Τα μυστικά κονδύλια πίσω από την παραίτηση Κοτζιά

Τα μυστικά κονδύλια πίσω από την παραίτηση Κοτζιά
|
Open Image Modal
sooc

Πρωτοβουλία να σχηματιστεί κοινοβουλευτική πλειοψηφία, προκειμένου η Βουλή να ψηφίσει νόμο, με τον οποίο θα αποκτήσει την αρμοδιότητα να ελέγχει τα ονομαζόμενα «μυστικά κονδύλια» όλων των υπουργείων, ανέλαβε πριν τη ρήξη και την υποβολή παραίτηση ο υπουργός Εξωτερικών, κ.Νίκος Κοτζιάς, όπως αναφέρουν πρόσωπα του περιβάλλοντός του.

Να σημειωθεί πως μέχρι σήμερα, από τον δημοκρατικό έλεγχο του Κοινοβουλίου περνάνε τα «απόρρητα κονδύλια» μόνον του υπουργείου Εξωτερικών, βάσει νόμου που αυτοβούλως προώθησε ο κ.Κοτζιάς και ψηφίστηκε από τη Βουλή στην αρχή του 2017.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ο κ.Κοτζιάς ζήτησε επίμονα κατά το υπουργικό συμβούλιο της Τρίτης από τον πρωθυπουργό, κ.Αλέξη Τσίπρα, να ισχύει ο ίδιος νόμος που εφαρμόζεται για το υπουργείο Εξωτερικών, και για όλα τα υπόλοιπα υπουργεία που στον προϋπολογισμό τους έχουν «απόρρητα κονδύλια».

Ένα από τα υπουργεία που επίσης έχουν «μυστικά κονδύλια», είναι το υπουργείο Αμύνης. Ο κ.Νίκος Κοτζιάς επανέφερε αυτή την πρότασή του και χτες, προκαλώντας, όπως αναφέρεται εκτενώς στον Τύπο, την αήθη επίθεση και τις ύβρεις του κ.Καμμένου στο πρόσωπο του κ.Κοτζιά.

Το ΥΠΕΞ είναι το μοναδικό υπουργείο που ”περνάει” τα ”μυστικά κονδύλιά” του από τη Βουλή. Αυτό έγινε με νόμο του 2017. Από τότε την τοποθέτηση του υπουργού Εξωτερικών, κ.Νίκου Κοτζιά, στη Βουλή για το θέμα: Τροποποίηση του Κώδικα του Οργανισμού του ΥΠ.ΕΞ και λοιπές διατάξεις - Πρωτολογία ΥΠΕΞ, Ν. Κοτζιά, στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων κατά τη συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχετικού νομοσχεδίου 07/02/2017.

Από τότε και η παρακάτω τοποθέτηση του υπουργού Εξωτερικών στη Βουλή για το θέμα, κατά τη συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχετικού νομοσχεδίου:

«Είναι μια τολμηρή πράξη. Άκουσα την πρόταση που λέει να ορίσουμε έναν δικαστικό, τον Γενικό Γραμματέα και τον Πρόεδρο της Βουλής. Προσέξτε να ο Γενικός Γραμματέας –ο υπηρεσιακός, και όχι πολιτικό, αυτός είναι ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου- είναι αυτός που διαχειρίζεται και ελέγχει τις δαπάνες από τα απόρρητα. Δεν μπορεί να είναι και αυτός που αποφασίζει.
Δεύτερον, ο δικαστικός να έρθει και στο Υπουργείο. Έρχονται οι δικαστικοί. Αλλά το νόημα του νόμου δεν είναι να ορίσω κάποιον παραπάνω πάνω στο Υπουργείο. Αν χρειαστεί, να βάλουμε και δέκα. Το νόημα του νόμου είναι ότι δεν μπορεί να υπάρχει τίποτα που να είναι μυστικό από τη Βουλή. Δεν υπάρχει καμία πολιτική ενέργεια που να μπορεί να αποκλείσει κανείς από τα δικαιώματα της Βουλής.

Κατά συνέπεια, πρέπει η Βουλή να τα βλέπει. Δεν είναι θέμα να τα βλέπει ένας πρόεδρος δικαστηρίου. Η Βουλή πρέπει να τα βλέπει.

Πώς να τα βλέπει; Συνεννοηθήκαμε με τον Πρόεδρο της Βουλής, ένα εξαιρετικό Βουλευτή και κοινοβουλευτικό άντρα, και φέραμε τη συγκεκριμένη τροποποίηση. Να το βλέπει η Επιτροπή, να μην το μοιράζεται, να το διαβάζει εκεί, να αποφασίζει, να πηγαίνουν πίσω στο Υπουργείο Εξωτερικών επιτόπου.
Έχει δίκιο ο εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας ότι πρέπει να διασφαλίζουμε τα ζητήματα της διαφάνειας, αλλά στους εκπροσώπους των κομμάτων, που είμαι πεπεισμένος ότι με ευθύνη τα κόμματα θα τους διορίσουν ή θα τους προτείνουν για αυτήν την Επιτροπή, γιατί να έχω εγώ λιγότερη εμπιστοσύνη από ό,τι έχω στους διοικητικούς υπαλλήλους που βλέπουν τις απόρρητες δαπάνες; Δεν εμπιστεύομαι την ελληνική Βουλή λιγότερο από το ελληνικό Δημόσιο. Αυτή είναι η άποψή μας και για αυτήν τη διαφάνεια συζητάμε (…)».