Στο τιμόνι του Volkswagen Polo GTI

Για όσους θέλουν ένα αυτοκίνητο γρήγορο και με καλό κράτημα στις στροφές, το Polo GTI αποτελεί μια από τις ιδανικότερες επιλογές.
Open Image Modal
.
HuffPost Greece/ Dimitris Ballis

Κάθε φορά που η Volkswagen παρουσιάζει ένα μοντέλο με τα αρχικά GTI, τότε το μυαλό όλων πηγαίνει κατευθείαν στις επιδόσεις. Και όχι άδικα. Από τη στιγμή που το θρυλικό Golf έχει ανέβει κατηγορία, καθώς όλα τα αυτοκίνητα, όσο ωριμάζουν, γίνονται μεγαλύτερα σε διαστάσεις, τη θέση του πήρε το Polo, που άφησε με τη σειρά του τη δική του, στο Up!. Με την έκδοση GTI βέβαια, τα πράγματα «αγριεύουν» περισσότερο, αφού οι επιδόσεις τραβούν και αυτές την ανηφόρα.

Open Image Modal
.
HuffPost Greece/ Dimitris Ballis

Με διαστάσεις 4,074/1,751/1,431μ. (μήκος/πλάτος/ύψος), παραπέμπει σε γενιές προηγούμενων Golf, αλλά το ξεχωρίζει φυσικά κάποιος με ευκολία πως πρόκειται για Polo. Εμφανισιακά δεσπόζουν οι γρίλιες στη μάσκα και η κόκκινη φέτα, χαρακτηριστικό χρώμα τέτοιων εκδόσεων. Αλλαγές φυσικά υπάρχουν και στο πίσω μέρος, εκεί όπου έχουν ανασχεδιαστεί τα φώτα LED, αλλά και ο προφυλακτήρας, ειδικός για την περίσταση. Παράλληλα, ανασχεδιασμένο είναι το σύστημα του εμπρός τμήματος, που ονομάζεται Adaptive Front Lighting System (AFS) και ενσωματώνεται στον προφυλακτήρα, ενώ ελέγχεται μέσω των κύριων προβολέων.

Open Image Modal
.
HuffPost Greece/ Dimitris Ballis

Εντός καμπίνας, το 5θυρο αμάξωμα ικανοποιεί με τους χώρους του, χάρη στο μεταξόνιο των 2,549μ., αλλά και του πορτ μπαγκάζ, με τη χωρητικότητά του να κυμαίνεται στα 305-1.079 λίτρα. Δεν μπορείς να μην παρατηρήσεις το καρό ύφασμα, τις κόκκινες λεπτομέρειες και το λογότυπο GTI που εντοπίζεται στο τιμόνι και στα κατώφλια των εμπρός θυρών. Ο οδηγός μπροστά του έχει μια οθόνη TFT 10,3 ιντσών, με την κεντρική να είναι οκτώ και το καλύτερο από όλα, είναι το γεγονός πως παρέχεται σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης που λειτουργεί σε όλο το φάσμα της ταχύτητας του Polo GTI.

Open Image Modal
.
HuffPost Greece/ Dimitris Ballis

Αναφορικά με την «καρδιά» του, κάτω από το καπό έχει τοποθετηθεί ο γνωστός TSI του Ομίλου, 2λιτρος με ισχύ 207 ίππους και 320Nm ροπή. Το 0-100χλμ./ώρα έρχεται σε 6,5δευτ., ενώ η τελική σταματά στα 240χλμ./ώρα. Όρεξη να έχεις να το πατήσεις δηλαδή.

Στον δρόμο, το αυτοκίνητο απολαμβάνει τον γρήγορο ρυθμό, ακόμα και σε στροφές. Έχεις τη δυνατότητα να το οδηγήσεις οικονομικά, κανονικά και σβέλτα, χάρη στα διαθέσιμα προφίλ και το αυτόματο κιβώτιο DSG επτά σχέσεων δεν θα σε προδώσει πουθενά. Θα είναι εκεί αρωγός σε κάθε περίπτωση και θα τραβήξει άνετα το βάρους 1.358 κιλών της κατασκευής. Ακόμα και σε ρεπρίζ, το Polo GTI δεν έχει να ζηλέψει τίποτα και θα κινηθεί σβέλτα τόσο σε ανηφορικά όσο και σε τμήματα με «στροφιλίκια».

Open Image Modal
.
HuffPost Greece/ Dimitris Ballis

Σε γενικές γραμμές, το GTI ταιριάζει απόλυτα με έναν οδηγό που θα θελήσει να κινηθεί γρήγορα, ακόμα και σε αργά κομμάτια. Στο σπορ πρόγραμμα, μάλιστα, αλλάζει η συμπεριφορά του συστήματος ανάρτησης (γόνατα McPherson εμπρός/ημιάκαμπτος άξονας πίσω), της διεύθυνσης και της απόκρισης του γκαζιού, προσφέροντας μοναδικές συγκινήσεις. Είναι σταθερό, ακολουθεί την «τροχιά» του δρόμου και σου αφήνει κάποια περιθώρια. Τα φρένα από την πλευρά τους κρίνονται αποτελεσματικά και το συμπέρασμα που βγαίνει από όλα τα παραπάνω, είναι πως το Polo GTI αποτελεί μια ιδανική επιλογή για όσους αναζητούν γρήγορες κινήσεις (και... εκκινήσεις), δίχως αυτό να σημαίνει πως δεν μπορεί να ταξιδέψει πολιτισμένα και οικονομικά. Κάθε άλλο!