Super Bowl: Οι ασύλληπτες αμοιβές των σταρ του Χόλιγουντ για διαφημίσεις εκατομμυρίων

Το κόστος για ένα διαφημιστικό σποτ στο φετινό Super Bowl κυμαίνεται από 10 έως και 20 εκατομμύρια δολάρια.
Open Image Modal
Ο Ματ Ντέιμον στην πρεμιέρα της ταινίας «Oppenheimer», Λονδίνο, Ιούλιος 2023. (Vianney Le Caer/Invision/AP).
via Associated Press

Ο μεγάλος αγώνας του Super Bowl θα διεξαχθεί την Κυριακή (9 Φεβρουαρίου) και θα μεταδοθεί από το κανάλι Fox. Ο αγώνας κάθε χρόνο συγκεντρώνει σχεδόν 100 εκατομμύρια θεατές και αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τους διαφημιστές να αναδείξουν το προϊόν τους. 

«Είναι το μόνο μέρος που μπορεί να συγκεντρώσει αυτού του είδους την κλίμακα γρήγορα και εύκολα, και νομίζω ότι είναι ένα ασφαλές καταφύγιο», δηλώνει ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος των διαφημιστικών πωλήσεων του Fox Sports, Mark Evans.

Το Fox εξασφάλισε το εντυπωσιακό ποσό των 8 εκατομμυρίων δολαρίων για κάθε διαφημιστικό σποτ των 30 μόλις δευτερολέπτων κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, πράγμα που σημειώνει νέο εντυπωσιακό ρεκόρ σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. 

«Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει πολύ συγκεκριμένες εταιρείες οι οποίες σίγουρα θα μείνουν αξιομνημόνευτες την επόμενη μέρα για τους περισσότερους ανθρώπους», σημείωσε η Georgie Jeffreys, επικεφαλής μάρκετινγκ της Uber. 

Για να ξεχωρίσει μια εταιρεία, λοιπόν, πρέπει να διαθέτει και τις κατάλληλες διασημότητες. Μάλιστα, το Super Bowl εξασφαλίζει περισσότερες διασημότητες ανά ώρα σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο τηλεοπτικό δρώμενο, ίσως ακόμη και από τα Όσκαρ

«Παρέλαση» αστέρων 

Ο Tim Curtis, ανώτερος συνεργάτης της WME, εκτιμά ότι στις φετινές διαφημίσεις του Super Bowl θα εμφανιστούν περίπου 80 με 100 διασημότητες, στους οποίους θα περιλαμβάνονται εξαιρετικά ταλέντα, κωμικοί και μουσικοί

Έτσι, για πολλές εταιρείες, οι πιο λαμπροί αστέρες είναι το μεγάλο στοίχημα. Το «Uber Eats» έχει ως πρωταγωνιστή τον Μάθιου ΜακΚόναχι, μαζί με τους Κέβιν Μπέικον, Γκρέτα Γκέργουιγκ, Charli XCX και Mάρθα Στιούαρτ ενώ η μπύρα «Stella Artois» έχει τον Ματ Ντέιμον και τον Ντέιβιντ Μπέκαμ να υποδύονται τα αποξενωμένα δίδυμα. 

Ο Γουίλιαμ Νταφόε και η Κάθριν Ο’Χάρα υποδύονται τους κακούς του «pickleball» για την «Michelob Ultra», ενώ η μαγιονέζα «Hellmann’s» φέρνει ξανά μαζί στο πλατό τον Μπίλι Κρύσταλ και τη Μεγκ Ράιαν για μία ακόμη στιγμή από την ταινία «When Harry Met Sally». Και η λίστα σίγουρα δεν τελειώνει εδώ. 

Open Image Modal
Ο Μάθιου ΜακΚόναχι, Λονδίνο, Νοέμβριος 2018. (Photo by Vianney Le Caer/Invision/AP)
via Associated Press

Μάλιστα, οι ηθοποιοί και οι αστέρες της πρώτης κατηγορίας αμείβονται με 3 έως 5 εκατομμύρια δολάρια για να πρωταγωνιστήσουν σε διαφημίσεις του Super Bowl, ενώ αυτοί που έχουν αναλάβει μικρότερους ρόλους θα λάβουν και χαμηλότερη αμοιβή. 

Σύμφωνα με στοιχεία, το 2010 μόνο περίπου το 1/3 των διαφημίσεων του Super Bowl είχε διασημότητες. Μετά την πανδημία, ο αριθμός αυτός έχει εκτοξευθεί σε πάνω από το 70% των διαφημίσεων, δίνοντας προβάδισμα σε αυτές στις οποίες συμμετέχουν πολλαπλές διασημότητες.

«Κάθε πρόσωπο στο καστ πρέπει να ενισχύει τη δημιουργική ιδέα, χωρίς να εξυπηρετεί κάποιον συγκεκριμένο σκοπό», λέει ο Jeffreys. «Το σύνολο αυτό μας επιτρέπει να διασφαλίσουμε πως υπάρχει κάτι για όλους». 

Open Image Modal
Η Κάθριν Ο’Χάρα, Λονδίνο, Αύγουστος 2024. (Photo by Scott A Garfitt/Invision/AP).
via Associated Press

Αλλά οι διαφημίσεις του Super Bowl δίνουν, επίσης, την ευκαιρία στους ηθοποιούς να προωθήσουν και δικές τους εταιρείες, ρίχνοντας ξανά το φως πάνω τους. Ο Ματ Ντέιμον, για παράδειγμα, αποσκοπεί να αναδείξει το «Water.org» και ελπίζει να ξεχωρίσει. «Προσπαθήσαμε να κάνουμε ένα διαφημιστικό το οποίο είναι αστείο και διασκεδαστικό, ώστε να ξεχωρίσει». Και πρόσθεσε: «Ο Μπεν Άφλεκ και εγώ κάναμε ένα πέρυσι, το οποίο σκηνοθέτησε ο ίδιος κι έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να κάνουμε κάτι διαφορετικό».

Διαφημιστικά σποτ εκατομμυρίων 

Παρ′ όλα αυτά, φαίνεται πως η μείωση των νέων παραγωγών στο Χόλιγουντ εξαιτίας των πρόσφατων πυρκαγιών στο Λος Άντζελες έχει επηρεάσει και τα διαφημιστικά σποτ του Super Bowl. Συγκεκριμένα, οι αμοιβές των ηθοποιών φαίνεται να παραμένουν ίδιες συγκριτικά με πέρσι, αν και τα τελευταία χρόνια αυξάνονταν συνεχώς. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, παραμένουν τρομακτικά υψηλές.

Το συνολικό κόστος για ένα διαφημιστικό σποτ του Super Bowl είναι 10-12 εκατομμύρια δολάρια σε χαμηλό επίπεδο ενώ μπορεί να φτάσει και τα 20 εκατομμύρια δολάρια για σποτ διάρκειας 30 δευτερολέπτων ή 1 λεπτού. Βέβαια, η παραγωγή μπορεί να αυξήσει το κόστος, ιδίως αν χρησιμοποιείται κάποια μουσική επιτυχία. Επίσης, οι περισσότερες εταιρείες δημιουργούν πλέον ψηφιακές καμπάνιες για να διατηρήσουν τη δυναμική τους και οι προσπάθειες αυτές μπορεί να φτάσουν σε επταψήφια ποσά.

Μάλιστα, οι προβλέψεις έχουν ξεκινήσει ήδη για το Super Bowl του 2026 με μόνο μία εταιρεία από τις φετινές να εστιάζει στην επόμενη χρονιά. Ενώ ένα  διαφημιστικό σποτ στο Super Bowl μπορεί να είναι μια μέτρια επένδυση για μια εταιρεία όπως η «PepsiCo», η οποία ξοδεύει δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο για το μάρκετινγκ, για άλλες εταιρείες είναι ένα σοβαρά ριψοκίνδυνο στοίχημα

(Με πληροφορίες από The Hollywood Reporter)

-- --