Στο +5,7% η αγορά αυτοκινήτου παρά τη μείωση του Αυγούστου

Τις 98.378 νέα ΙΧ έφθασαν οι πωλήσεις του 8μηνου του 2024.
Open Image Modal
Eίχαμε 8.153 ταξινομήσεις φέτος τον Αύγουστο, ήτοι -21,4% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Vladimir Vladimirov via Getty Images

Πτωτικός ήταν ο Αύγουστος του 2024 όσον αφορά τις ταξινομήσεις νέων ΙΧ, σε σχέση με τον Αύγουστο του 2023.

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, είχαμε 8.153 ταξινομήσεις φέτος τον Αύγουστο, ήτοι -21,4% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Αυτό το δεδομένο επηρέασε πολύ το σύνολο των ταξινομήσεων από την αρχή της χρονιάς, ωστόσο παραμένει θετικό το πρόσημο, με 98.378 νέα ΙΧ φέτος και +5,7%.

Θετικό είναι το 8μηνο και για τα καινούργια φορτηγά, ελαφρά και βαρέα με 7.714 μονάδες (+2,5%), όπως και στα καινούργια λεωφορεία με 660 μονάδες και την εντυπωσιακή αύξηση κατά 252,9%.

Ως προς τα αμαξώματα, τα SUV – Crossover τον Αύγουστο φέτος αντιπροσώπευσαν το 63,7% από 52,4% τον περσινό Αύγουστο, ενώ στο 8μηνο κατέχουν το 58,3% έναντι 53,9% του περσινού 8μήνου.

Τώρα, όσον αφορά το μέγεθος των οχημάτων, η κατηγορία Β, δηλαδή τα συμπαγή supermini, κατέχουν το 55,7% και ακολουθούν τα μικρομεσαία της κατηγορίας C (25,1%) και τα μικρά πόλης κατηγορίας Α (11,4%). Τα μεγάλα σε όγκο οχήματα, κατηγορία D, έχουν το 5,6%, ενώ οι υπόλοιπες κατηγορίες έχουν… εξαφανιστεί.

Αναφορικά με το καύσιμο, τα υβριδικά έφθασαν στο 40,7% από 30% πέρυσι, τα αμιγώς βενζινοκίνητα στο 39,1% (43,5%), τα αμιγώς πετρελαιοκίνητα το 8,4% (14%), τα επαναφορτιζόμενα (ηλεκτρικά και plug-in hybrid το 10,2% (9,8%) και τα διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο) το 1,5% (2,3%). Πάντως, μηδενίστηκαν οι πωλήσεις οχημάτων διπλού καυσίμου (βενζίνη/ φυσικό αέριο), από 0,3% που είχαν πέρυσι.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι πωλήσεις είναι αρκετά διαφορετικές: υβριδικά 29,6%, βενζινοκίνητα 35,1%, πετρελαιοκίνητα 12,8%, επαναφορτιζόμενα 19,4% και συνολικά διπλού καυσίμου 3,2%.