«Όταν βρισκόμουν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν ήμουν καλός μαθητής. Οι εφηβικές μου προτεραιότητες ήταν ο αθλητισμός (έκανα στίβο στην Παναχαϊκή), ο προσκοπισμός και οι φίλοι μου, αλλά σίγουρα όχι το σχολείο. Όμως στα μέσα της πέμπτης γυμνασίου (σημερινής δευτέρας Λυκείου), κατά την διάρκεια μιας παράδοσης από τον εμπνευσμένο καθηγητή μου στην Φυσική Θεόφραστο Παξιμάδη, δέχθηκα μια απότομη κρούση που είχε αποτέλεσμα την αλλαγή των εφηβικών μου ενδιαφερόντων. Και από εκείνη τη στιγμή του 1964 άλλαξε ο προσανατολισμός μου κατά 180 μοίρες. Σταμάτησα τον αθλητισμό, σταμάτησα τον προσκοπισμό, σταμάτησα το φροντιστήριο που έκανα, περιόρισα δραστικά τις παρέες μου και άρχισα να διαβάζω συνεχώς Μαθηματικά και Φυσική, ενώ όλα τα άλλα μαθήματα παρέμειναν στο ίδιο χαμηλό επίπεδο που ήταν όλα τα προηγούμενα χρόνια».
Ποιος θα το φανταζόταν ότι ένα από τα μεγαλύτερα μαθηματικά μυαλά των καιρών μας, ο διακεκριμένος ομότιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών και Αντεπιστέλλων μέλος της Ακαδημίας Αθηνών, Γιώργος Δάσιος, υπήρξε ένας χαμηλών επιδόσεων μαθητής; Κι όμως, ο άνθρωπος που άνοιξε δρόμους στην μαθηματική επιστήμη προσφέροντας τεράστιο ερευνητικό έργο με διεθνή αναγνώριση, αντιμετώπιζε νέφος δυσκολίας στην Άλγεβρα, τη Γεωμετρία, τη Τριγωνομετρία και τη Φυσική για ένα μεγάλο διάστημα της σχολικής του ζωής.
Μια εκ βαθέων εξομολόγηση
Η εξομολόγησή του αυτή έγινε προ ολίγων ημερών σε εκδήλωση προς τιμήν του που διοργάνωσε η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία στην αίθουσα «Γεώργιος Καράντζας» της ΕΣΗΕΑ κατά τη διάρκεια της ομιλίας με την οποία έκλεισε τη βραδιά η οποία είχε τίτλο «Εξήντα χρόνια επαφής με τα μαθηματικά».
«Ο Γιώργος Δάσιος έχει να παρουσιάσει τεράστιο ερευνητικό έργο με διεθνή αναγνώριση. Ηταν και είναι εμπνευστής πολλών νέων Μαθηματικών κι επόπτης πολλών διδακτορικών διατριβών αρχίζοντας το έργο του από τις αρχές της δεκαετίας του ’80 όπου η δυνατότητα καθοδήγησης διδακτορικών στην Ελλάδα ήταν πολύ σπάνια», ανέφερε, μεταξύ άλλων στον χαιρετισμό του ο πρόεδρος της ΕΜΕ, ομότιμος Καθηγητής ΕΜΠ, Ανάργυρος Φελλούρης.
«Γεώργιος Δάσιος : Ο Μαθηματικός - Ο Ανθρωπος - Ο Φίλος», ήταν ο τίτλος της κεντρικής ομιλίας της εκδήλωσης από την Κυριακή Κυριάκη, ομότιμη Καθηγήτρια του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και στενή συνεργάτιδα του Γιώργου Δάσιου επί μακρόν.
Σύμφωνα με την ίδια, ο τιμώμενος, έχει επιλύσει προβλήματα σε ιατρικές εφαρμογές και γενικά στις βιοιατρικές επιστήμες, ενώ τιμήθηκε με το βραβείο για την καλύτερη εργασία μαθηματικής ανάλυσης από κοινού με την αείμνηστη συνεργάτιδά του, Φωτεινή Καρυώτου από την Ακαδημία Αθηνών το 2004 για την εργασία «Μαγνητοεγκεφαλογραφία σε ελλειψοειδή γεωμετρία». Συνεργάστηκε ακόμα με τον διακεκριμένο Μαθηματικό του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ, Αθανάσιο Φωκά, σε θέματα ηλεκτροεγκεφαλογραφίας και μαγνητοεγκεφαλογραφίας- θέματα που συναρτώνται με ασθένειες όπως η επιληψία, η άνοια, το Πάρκινδον, το Αλτσχάιμερ κι άλλες εγκεφαλικές διαταραχές.
“Ο Γιώργος Δάσιος έχει να παρουσιάσει τεράστιο ερευνητικό έργο με διεθνή αναγνώριση. Ηταν και είναι εμπνευστής πολλών νέων Μαθηματικών κι επόπτης πολλών διδακτορικών διατριβών αρχίζοντας το έργο του από τις αρχές της δεκαετίας του ’80 όπου η δυνατότητα καθοδήγησης διδακτορικών στην Ελλάδα ήταν πολύ σπάνια”
- Ανάργυρος Φελλούρης - πρόεδρος Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας
Το θεώρημα του Stokes και μια παρακαταθήκη πνευματικής γενναιοδωρίας
«Θυμάμαι μια στιγμή στα διαχρονικά σεμινάρια της Δευτέρας όταν στην αμηχανία μας μπροστά στη δυσκολία μιας άσκησης μας είπε χαμογελώντας: ”Ξέρετε, το θεώρημα του Stokes γεννήθηκε από μια άσκηση που ο ίδιος έλυσε ως φοιτητής σε μια εξέταση” κι αυτό αρκούσε για να αναθαρρήσουμε και να συνεχίσουμε με ορμή», ανέφερε στη συνέχεια για τον δάσκαλό της η Μαρία Χατζηνικολάου, Καθηγήτρια Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης ΕΑΠ, ενώ στη σχέση του Δάσιου με τους μαθητές του αναφέρθηκε κι ο Αντώνης Χαραλαμπόπουλος, Καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου: «Αντλεί μεγάλη ευχαρίστηση όταν βλέπει τους μαθητές του να φέρνουν εις πέρας τα μαθηματικά προβλήματα. Αλλά το κυριότερο είναι ότι έχει μια διαίσθηση για το ποιο θέμα πρέπει να δώσει σε ποιον άνθρωπο. Αν δεν ήταν Μαθηματικός, θα τον φανταζόμουν σαν ένα μαέστρο ο οποίος - ανάλογα με το τι πρελούδιο ή μουσικό κομμάτι πρέπει να παίξει - θα διαλέξει διαφορετικούς συντελεστές, θα διαλέξει διαφορετικούς ερμηνευτές ή όργανα».
Παρεμβάσεις έκαναν ακόμα ο Καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και του Πανεπιστημίου Πατρών Βασίλης Κωστόπουλος εξαίροντας την μεθοδολογία του δασκάλου του, σύμφωνα με τον οποίο έπρεπε οι μαθητές πρώτα να καταλάβουν την εκφώνηση ενός προβλήματος και μετά τα προχωρήσουν στην επίλυσή του και ο Αναπληρωτής Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών, Παναγιώτης Βαφέας μιλώντας για την πολυτιμότερη παρακαταθήκη του, την πνευματική του γενναιοδωρία.
Η βραδιά έκλεισε με την απονομή τιμητικής πλακέτας στον Γεώργιο Δάσιο από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία και τον προαναφερθέντα λόγο του στον οποίο ευχαρίστησε έναν - έναν τους συντελεστές της.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν μέλη της Ακαδημίας Αθηνών, καθηγητές Πανεπιστημίου μεταξύ των οποίων και ο Πρύτανης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου καθηγητής κ. Ιωάννης Χατζηγεωργίου, ο οποίος απηύθυνε σύντομο χαιρετισμό, μέλη του ΔΣ και των Επιτροπών της ΕΜΕ, η οικογένεια, φίλοι και συνεργάτες του Γεωργίου Δάσιου.