν μεγαλύτερο αριθμό κοινού και να εμπλουτιστεί η συνομιλία μας», συμπληρώνει ο Έμπρελ.

«Η τηλεόραση δεν έχει το κομμάτι του “You”»

Τα τελευταία χρόνια και με την άνοδο των τηλεοπτικών εκπομπών μαγειρικής σε όλο τον κόσμο, παρουσιάστηκαν νέα ταλέντα στο χώρο που μετέπειτα γνώρισαν επαγγελματική επιτυχία. Οι εκπομπές αναμφισβήτητα «καλλιέργησαν» το πάθος των θεατών για το φαγητό. «Υπάρχουν πραγματικά τόσες τηλεοπτικές εκπομπές και καθώς μεγάλωνα, μου άρεσε πολύ να τις παρακολουθώ και εξακολουθώ να το κάνω, αποτελούν μεγάλη έμπνευσή. Ωστόσο, η τηλεόραση δεν έχει το κομμάτι του “You”, δηλαδή την κοινότητα που εμπλέκεται, δημιουργεί και διαδίδει όλο το περιεχόμενο», συνεχίζει ο διάσημος σεφ και Youtuber.

Όταν η παρέα του «SORTEDFood» ταξιδεύει, συναντά άλλες κουλτούρες και διαφορετικούς ανθρώπους, ιδιαίτερα παθιασμένους με την τοπική τους κουζίνα. «Πιστεύω υπάρχει πάθος, αλλά όχι όσον αφορά το μαγείρεμα. Όμως, ο κόσμος νοιάζεται, έχει γνώμη γι’ αυτά που τρώει και αυτό είναι σημαντικό. Νομίζω λοιπόν πως θα ήταν πρόκληση να τους κάνεις όλους να ενδιαφερθούν και να προσπαθήσεις κατά κάποιο τρόπο να τους κάνεις να μάθουν πως να μαγειρεύουν», λέει ο Έμπρελ.

Η επόμενη τάση στο φαγητό

Με την εμφάνιση ολοένα και περισσότερων μέσων κοινωνικής δικτύωσης και εφαρμογών, δημιουργούνται κατά διαστήματα και νέες γαστρονομικές τάσεις που έρχονται και φεύγουν πολύ γρήγορα. «Βλέπουμε ότι στη μόδα είναι οι τούρτες και τα γλυκά με κώνους, χρώματα και σχήματα ουράνιου τόξου. Νομίζω όμως ότι η στροφή στο υγιεινό φαγητό θα είναι μια σταθερή τάση, όπως οι δίαιτες των vegan, αλλά και τα τρόφιμα εκτός δίαιτας. Οι άνθρωποι είναι πιο συνειδητοποιημένοι για το φαγητό που τρώνε και τις επιπτώσεις έχει αυτό στο σώμα τους. Είναι μια τάση που θα συνεχιστεί, είναι ήδη μεγάλη, αλλά πρόκειται να γίνει τεράστια».

«Προχώρα με ανοιχτά μάτια»

Ο Έμπρελ ονειρευόταν να είναι ιδιοκτήτης ενός εστιατορίου, το μενού του οποίου θα άλλαζε ίσως κάθε εβδομάδα και θα εξυπηρετούσε έως 60 άτομα κάθε βράδυ. Τι θα συμβούλευε λοιπόν τον νεότερο εαυτό του; «Προχώρα με “ανοιχτά μάτια”. Tώρα βρισκόμαστε στο Youtube και το SORTED αλλάζει το μενού δύο φορές την εβδομάδα. Την Τετάρτη και Κυριακή ανεβάζουμε τα βίντεο μας και μας παρακολουθούν 250.000 άτομα κάθε μέρα, οπότε είναι πραγματικά απίθανη η επιτυχία του καναλιού. Μόνο επειδή κρατήσαμε τα μάτια μας ανοιχτά και παρακολουθήσαμε τις ευκαιρίες, αλλάξαμε κατά περίπτωση, προσαρμοστήκαμε και τα καταφέραμε. Έτσι λοιπόν ”κρατήστε τα μάτια σας ανοιχτά” σε όλες τις αλλαγές και δείτε πώς μπορείτε να προσαρμόζετε αυτά με τα οποία θέλετε να ασχοληθείτε».

Το μέλλον

Μετά την ψηφιακή κοινότητα, οι ιδρυτές του «SORTEDFood» μεταφέρουν τη δουλειά τους και εκτός διαδικτύου. «Ξεκινήσαμε να οργανώνουμε δείπνα σε καταπληκτικά εστιατόρια του Λονδίνου και προσκαλούμε το κοινό μας να έρθει μαζί μας, να γνωριστούμε. Θέλουμε να συνεχίσουμε να έχουμε αυτή την φυσική επαφή γιατί όλα αφορούν σε φίλους που διασκεδάζουν με το φαγητό, έτσι όσο μαγειρεύουμε με περισσότερους τρόπους τόσο το καλύτερο», λέει ο Έμπρελ.

Open Image Modal