Στο +50,6% κινούνται οι πωλήσεις νέων ΙΧ φέτος

Τις 33.774 μονάδες έφθασαν οι πωλήσεις τριμήνου 2023, με τον Μάρτιο να έχει εντυπωσιακή αύξηση κατά 58%.
Open Image Modal
Φωτογραφία αρχείου
Eurokinissi

Παράπονο δε θα πρέπει να έχουν οι εισαγωγείς αυτοκινήτων. Δε δικαιολογούνται, καθώς παραγγελίες λαμβάνουν, ενώ και οι παραδόσεις, μετά τα δύσκολα χρόνια του κορονοϊού, έχουν βελτιωθεί πολύ. Ελάχιστες εταιρείες αντιμετωπίζουν ζητήματα με ορισμένα μοντέλα που έχουν μεγάλη ζήτηση και κάποιες με την έλλειψη μοντέλων στη γκάμα τους.

Κι όλα αυτά, τη στιγμή που το αυτοκίνητο έχει γίνει πιο ακριβό, πάνω από 25% σε σχέση με το 2018.

Η κατάσταση στην αγορά δείχνει ότι ο Ελληνας θέλει καινούργιο αυτοκίνητο. Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, τον Μάρτιο του 2023 είχαμε 13.286 ταξινομήσεις νέων ΙΧ (+58% έναντι Μαρτίου 2022), 1.117 νέα φορτηγά (ελαφρά και βαρέα), ήτοι +33,6% και 14 νέα λεωφορεία, ήτοι -36,4% από τον περσινό Μάρτιο.

Ωστόσο, στο πρώτο τρίμηνο του 2023 έχουμε: 33.774 νέα ΙΧ (+50,6% από το πρώτο τρίμηνο του 2022), 3.062 νέα φορτηγά (+40,5%) και 63 νέα λεωφορεία (+70,3%)

Επίσης, όσον αφορά στις κατηγορίες αμαξωμάτων, τα μοντέλα SUV (μαζί με τα Crossover) κατέχουν το 54,3% της αγοράς (56,9% το τρίμηνο του 2022), ενώ το 56,6% των πωλήσεων έχουν τα μοντέλα της κατηγορίας Β (συμπαγή και σούπερ μίνι) και ακολουθούν τα μικρομεσαία αμαξώματα με ποσοστό 38,9%. Τα πολύ μικρά αυτοκίνητα πόλης που γίνονται, πλέον ηλεκτρικά, κατέχουν το 6,8% της αγοράς. 

Ως προς τα καύσιμα, τα βενζίνης έχουν το 44,2% (45,3% πέρυσι), τα πετρελαίου το 16,6% (15,3% πέρυσι), τα υβριδικά (HEV) το 27,2% (27,6% πέρυσι), τα επαναφορτιζόμενα (ηλεκτρικά BEV και Plug-in Hybrid PHEV) το 9,3%, τα φυσικού αερίου (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) το 0,3% (0,9%) και τα υγραερίου (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) το 2,4% (3,0%). 

Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών το πρώτο δίμηνο κινήθηκε σε όλες τις χώρες, μαζί με τις συνδεδεμένες και το Ηνωμένο Βασίλειο, στο +10,6% από πέρυσι το ίδιο διάστημα, όταν η Ελλάδα ήταν στο +46,2%.