Τα μυστικά που κρύβονται κάτω από το κόκκινο χαλί της τελετής απονομής βραβείων

Εν όψει Οσκαρ 2023: Οι ειδικοί που μπορούν να κάνουν ένα φόρεμα με νούμερο 0 να ταιριάζει σε σώμα που φορά X-large.
Open Image Modal
Christopher Polk via Getty Images
Η ηθοποιός Τζένιφερ Λόρενς λαμβάνει μικρή βοήθεια με την τουαλέτα της στα Οσκαρ που δόθηκαν το 2013.

Η σεζόν των βραβείων είναι εδώ και μαζί της, οι εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί αναδεικνύουν διασημότητες ντυμένες με τα πιο υπερβολικά και εντυπωσιακά ρούχα.

Ένας τόνος δουλειάς υπάρχει πίσω απ′ όλα τα ενδύματα. Και τις περισσότερες φορές, υπάρχει μια ολόκληρη ομάδα ανθρώπων πίσω από τη δημιουργία και τη φινέτσα μιας «παράστασης» παρόλο που τα ονόματα και η ύπαρξή τους μπορεί να μην αναγνωρίζονται.

Οι διασημότητες δεν ρίχνουν μια ματιά απλώς στη ντουλάπα τους και βγάζουν κάτι να φορέσουν που τους φαίνεται πολύ καλό: Στην πραγματικότητα, υπάρχουν εξαιρετικά δημιουργικοί άνθρωποι πίσω από τη σκηνή που ενορχηστρώνουν αυτές τις εμφανίσεις και διασφαλίζουν ότι όλα ταιριάζουν σωστά. Αυτό περιλαμβάνει στιλίστες και ράφτες, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για κάθε είδους εμφάνιση στο κόκκινο χαλί.

Η HuffPost US μίλησε με μερικούς από αυτούς - καθώς επίσης και με μερικές ηθοποιούς που τους αγαπούν - σχετικά με το τι κάνουν: 

Οι στιλίστες πρέπει να ξέρουν τα πάντα γύρω από έναν πελάτη 

Για να είναι καλοί στη δουλειά τους, οι στιλίστες πρέπει να μπορούν να επιμελούνται σχέσεις που είναι οικείες - βλέπουν τους πελάτες τους με τα εσώρουχά τους, για παράδειγμα - διατηρώντας ταυτόχρονα ένα υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού.

Όπως εξήγησε η ηθοποιός Τζέιμι Αλεξάντερ (των «Blindspot», «Thor» και «Agents of S.H.I.E.L.D.»), «[Ιδανικά] είναι πολύ ειλικρινές και επικοινωνιακό. Είναι σημαντικό για μένα να μιλάω όταν κάτι δεν μου αρέσει ή αν νιώθω άβολα. Είναι επίσης σημαντικό να έχουμε τον ίδιο στόχο όσον αφορά την εμφάνιση που θέλουμε να επιτύχουμε».

Η συνεργασία είναι το κλειδί για τη σχέση και αφιερώνεται μεγάλος χρόνος στη συζήτηση στόχων, επιλογών και συμπαθειών και αντιπαθειών... Η στιλίστρια Αριάνα Βάισνερ λέει ότι από την εμπειρία της, οι πελάτες είναι συχνά πιο πρόθυμοι να πάρουν ρίσκα όταν πρόκειται να ντυθούν για τελετές απονομής βραβείων. Αυτό καθιστά ακόμη πιο σημαντικό να κατανοήσουμε «το στυλ και την ουσία του ίδιου του ατόμου», είπε.

Open Image Modal
Wally Skalij via Getty Images
Η ηθοποιός Λουπίτα Νιόνγκο βηματίζει στο κόκκινο χαλί στα Οσκαρ που δόθηκαν το 2014 με ένα εκτυφλωτικό φόρεμα Prada.

Αυτά τα υψηλού προφίλ βραβεία δίνουν σε έναν στιλίστα «χώρο» να είναι πιο δημιουργικός από ό,τι συνήθως, καθώς και την ευκαιρία να εισάγει την προσωπική του υπογραφή σε μια συνολική εικόνα. Όπως το θέτει η Βάισνερ, «το στυλ  που θα προκύψει τελικά είναι ένας συνδυασμός του τι είναι το γεγονός στο οποίο θα γίνει η εμφάνιση, ποιος είναι ο πελάτης και ποια είναι η αισθητική του στιλίστα». Υπάρχει πολύ περισσότερη τέχνη και αποχρώσεις από ό,τι οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται.

Χρειάζεται χρόνο επίσης. 

Και κανείς πρέπει να είναι σε εγρήγορση: «Μου έρχονται μηνύματα Κυριακάτικα στις 9 το πρωί ή αργά το βράδυ», αναφέρει η στιλίστρια διασημοτήτων, Μίντι Σάαντ. 

Πώς οι στιλίστες κι οι ράφτες προετοιμάζονται για ένα γεγονός στο κόκκινο χαλί

Μόλις η Αλεξάντερ λάβει πρόσκληση για ένα γεγονός μιλά με τον στιλίστα της για να βρουν όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο για να «στήσουν» ένα λουκ. 

Μετά από μια αρχική συζήτηση σχετικά με την κατεύθυνση (του ντυσίματος), η Βάισνερ στέλνει email σε σχεδιαστές μόδας για να δει ποιος είναι πρόθυμος να δανείσει ρούχα, κάτι που μπορεί να είναι μια διαδικασία από μόνο του.

«Μπορεί να έχουμε εμμονή με ένα συγκεκριμένο φόρεμα και να ξέρουμε ότι αυτό είναι το φόρεμα και αυτή είναι η στιγμή, αλλά δεν μπορούμε να το φορέσουμε οπότε πρέπει να πάμε στην δεύτερη επιλογή», εξήγησε η Βάισνερ. «Πολλές φορές αυτό που φορά ο πελάτης με τον οποίο συνεργαζόμαστε στο κόκκινο χαλί  μπορεί να μην ήταν η πρώτη μας επιλογή».

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι περισσότεροι στιλίστες δοκιμάζουν πολλά ρούχα με τους πελάτες τους για ένα μόνο γεγονός - από τρία έως 15 κι έως ένα ολόκληρο ράφι με ρούχα. Η δοκιμή περιλαμβάνει σχεδόν πάντα έναν ράφτη, επειδή τα περισσότερα ρούχα δεν ταιριάζουν τέλεια. 

Ένας στιλίστας μπορεί να αποφασίσει ότι θέλει να πάρει ένα ρούχο ειδικά φτιαγμένο για την προσωπικότητα που θα το φορέσει.  Όταν η παράσταση «Atlanta» ήταν υποψήφια για Emmy, η στιλίστρια και σχεδιάστρια κοστουμιών Γουίτνεϊ Αν Ανταμς έντυσε τον ηθοποιό Μπράιαν Ταϊρί Χένρι. 

«Θέλαμε να φτιάξουμε κάτι εντυπωσιακό και τολμηρό και να κάναμε ένα sur mesure  κοστούμι για τον Μπράιαν, ένα σμόκιν με σταμπωτή αναφορά στην πατρίδα του την Αφρική», είπε. Κι ενώ ο κανόνας είναι συνήθως να υπάρχουν δυο ή τρία ρούχα, για την βραδιά των βραβείων Emmy, εμείς είχαμε μόνο ένα. «Κάτι το οποίο ... δεν ήταν καλό για το νευρικό σύστημα του ράφτη μας», λέει χαριτολογώντας. 

Η Ισα Κριγκεσκότε, η οποία μόλις άνοιξε ένα νέο στούντιο στο Bedford Village της Νέας Υόρκης, εξασκεί το επάγγελμα του ράφτη. Σ′ εκείνη προστρέχουν οι στιλίστες και οι διασημότητες για να κάνει εκπληκτικά κατορθώματα (όπως μοτίβα και σμόκιν) σε πολύ λίγο χρόνο. Ορισμένες διασημότητες την έχουν ως μέρος της ομάδας τους που ασχολείται με την εμφάνιση στο κόκκινο χαλί, ανεξάρτητα από τον στιλίστα ή τον σχεδιαστή με τον οποίο συνεργάζονται.

Η δουλειά της ποικίλλει από, εντελώς προσαρμοσμένες στα μέτρα κάποιου ή κάποιας, δημιουργίες μέχρι να κάνει ένα φόρεμα νούμερο 0 να ταιριάζει σε σώμα με νούμερο 8 (χωρίς να είναι φαίνεται το παραμικρό), κι επίσης μέχρι να κάνει στριφώματα έκτακτης ανάγκης την ημέρα της απονομής. Έχει λάβει ακόμη και ημιτελή  φορέματα από οίκους μόδας που έπρεπε να τα ολοκληρώσει μόνη της σε μια μέρα — ή σε μια νύχτα. 

Open Image Modal
Neilson Barnard via Getty Images
Οι φήμες οργίασαν σχετικά με με το αν η τουαλέτα που φορούσε η Μπιγιονσέ το 2015 στο Met Gala ήταν το φόρεμα που ήταν η πρώτη της επιλογή.

... Aλλος ένας παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη όσον αφορά στις εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί; Σε αντίθεση με τα ρούχα με τα οποία μια διασημότητα φωτογραφίζεται σε editorial μόδας, «οι άνθρωποι πρέπει πραγματικά να μπορούν να τρώνε και να περπατούν με το φόρεμα [που προορίζεται για μια εκδήλωση]. Είχα τις προάλλες μια δοκιμή και το φόρεμα φαινόταν φανταστικό στην πελάτισσά μου, αλλά δεν μπορούσε να κουνηθεί μέσα σ′ αυτό», λέει η στιλίστρια Μίντι Σάαντ. Κατά συνέπεια, αυτό το φόρεμα απορρίφθηκε.


Γενικά, ένας στυλίστας αφιερώνει από 20 έως 40 ώρες για να προετοιμάσει ένα ρούχο για μια εκδήλωση. Και ακόμη και τότε, μπορεί να υπάρξουν όλα τα είδη ζητημάτων της τελευταίας στιγμής που πρέπει να αντιμετωπιστούν, συνήθως κάτω από πολύ αυστηρούς χρονικούς περιορισμούς.

Γιατί οι στιλίστες κάνουν αυτή τη δουλειά

Αυτό που λατρεύει η Ανταμς στη δουλειά της είναι «να βλέπει το πρόσωπο [ενός πελάτη] να φωτίζεται όταν αισθάνεται πραγματικά εκπληκτικά με αυτό που φοράει». Η Σααντ λατρεύει το γεγονός ότι η δουλειά της - και η ίδια η μόδα - αλλάζει συνεχώς και ότι της δίνεται η ευκαιρία να συνεργάζεται με διαφορετικούς ανθρώπους συνεχώς.

Η Βάισνερ μιλά για την μεταμόρφωση: Το να βλέπει έναν άνθρωπο να καλύπτει αποστάσεις από το φούτερ του στο full glam – στην πιο όμορφη εκδοχή του εαυτού του, είναι αυτό που αγαπά περισσότερο στη δουλειά που κάνει...

Οι πετυχημένοι στιλίστες και ράφτες είναι εν μέρει μάγοι, εν μέρει θεραπευτές, εν μέρει μαζορέτες, εν μέρει ενισχυτές αυτοεκτίμησης και καλλιτέχνες που κάνουν αυτό που κάνουν να φαίνεται αβίαστο – συχνά σε σημείο που οι άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν καν ότι είναι εκεί.

Πάντα πάλευα [με την εικόνα του σώματός μου]», λέει είπε η ηθοποιός Τζο Αρμένιοξ. Ήμουν πολύ μπερδεμένη με αυτό, και η [ενδυματολόγος] Κέιτ ντα Μπλάσιο με έκανε να νιώσω ασφαλής. Έβγαλε το άγχος από την ψυχή μου.