Νέα μελέτη παρουσίασε η Διεθνής Ενωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), σύμφωνα με την οποία οι αεροπορικές εταιρείες ενδέχεται να χάσουν 61 δισ. δολάρια κατά το πρώτο εξάμηνο (30 Ιουνίου 2020), καταγράφοντας τριμηνιαία καθαρή ζημία ύψους 39 δισ. δολαρίων.
Η ανάλυση αυτή βασίζεται στην εκτίμηση των επιπτώσεων που εξέδωσε η ΙΑΤΑ την περασμένη εβδομάδα, σε ένα σενάριο όπου οι σοβαροί ταξιδιωτικοί περιορισμοί διαρκούν τρεις μήνες. Σε αυτό το σενάριο, η συνολική ζήτηση μειώνεται κατά 38% και τα έσοδα για ολόκληρο το χρόνο μειώνονται κατά 252 δισεκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με το 2019. Η μείωση της ζήτησης αναμένεται να είναι πιο βαθιά στο δεύτερο τρίμηνο, με μείωση κατά 71%.
Ο αντίκτυπος στις αεροπορικές εταιρείες είναι σοβαρός, οδηγούμενος από τους ακόλουθους παράγοντες:
- Τα έσοδα αναμένεται να μειωθούν κατά 68%. Αυτό είναι μικρότερο από την αναμενόμενη μείωση της ζήτησης κατά 71%, λόγω της συνέχισης των εμπορευματικών μεταφορών, αν και σε μειωμένα επίπεδα δραστηριότητας
- Το μεταβλητό κόστος των αεροπορικών εταιρειών αναμένεται να μειωθεί. δραματικά - κατά περίπου 70% το δεύτερο τρίμηνο. Επίσης, η τιμή των καυσίμων αεροπλάνων μειώθηκε σημαντικά, με την ΙΑΤΑ να θεωρεί ότι η αντιστάθμιση των καυσίμων θα περιορίσει την πτώση κατά 31%.
- Θα μειωθούν κατά ένα τρίτο τα σταθερά και ημι-πάγια έξοδα, που στο μισό κόστος μιας αεροπορικής εταιρείας. Οι αεροπορικές εταιρείες κόβουν ό,τι μπορούν, ενώ προσπαθούν να διατηρήσουν το εργατικό τους δυναμικό και τις επιχειρήσεις για τη μελλοντική ανάκαμψη.
Πάντως, αρκετές κυβερνήσεις ανταποκρίνονται θετικά στην ανάγκη της αεοπορικής βιομηχανίας για μέτρα αρωγής. Μεταξύ των χωρών που παρέχουν ειδικά οικονομικά ή κανονιστικά πακέτα βοήθειας στη βιομηχανία είναι η Κολομβία, οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Σιγκαπούρη, η Αυστραλία, η Κίνα, η Νέα Ζηλανδία και η Νορβηγία. Πιο πρόσφατα, η Βραζιλία, ο Καναδάς, η Κολομβία και οι Κάτω Χώρες έχουν χαλαρώσει κανονισμούς που επιτρέπουν στις αεροπορικές εταιρείες να προσφέρουν στους επιβάτες.