Τα Building Information Model βάζει μπρος ο Κώστας Καραμανλής

Μιλώντας στο 6ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, ο υπουργός αναφέρθηκε διεξοδικά στο νέο μοντέλο έργων.
Open Image Modal
Καραμανλής
Δημήτρης Μπαλής

Την μείωση της γραφειοκρατίας, την διασφάλιση του δημόσιου χρήματος, την
εξοικονόμηση πόρων και υλικών, την καλύτερη παρακολούθηση των έργων και την έγκαιρη ολοκληρώσή τους, επιχειρεί να εξασφαλίσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τη χρήση των Building Information Model (BIM), τόσο από ιδιώτες όσο και από το Δημόσιο, για την κατασκευή έργων υποδομής.

Μιλώντας ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στο
6ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, σημείωσε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
ενθαρρύνει ήδη τη χρήση της πλατφόρμας των BIM στα δημόσια έργα και έχει ήδη συστήσει ειδική ευρωπαϊκή ομάδα εργασίας. Ανέφερε δε ότι σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες προγράμματα αυτού του είδους είναι προαπαιτούμενο για τη συμμετοχή σε δημόσιους διαγωνισμούς. Και εκτίμησε ότι στο -όχι και τόσο μακρινό- μέλλον δεν αποκλείεται ακόμη και η ίδια η καταβολή ευρωπαϊκών κονδυλίων να συνδέεται με τη χρήση των BIM.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών συνεπώς τόνισε ότι πρέπει από τη μία ο ιδιωτικός τομέας να επενδύσει στην προώθηση των BIM και από την άλλη οι υπηρεσίες του Δημοσίου να προετοιμαστούν, ακόμη και εάν αυτό «ξεβολέψει» παλιότερες γενιές.

Μάλιστα, ανέφερε ότι «η διαδικασία των BIM είναι μέρος του Ταμείου Ανάκαμψης και εμείς ως Υπουργείο θα κινηθούμε με πολύ μεγάλα βήματα, έτσι ώστε στα επόμενα πολύ μεγάλα σημαντικά έργα να χρησιμοποιηθεί, τόσο από τον ιδιωτικό τομέα όσο και από τις δημόσιες υπηρεσίες, αυτή η καινοτόμος πλατφόρμα».

Στόχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η πλατφόρμα των ΒΙΜ να χρησιμοποιηθεί άμεσα στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, όπως έχει γίνει και στο Μετρό του Παρισιού.

Σημείωσε επίσης, ότι έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες για την χρηματοδότηση του έργου «Ανάπτυξη Στρατηγικού Σχεδίου και Οδικού χάρτη για την εφαρμογή του ΒΙΜ στην Ελλάδα για την μελέτη, κατασκευή και διαχείριση έργων» με την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου και την υποστήριξη της DG-REFORM.

Παράλληλα, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπέβαλλε πρόταση στο Ταμείο Ανάκαμψης για την χρηματοδότηση της εκπαίδευσης του προσωπικού και της αγοράς του αναγκαίου λογισμικού για την ομαλή μετάβαση του τεχνικού κόσμου στη ψηφιοποίηση των κατασκευών.

Σύμφωνα με το Υπουργείο, τα οφέλη των BIM για την Ελλάδα, είναι:

1. Καλύπτουν το κενό ανάμεσα στο μελετητή και τον κατασκευαστή του έργου.

2. Συνεισφέρουν στην εξοικονόμηση σημαντικών πόρων σε ό,τι αφορά το τελικό
κόστος των έργων, που έχει πληρώσει ακριβά η Ελλάδα.

3. Επιτυγχάνουν τη μεγαλύτερη δυνατή οικονομία υλικών, που συνεπάγεται
εξοικονόμηση κόστους αλλά και προστασία του περιβάλλοντος.

4. Δίνουν τη δυνατότητα χρηστής διαχείρισης και συστηματικής παρακολούθησης
των έργων καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής τους. Και σε αυτό το θέμα παρουσιάζονται
σημαντικά προβλήματα στην Ελλάδα, σημείωσε ο κ. Καραμανλής. 

5. Ιδιαίτερα στη σημερινή εποχή, μπορούν να βοηθήσουν ώστε οι προϋπολογισμοί των έργων να γίνουν πολύ πιο ρεαλιστικοί. Και γενικότερα μπορούν να δώσουν την δυνατότητα στις αναθέτουσες αρχές να μπορούν να περιορίσουν την σπατάλη.

6. Θα προσελκύσουν ταλαντούχους νέους και αυτή η τάση μπορεί να
αποτελέσει ένα ακόμα βήμα προς την ίαση της ανοιχτής πληγής του brain drain.