Η νέα ταινία του Ρίντλεϊ Σκοτ Έξοδος: Θεοί και Βασιλιάδες έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις. Αρκετές αραβικές χώρες έχουν επιλέξει να απαγορεύσουν την ταινία.
Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ανακοίνωσε ότι η ταινία δεν θα προβληθεί εξαιτίας "θρησκευτικών λαθών". Είχαν προηγηθεί απαγορεύσεις από την Αίγυπτο (για "ιστορικές ανακρίβειες") και από το Μαρόκο (για την "απεικόνιση του Θεού", η οποία απαγορεύεται από το Ισλάμ).
Με αφορμή την απαγόρευση της ταινίας ας θυμηθούμε ορισμένες από αυτές που προκάλεσαν την οργή και αντιμετωπίστηκαν ως βλάσφημες.
Ούτε θεοί ούτε αφέντες
Η ταινία κυκλοφόρησε το 2011 και σύμφωνα με τη σκηνοθέτη Nadia El Fani δείχνει την υποκρισία που υπάρχει στην Τυνησία κατά τη διάρκεια του μήνα του Ραμαζανιού.
Υπήρξε διαμάχη ειδικά για την επιλογή του τίτλου ο οποίος θεωρήθηκε προσβλητικός και βλάσφημος.
Τα πάθη του Χριστού
Η γνωστή ταινία "Τα Πάθη του Χριστού" ('The Passion of the Christ") του Mel Gibson, ασχολείται αποκλειστικά με τις τελευταίες δώδεκα ώρες από τη ζωή του Χριστού μέσα από τα τέσσερα Ευαγγέλια.
Κατά την διάρκεια της ταινίας ο σκηνοθέτης κάνει σύντομες αναδρομές στο χρόνο και μας πηγαίνει στις μέρες που περνούσε με τους μαθητές του, την σκηνή του Μυστικού Δείπνου και κάποια από τα λόγια που είπε.
Αν και δεν υπάρχουν κραυγαλέες παρεκκλίσεις από το θεόπνευστο κείμενο, εντούτοις δεν αποφεύγονται κάποιες αυθαιρεσίες.
Ο Κώδικας Ντα Βίντσι
Τους πρώτους μήνες του 2006, το μυθιστόρημα του Νταν Μπράουν «ο Κώδικας ντα Βίντσι» (, η βασισμένη σ΄αυτό ομώνυμη ταινία και η ανακάλυψη των παπύρων ενός απόκρυφου κειμένου, του «κατά Ιούδαν Ευαγγελίου», δημιούργησαν απροσδόκητα μεγάλο θόρυβο. Η Καθολική Εκκλησία επέκρινε την προσέγγιση του συγγραφέα ως προς τη φύση της σχέσης μεταξύ του Ιησού και της Μαρίας Μαγδαληνής.
Persepolis
Η ιρανική ταινία κινουμένων σχεδίων αφηγείται τη ζωή της εννιάχρονησ Μάρτζι που μεγαλώνει σε μια προοδευτική οικογένεια στην Τεχεράνη του '78, την περίοδο της ανατροπής του Σάχη και του θρησκευτικού φανατισμού της ισλαμικής επανάστασης. Με το ξέσπασμα του πολέμου Ιράν-Ιράκ, οι γονείς της την στέλνουν για σπουδές στη Βιέννη. Θα επιστρέψει στην πατρίδα της ύστερα από χρόνια, για να καταλήξει τελικά στο Παρίσι το 1994.
Το κύριο πρόβλημα της ταινίας είναι μια σκηνή διάλογου της ηρωίδας με έναν γενειοφόρο άνδρα σε ένα σύννεφο, που παρουσιάζεται ως Θεός.
Ο τελευταίος πειρασμός
Μεταφορα στην οθονη του βιβλιου του Νικου Καζαντζακη,με αρκετα αμφισβητουμενες προθεσεις ομως απο πλευρας σκηνοθετη.Δεδομενου οτι ο κεντρικος ηρωας αυτου του εργου ειναι ο ιδιος ο Χριστος, το ολο εγχειρημα ηταν εκ των προτερων σιγουρο οτι θα προκαλεσει.
Πάνω από 30 χρόνια μετά την πρώτη έκδοση του βιβλίου, ο διάσημος Αμερικανός σκηνοθέτης Μάρτιν Σκορσέζε αποφάσισε, προς μεγάλη έκπληξη πολλών, να κάνει τον «Τελευταίο Πειρασμό» ταινία.
Προτού καλά-καλά η ταινία προβληθεί στις αίθουσες, δεκάδες ομάδες Χριστιανών στις Η.Π.Α κατέκλυσαν με επιστολές την εταιρεία παραγωγής, ζητώντας να καταστραφούν όλες οι σχετικές κόπιες. Μετά την προβολή του φιλμ, σημειώθηκαν περιστατικά μαζικής υστερίας.
Η Αθωότητα των Μουσουλμάνων
Είναι ο τίτλος ενός αντί-ισλαμικού βίντεο αμερικανικής παραγωγής σε σκηνοθεσία του Αιγύπτιου χριστιανού κόπτη Νακούλα Μπασελέι Νακούλα με το ψευδώνυμο "Sam Bacile".
Η πλοκή του βίντεο διαδραματίζεται στην εποχή του προφήτη Μωάμεθ, ο οποίος στην ταινία παρουσιάζεται ως μπάσταρδoς, ομοφυλόφιλος, παιδόφιλος, άρπαγας και κλέφτης. Οι μαθητές του, αιγύπτιοι μουσουλμάνοι, εμφανίζονται ανήθικοι και βίαιοι απέναντι στους Κόπτες.
Η ιστορία είχε θρησκευτικές αναφορές και αντί-ισλαμικό περιεχόμενο που προκάλεσε βίαιες αντιδράσεις σε πολλές χώρες, εκκινώντας στις 11 Σεπτεμβρίου στην Αίγυπτο.
Νώε
Η ταινία αφηγείται την ιστορία του προφήτη Νώε ωστόσο απαγορεύτηκε στη Μαλαισία, την Ινδονησία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Κατάρ και το Μπαχρέιν γιατί θεωρούν ότι απεικονίζει "τον Αλλάχ ή τους προφήτες του ή τους συντρόφους του προφήτη Μωάμεθ".
Ο Νώε που οραματίστηκε ο Ντάρεν Αρονόφσκι είναι ένας άνθρωπος με σάρκα και οστά, βασανισμένος από τις αμφιβολίες και τις ενοχές του. Τρωτός αλλά και αρκετά δυνατός ώστε να πείθει ως ήρωας χολιγουντιανού μπλοκμπάστερ.
Αμήν
Η ταινία που είναι βασισμένη στο θεατρικό έργο του Ρολφ Χόουτ "Ο αντιπρόσωπος", αφορά το Ολοκαύτωμα, τους ισχυρούς που βλέπουν τι συνέβαινε και δεν απέστρεφαν το πρόσωπό τους κι εκείνους τους υφιστάμενους που αγωνίζονταν να πείσουν τον κόσμο ότι τα τρένα που μούγκριζαν στο δρόμο για το Άουσβιτς μετέφεραν εργάτες στις καινούργιες τους δουλειές.
Η ταινία του Κώστα Γαβρά προκάλεσε αντιδράσεις από Καθολικές οργανώσεις καθώς στο πόστερ της ταινίας υπάρχει ένας αγκυλωτός σταυρός.
Θεός για μία Εβδομάδα
Ο Μπρους, ένας παραπονιάρης τηλεοπτικός ρεπόρτερ, θεωρεί τον Θεό υπεύθυνο για όλες τις κακοτυχίες του. Εκείνος τον επισκέπτεται και του δίνει τη θέση Του για μία εβδομάδα, ένα προνόμιο που ο Μπρους εκμεταλλεύεται εντελώς εγωιστικά, αδιαφορώντας αν οι πράξεις του κάνουν κακό στους άλλους.
Παρ'ολο ότι η ταινία είναι μια κωμωδία απαγορεύτηκε στην Αίγυπτο και τη Μαλαισία.
"Αυτό το άρθρο βασίστηκε στο κείμενο (Avant "Exodus" interdit au Maroc et en Égypte, 10 films qui ont provoqué la colère des religieux) που δημοσιεύτηκε στην Huffington Post FR".