Τα email του Μπέζος που τρόμαζαν τους μάνατζερ της Amazon

To απειλητικό ερωτηματικό.
|
Open Image Modal
zz/Dennis Van Tine/STAR MAX/IPx

Για το προσωπικό της Amazon, η αποχώρηση του Τζεφ Μπέζος από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου ενδεχομένως να φέρει τέλος σε μία από τις πιο ασυνήθιστες και, για πολλούς μάνατζερ, τρομακτικές πρακτικές: Το email με το ερωτηματικό.

Ο Μπέζος, η διεύθυνση email του οποίου είναι δημόσια, λαμβάνει παράπονα από πελάτες τα οποία μετά προωθεί στα αρμόδια στελέχη, οι ομάδες των οποίων έχουν την ευθύνη να λύσουν τα εν λόγω προβλήματα. Κάποιες φορές τα email αυτά, από έναν από τους πλουσιότερους ανθρώπους του πλανήτη, φτάνουν βαθιά μέσα στη νύχτα, και δεν περιλαμβάνουν χαιρετισμούς ή σχόλια- απλά ένα ερωτηματικό. Ή, σύμφωνα με έναν πρώην μάνατζερ, χειρότερα.

«”Δεν μπορεί να είναι αλήθεια αυτό”, ήταν ένα από τα κακά. “Φτιάξτε το” ήταν ένα άλλο» είπε ο μάνατζερ αυτός, μιλώντας υπό καθεστώς ανωνυμίας. «Ως το πρωί καλύτερα να έχω κάποια καλή λύση σε οτιδήποτε ήταν αυτό».

Η Amazon ανέφερε πως ο Μπέζος έστελνε emails με ερωτηματικά κατά καιρούς για να διαχειρίζεται τον όγκο των μηνυμάτων από πελάτες που λάμβανε.

Ως εργαλείο, ήταν αποτελεσματικό: Αποτελεσματικό για τον Μπέζος, ο οποίος έπρεπε να ισορροπήσει ως προς την επίβλεψη δραστηριοτήτων στους τομείς της λιανικής, της τεχνολογίας, των ΜΜΕ και του Διαστήματος- και κίνητρο για τους εργαζομένους, που φοβούνταν για τις δουλειές τους, είπε ο πρώην μάνατζερ.

Ο Μπέζος αποχωρεί από το «τιμόνι» της εταιρείας που ίδρυσε πριν από 27 χρόνια και γίνεται εκτελεστικός πρόεδρος αυτό το καλοκαίρι, όπως ανακοίνωσε την Τρίτη η Amazon.

Πάντως κάποιοι θυμούνται την πρακτική με νοσταλγία: Ο Σοκ Σκοτ, αντιπρόεδρος αυτόνομων παραδόσεων που πρόσφατα έφυγε από την Amazon μετά από περίπου 15 χρόνια, είπε ότι το να δουλεύεις με τον Μπέζος είχε ανταμοιβές, μα ήταν αγχωτικό. «Οι συναντήσεις με τον Τζεφ είχαν πάντα απίστευτη δουλειά από άποψης προετοιμασίας (όπως και τα email με το “?”) μα οι διάλογοι και οι ερωταπαντήσεις κατά τη συνάντηση έμεναν για πάντα στην ομάδα» έγραψε σε ανάρτηση στο LinkedIn την Τρίτη.

Ουδείς γνωρίζει πώς ο επερχόμενος διευθύνων σύμβουλος, Άντι Τζάσι, θα διοικήσει. Ο επικεφαλής cloud computing ενδιαφέρεται το ίδιο για την επίλυση των προβλημάτων των πελατών. Ωστόσο τρία στελέχη που έχουν συνεργαστεί μαζί του λένε πως το ερωτηματικό δεν είναι το στυλ του.