Θα φανταζόσασταν ποτέ πως θα μπορούσατε να δημιουργήσετε οι ίδιοι μια καμπάνια για να φέρετε τον αγαπημένο σας ξένο καλλιτέχνη στην Ελλάδα; Το Gigalize είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα που από το 2013 παρέχει ακριβώς αυτή την δυνατότητα. Όπως εξήγησε και ο Γιώργος Κόλλιας, ένα από τα τρία μέλη της ομάδας που διαχειρίζεται την πλατφόρμα, οι χρήστες δημιουργούν μια καμπάνια για την οποία προσπαθούν να συγκεντρώσουν όσο το δυνατόν περισσότερους υποστηρικτές, ώστε το Gigalizeνα επικοινωνήσει το ενδιαφέρον στους καλλιτέχνες και στους παραγωγούς, ώστε να γίνει η συναυλία.
Η ονομασία προέρχεται από τις δύο αγγλικές λέξεις «Gig» (μουσική παράσταση) και «Realize» και αυτή τη στιγμή την πλατφόρμα τη διαχειρίζονται τρία άτομα, ο Γιώργος Κόλλιας, ο Στέφανος Πρόκος και ο Παναγιώτης Χρονόπουλος, η οποίοι δουλεύουν στο χώρο του Orange Grove».
Σύμφωνα με τον Γιώργο, η ιδέα προέκυψε από την δική τους δυσαρέσκεια προς τη συναυλιακή πραγματικότητα στην Ελλάδα. Πίστευαν πως μέσω του διαδικτύου ο κόσμος θα μπορούσε να οργανωθεί και να επηρεάσει το ποιες συναυλίες πρέπει να γίνονται και που.
«Καθώς ερευνούσαμε τον τομέα των συναυλιών, ανακαλύψαμε πως ο τρόπος που λειτουργεί η συγκεκριμένη βιομηχανία δημιουργεί προβλήματα σε παγκόσμιο επίπεδο καθώς σε κάποιες περιοχές, όπως οι ΗΠΑ και η Δυτική Ευρώπη, η προσφορά είναι μεγαλύτερη της ζήτησης ενώ σε άλλες, όπως η Ανατολική Ευρώπη και η Λατινική Αμερική, υπάρχει τεράστια ζήτηση η οποία μένει ανεκμετάλλευτη. Έτσι αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια υπηρεσία η οποία από τη μια πλευρά θα δώσει δύναμη στη φωνή των fans ενώ ταυτόχρονα θα ενημερώνει τους παραγωγούς και τους καλλιτέχνες που μπορούν να οργανώσουν επιτυχημένες συναυλίες» εξηγεί ο Γιώργος, αναφέροντας πως υπάρχουν άλλες δύο παρόμοιες πλατφόρμες στο εξωτερικό, το «Wedemand» και το «Eventful Demand».
Είναι γεγονός πως τον Μάιο θα πραγματοποιηθεί η συναυλία των Solar Fake στην Death Disco, ενώ αυτή τη στιγμή υπάρχουν διαπραγματεύσεις για τέσσερις ακόμη συναυλίες που είναι πιθανό να πραγματοποιηθούν μέσα στο καλοκαίρι. Σύμφωνα με τον Γιώργο, αν και η διαδικασία πραγματοποίησης μιας συναυλίας είναι αρκετά χρονοβόρα καθώς πρέπει να συντονιστούν πολλοί παράγοντες (ο παραγωγός της συναυλίας, το management του καλλιτέχνη, το tour του καλλιτέχνη, ο χώρος και χρόνος πραγματοποίησης της συναυλίας κ.α.) το Gigalize επιδεικνύει ήδη τα πρώτα success stories με αυξανόμενους ρυθμούς.
Αν και οι όμορφες στιγμές είναι πολλές, εγώ προσωπικά ξεχωρίζω την εμπειρία μας με το club των One Direction στην Ελλάδα. Η κοινότητα αυτή μας στήριξε πολύ στα πρώτα μας βήματα, με αποκορύφωμα να έχουμε 1000 χρήστες ταυτόχρονα στο site μας τον πρώτο μόλις μήνα λειτουργίας μας. Το Gigalize ήρθε σε επικοινωνία με το management των One Direction και, ως πρώτο βήμα, εξασφάλισε εισιτήρια για τη συναυλία τους στη Μαδρίτη, τα οποία και αποδώσαμε στις fans σε μια αξέχαστη συνάντηση στο κέντρο της Αθήνας. Εκεί βιώσαμε για πρώτη φορά τη διαφορά που μπορεί να κάνει το Gigalize στις ζωές των χρηστών του, όταν είδαμε ένα πλήθος από Directioners να μας ευχαριστεί και να μας προτρέπει με δάκρυα στα μάτια να τους βοηθήσουμε να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα, κάτι που δεν πρόκειται να σταματήσουμε να κάνουμε για όλους τους χρήστες της υπηρεσίας μας.
Το Gigalize πάει πολύ καλά, όμως πόσο δύσκολο ήταν άραγε να συντονιστεί ένα startup σε μια εποχή πολύ δύσκολη για την Ελλάδα;
«Οι δύο μεγαλύτερες δυσκολίες είναι η εξεύρεση ικανών στελεχών, κυρίως προγραμματιστών, που είναι διατεθειμένοι να αναλάβουν το ρίσκο που προϋποθέτει μια startup, και κονδυλίων. Θα περίμενε κανείς ότι μια startup που έχει σχεδόν 100.000 χρήστες θα έβρισκε σχετικά άνετα funds για να υποστηρίξουν την επέκτασή της στο εξωτερικό, παρόλα αυτά η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Θα πρέπει εδώ να αναφέρω την εξαιρετική υποστήριξη που μας έχει παράσχει το Orange Grove, το οποίο μας έχει βοηθήσει να ξεπεράσουμε δυσκολίες που θα μπορούσαν να έχουν ανακόψει την πορεία μας» αναφέρει ο Γιώργος Κόλλιας.
Ο ίδιος συνεχίζει πως απώτερος στόχος για τα επόμενα χρόνια είναι το Gigalize να δημιουργήσει μια παγκόσμια κοινότητα φίλων της ζωντανής μουσικής ώστε να εκδημοκρατίσει τη διαδικασία παραγωγής συναυλιών, δίνοντας στους fans τη δύναμη να αποφασίζουν οι ίδιοι το ποιες συναυλίες γίνονται που.
Σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε πως η πλατφόρμα απευθύνεται σε όλους όσους αγαπούν τις συναυλίες και θέλουν να έχουν λόγο στο ποιους καλλιτέχνες θα δουν ζωντανά στην πόλη τους. Όλα αυτά εντελώς δωρεάν. Oι χρήστες αρχικά πρέπει να αφιερώσουν μισή ώρα για να βρουν και να ανεβάσουν το κατάλληλο υλικό που θα συνοδεύει την καμπάνια και από εκεί θα επενδύσουν όσο χρόνο χρειάζεται.
«Η υπηρεσία μας έχει υιοθετηθεί σε μεγάλο βαθμό από νεαρότερες ηλικίες αλλά σταδιακά βλέπουμε πως όλοι όσοι θεωρούν τις συναυλίες μια εμπειρία ζωής βρίσκουν στο Gigalize ένα σύμμαχο στην πραγματοποίηση της συναυλίας των ονείρων τους»
«Stay tuned and Make Gigs Happen!» καταλήγει ο Γιώργος.
*Η ομάδα του Gigalize αποτελείται από τον Γιώργο Κόλλια, τον Στέφανο Πρόκο και τον Παναγιώτη Χρονόπουλο