Αν όχι έως το τέλος του 2022, τουλάχιστον στις αρχές του 2023, θα στηθούν τα πρώτα εργοτάξια του ΒΟΑΚ, στην Κρήτη, ένα έργο που περνά στην υλοποίησή του, έπειτα από δεκαετίες εξαγγελιών.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, στην τελική φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας εισέρχεται το τμήμα «Χανιά – Ηράκλειο» του ΒΟΑΚ, το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης στην Ευρώπη, με προϋπολογισμό 1,7 δισ. ευρώ. Ήδη την προηγούμενη εβδομάδα εγκρίθηκαν τα Τεύχη της Β Φάσης του Διαγωνισμού και δόθηκαν στους συμμετέχοντες ώστε στα τέλη Μαρτίου να έχουμε προσωρινό ανάδοχο στο μεγάλο αυτό έργο.
«Μόνο από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και μόνο για την Κρήτη δρομολογούμε έργα ύψους σχεδόν 3,5 δισ. ευρώ», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γιώργος Καραγιάννης.
Το εμβληματικότερο έργο που αρχίζει να υλοποιείται στον νησί, είναι ο ΒΟΑΚ, ένα έργο προϋπολογισμού άνω των 2,2 δισ. ευρώ όπου έως τα τέλη του 2023, αρχές του 2024 θα έχουν ανοίξει όλα τα κατασκευαστικά μέτωπα.
Σημειώνουμε ότι στις αρχές του Σεπτεμβρίου, υπογράφηκε η σύμβαση για το έργο που αφορά στη βελτίωση – διαπλάτυνση του υφιστάμενου τμήματος Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος στο Λασίθι, ενώ αρχές του 2023 θα ξεκινήσει η κατασκευή για το τμήμα του ΒΟΑΚ από τη Χερσόνησο έως τη Νεάπολη.
Επίσης, οι μελέτες για το τμήμα της προαίρεσης Κίσσαμος – Χανιά προχωρούν, ώστε εντός του πρώτου τριμήνου του 2023 να υποβληθεί η ΜΠΕ και να ξεκινήσει και η κατασκευή αυτού του κομματιού παράλληλα με το Χανιά-Ηράκλειο, ενώ το Υπουργείο προχωρά στην ωρίμανση των μελετών του ΒΟΑΚ για το τμήμα Σούδα - Αεροδρόμιο και τα τμήματα ανατολικότερα του Αγίου Νικολάου, μέχρι τη Σητεία.
Ο Γιώργος Καραγιάννης προανήγγειλε σημαντικές εξελίξεις και για τα δύο τμήματα εντός του 2023, ειδικά τα τμήματα «Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή» και εκείνο της Γέφυρας Φρουζή ως τη Παράκαμψη της Παχειάς Άμμου.
Επιπλέον, εκτός των νέων οδικών έργων, υλοποιούνται έργα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας καθώς επίσης βρίσκεται σε εξέλιξη ένα πακέτο έργων με στόχο την αντιμετώπιση κατολισθητικών φαινομένων.
Εξάλλου, τον περασμένο μήνα, προκηρύχθηκε η κατασκευή συμπληρωματικών έργων για τον Ταμιευτήρα Μπραμιανού και αντιπλημμυρικών έργων για τη Γρα Λυγιάς και το Φράγμα Μύρτου, ενώ ξεκινά η φάση της προεπιλογής των συμμετεχόντων στο διαγωνισμό για το Φράγμα Ταυρωνίτη, που θα επιλύσει ένα αίτημα δεκαετιών για την άρδευση γεωργικών εκτάσεων μεγάλης απόδοσης εξοικονομώντας νερό, ενώ θα συμβάλλει ουσιαστικά και στην αντιπλημμυρική προστασία των παρακείμενων περιοχών».
Σε ό,τι αφορά το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, οι εργασίες ξεπερνούν το 20% υλοποίησης, ενώ προχωρούν οι διαδικασίες για τη κατασκευή νέων Δικαστικών Μεγάρων σε Ηράκλειο και Χανιά και την ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Ρεθύμνου».
Τα 10 + 5 έργα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ανάπτυξη της Πελοποννήσου
Στο πλαίσιο περιοδείας που πραγματοποίησε ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, επισκέφθηκε το Λουτράκι και επιθεώρησε τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη για την Α’ Φάση του αντιπλημμυρικού έργου.
«Μέσα σε 3 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες για την Α’ Φάση του έργου και έως τέλος του μήνα θα έχουμε τις δεσμευτικές προσφορές και για τη Β’ Φάση, και ταυτόχρονα προχωράμε και με τα αντιπλημμυρικά έργα στο κομμάτι των παραχωρήσεων προκειμένου να έχουμε μία συνολική παρέμβαση», είπε ο Γιώργος Καραγιάννης.
Τα έργα που αφορούν οριζόντια, συνολικά την Πελοπόννησο είναι έργα οδικής ασφάλειας της τάξης των 65 εκατ. ευρώ που θα προκηρύξει η Περιφέρεια καθώς και τα αντιπλημμυρικά των παραχωρήσεων ύψους περίπου 60 εκατ. ευρώ».
Ο Γιώργος Καραγιάννης αναφέρθηκε στο σημαντικό οδικό έργο ΣΔΙΤ, Καλαμάτα – Ριζόμυλος - Πύλος – Μεθώνη καθώς τις επόμενες εβδομάδες θα υπογραφεί η σύμβαση με το ανάδοχο σχήμα».
Επίσης, στη Μεσσηνία, εκτός του οδικού έργου Σουληνάρι – Κορυφάσιο που εκτελείται, ήδη έχουν υποβληθεί προσφορές για το έργο της Παράκαμψης Γιάλοβας, ένα έργο με προϋπολογισμό 40 εκατομμύρια ευρώ και προχωρά το κομμάτι της νέας επέκτασης της Ολυμπίας Οδού, το Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, με στόχο να ολοκληρωθούν οι μελέτες εντός του 2023 και να υποβληθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου.
Στην Αρκαδία, ολοκληρώνονται οι γεωτεχνικές έρευνες για την Παράκαμψη Λαγκαδίων, και αναζητά το Υπουργείο το χρηματοδοτικό εργαλείο, ενώ παράλληλα προχώρησε το έργο αναβάθμισης και επισκευής του Δικαστικού Μεγάρου στη Τρίπολη για το οποίο έχουμε ήδη προσωρινό ανάδοχο, ενώ εκτελείται το έργο αποκατάστασης ζημιών στο Αλιευτικό καταφύγιο Κιβερίου, στον χείμαρρο Ξομβριού, στο αλιευτικό καταφύγιο Αγίου Ανδρέα και στον λιμένα του Παράλιου Άστρους στην Αργολίδα.
Εξάλλου, έχει ολοκληρωθεί η πρώτη φάση αποκατάσταση της Διώρυγας, εγκαινιάστηκε η Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή του τμήματος ”Κιάτο - Ροδοδάφνη”, προχωρά το έργο της ηλεκτροκίνησης του ίδιου τμήματος που υπογράφτηκε με προϋπολογισμό 83 εκατομμύρια ευρώ, ενώ στο Λουτράκι το έργο της Α’ Φάσης των αντιπλημμυρικών έργων υπεγράφη πριν από περίπου 3 μήνες, και τα έργα της Β΄ Φάσης προκηρύχθηκαν πριν από δύο εβδομάδες με προϋπολογισμό 23 εκατ. ευρώ.
Καταλήγοντας, το Υπουργείο Υποδομών έχει ξεκινήσει τους διαγωνισμούς για τις μελέτες για την αντιμετώπιση της διάβρωσης του Κορινθιακού κόλπου και για τα Έργα του Φράγματος Ασωπού».