VesselBot: Η καινοτόμος πλατφόρμα ναύλωσης εμπορικών πλοίων που συνδέει τους πλοιοκτήτες με τους ναυλωτές

VesselBot: Η καινοτόμος πλατφόρμα ναύλωσης εμπορικών πλοίων που συνδέει τους πλοιοκτήτες με τους ναυλωτές
Open Image Modal
vesselbot

Η ναυτιλία αποτελεί ένα από τα «δυνατά χαρτιά» της ελληνικής οικονομίας. Έχοντας, αυτό στο μυαλό του, ο Κωνσταντίνος Κωμόδρομος ξεκίνησε να κάνει κάτι πρωτοποριακό στον κλάδο αυτό. Δημιούργησε το VesselBot, μία πλατφόρμα η οποία επιτρέπει τόσο στους πλοιοκτήτες, όσο και στους ναυλωτές να εντοπίζουν τον ιδανικό αντισυμβαλλόμενο. Η αρχή έγινε το 2015 με τον Κωνσταντίνο Κωμόδρομο να είναι μέλος του προγράμματος egg – enter•grow•go, ενός προγράμματος Νεανικής Καινοτόμου επιχειρηματικότητας που αποτελεί μια πρωτοβουλία της Eurobank σε συνεργασία με το Corallia.

Τι είναι το VesselBot; Πότε ξεκίνησε η λειτουργία του;

Το VesselBot είναι μια καινοτόμος διαδικτυακή πλατφόρμα με τη μορφή SaaS, η οποία παρέχει τόσο στους ναυλωτές όσο και τους ιδιοκτήτες πλοίων στρατηγικά, λειτουργικά και οικονομικά οφέλη αποδοτικότητας, χρησιμοποιώντας ελάχιστους πόρους της εταιρίας τους σε σημαντικά χαμηλότερο κόστος από αυτό που λειτουργεί σήμερα η αγορά μέσω των παραδοσιακών εταιριών ναύλωσης. Η εταιρία μας δημιουργήθηκε τον Ιούνιο του 2015, περίοδο κατά την οποία η χώρας μας βίωνε ίσως την πιο δύσκολη οικονομική κατάσταση της σύγχρονης ιστορίας της. Ωστόσο αυτή η συγκυρία δεν αποτέλεσε τροχοπέδη για το νέο αυτό εγχείρημα.

Πώς λειτουργεί;

Οι ιδιοκτήτες πλοίων μέσα από μια σύντομη και εύκολη διαδικασία δηλώνουν τη διαθεσιμότητα του στόλου τους και αντιστοίχως οι ιδιοκτήτες των φορτίων την περιγραφή του φορτίου το οποίο διαθέτουν για μεταφορά. Στη συνέχεια ο ειδικός αλγόριθμος του VesselBot αναλύει τα Οικονομικά, Τεχνικά, Γεωγραφικά και Εμπορικά δεδομένα ώστε να κατατάξει σε σειρά τις καλύτερες προτεινόμενες επιλογές αντισυμβαλλόμενου και στα δυο μέρη. Επιπλέον μέσα από την πλατφόρμα έχουν τη δυνατότητα να διαπραγματευτούν με τους προτεινόμενους προς συνεργασία αντισυμβαλλόμενους πριν λάβουν την τελική τους απόφαση.

Τι μπορεί να κερδίσει κανείς χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα σας;

Μέχρι σήμερα οι Ναυλώσεις πλοίων Εμπορικής Ναυτιλίας διενεργούνται μέσω του παραδοσιακού τρόπου κατά τον οποίο οι Ναυλομεσίτες επικοινωνούν με τους δυνητικούς πελάτες τους μέσω τηλεφώνου ή email προτείνοντας πληθώρα φορτίων ή καραβιών. Αυτή η διαδικασία είναι πολύπλοκη και λόγω του μεγάλου όγκου δεδομένων που πρέπει να αναλυθούν πολύ χρονοβόρα και πολλές φορές κοστοβόρα. Η τεχνολογική λύση που προτείνει το VesselBot έρχεται να την αλλάξει μέσω της αυτοματοποίησης, την επεξεργασία των πληροφοριών της αγοράς που θα συλλέγει στην πλατφόρμα του σε πραγματικό χρόνο από πηγές σε όλο τον κόσμο. Επιπλέον η δυνατότητα πρόσβασης σε μεγάλο όγκο συγκεντρωμένων πληροφοριών που αφορούν στα δεδομένα της αγοράς την τρέχουσα χρονική στιγμή, καθιστά δυνατή τη λήψη της πιο συμφέρουσας απόφασης και για τα δυο αντισυμβαλλόμενα μέρη. Ως εκ τούτου η εταιρίες οι οποίες θα χρησιμοποιούν την πλατφόρμα μας θα επιτύχουν σημαντική μείωση τόσο στα λειτουργικά τους κόστη όσο και στο χρόνο λήψης επιχειρηματικών αποφάσεων με αποτέλεσμα την αύξηση των κερδών τους.

Σε ποιο τμήμα της αγοράς της ναυτιλίας απευθύνεται το προϊόν σας;

Η στόχευση που έχουμε επιλέξει να κάνουμε κατά την έναρξη της λειτουργίας του VesselBot αφορά στο segment του υγρού χύδην φορτίου ενώ στην εξέλιξη θα μπορεί να εξυπηρετήσει και εκείνο του ξηρού χύδην φορτίου.

Πώς καταφέρνετε να μένετε ανταγωνιστικοί στον χώρο της ναυτιλίας που χαρακτηρίζεται από έναν πιο κλειστό κύκλο;

Έχοντας σαν δεδομένα πως η αγορά στην οποία απευθυνόμαστε χαρακτηρίζεται από ισχυρούς προσωπικούς δεσμούς, καθώς επίσης και το γεγονός ότι οι εταιρείες στις οποίες στοχεύουμε έχουν πολύ μεγάλο μέγεθος εντάξαμε στο επιχειρηματικό μας πλάνο ενέργειες στρατηγικών συνεργασιών με οργανισμούς οι οποίοι θα μπορούσαν να μας βοηθήσουν να ξεπεράσουμε αυτά τα εμπόδια. Επιπλέον στόχος μας είναι συνεχώς να εξελίσσουμε τεχνολογικά την πλατφόρμα και τις υπηρεσίες που προσφέρουμε καταφέρνοντας έτσι να επιλύουμε ακόμα περισσότερα προβλήματα των πελατών μας, επιτρέποντας έτσι να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί.

Με ποιον τρόπο σας έχει βοηθήσει το The Egg να αντιμετωπίσετε τις δυσκολίες τις αγοράς σήμερα;

Μέσω των παροχών που μας προσέφερε το πρόγραμμα Εgg καταφέραμε να αντιμετωπίσουμε τις πρώτες δυσκολίες που αντιμετωπίζει κάθε νεοφυής επιχείρηση στην Ελλάδα. Επιπλέον μέσα από τη συνεχή κατάρτιση και τη βοήθεια του μέντορά μας, του κυρίου Πάνου Θεοδοσόπουλου,CEO της Propulsion Analytics, καταφέραμε να βελτιώσουμε το επιχειρηματικό μας μοντέλο. Τέλος, με τη βοήθεια όλων των συνεργατών του προγράμματος στα πλαίσια του οποίου μας παρείχαν δωρεάν τις υπηρεσίες τους, καταφέραμε να κάνουμε πιο γρήγορα τα πρώτα μας βήματα.

Πώς σας επηρεάζει η κρίση στα ναύλα που υπάρχει αυτή τη στιγμή; Έχει επιπτώσεις;

Η κρίση στα Ναύλα σαφώς και αποτελεί μια πρόκληση για τις εταιρείες του κλάδου αλλά παράλληλα είμαστε της άποψης πως οι κρίσεις δημιουργούν ευκαιρίες. Από τη μια υπάρχουν οι εταιρείες που αυτή τη στιγμή έχουν σημαντική δυσκολία όσον αφορά στη χρηματοδότηση των λειτουργιών τους κάτι που δεν τους επιτρέπει να είναι πολύ δεκτικοί σε καινοτομία, αλλαγές στο επιχειρηματικό μοντέλο τους κτλ. Από την άλλη υπάρχουν εταιρείες που λόγω αυτής της συγκυρίας επιλέγουν να κάνουν αλλαγές και να δοκιμάσουν καινούρια εργαλεία, μεθόδους εργασίας και προτάσεις που μπορούν να τους βγάλουν από το τέλμα και οι οποίες αποτελούν έναν από τους κύριους στόχους μας. Από την άλλη μέσα από τον επιχειρηματικό σχεδιασμό μας έχουμε εντοπίσει και στοχεύσει σε εξειδικευμένα τμήματα της αγοράς που θεωρούμε πως θα ήταν πιο εύκολο να προσεγγίσουμε όπως η αγορά των Tankers.

Ο 1ος κύκλος του προγράμματος egg - enter•grow•go ξεκίνησε το 2013 και μέχρι σήμερα πάνω από 60 ιδέες έχουν γίνει επιχειρήσεις. Σήμερα, έχει ξεκινήσει η περίοδος υποβολής στον 4ο κύκλο και απευθύνεται σε νέους ανθρώπους, 18-44 ετών, οι οποίοι διαθέτουν μια πρωτότυπη ιδέα και επιδιώκουν να καλύψουν μια ανάγκη της αγοράς , μετατρέποντας την επιχειρηματική τους «ιδέα» σε «πράξη». Οι ομάδες μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτηση συμμετοχής τους μαζί με το επιχειρηματικό τους πλάνο στο theegg.gr έως τις 4 Απριλίου στις 4 το απόγευμα.