Τα ταξί καταθέτουν πρόταση για κίνηση στις λεωφορειολωρίδες

Με αφορμή τη δημόσια διαβούλευση για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
Open Image Modal
Ταξί στην Αθήνα.
Eurokinissi

Ένα πάγιο αίτημα του κλάδου των ταξί έρχεται και πάλι στο προσκήνιο με αφορμή το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο: «ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ».

Ο ΣΑΤΑ, που εκπροσωπεί τα ταξί της Αθήνας, κατέθεσε πρόταση νεοπαγούς διατάξεως στον ΚΟΚ και παράλληλης τροποποίησης του άρθρου 52 παρ. 6 ΚΟΚ με στόχο την νομιμοποίηση χρήσης και κίνησης στα οχήματα Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ και της συνεχούς και απρόσκοπτης διέλευσης τους στις αποκλειστικές λωρίδες λεωφορείων παράλληλης ροής (λεωφορειολωρίδες) χωρίς περιορισμό.

Σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο άρθρο 52 παρ. 6 ΚΟΚ σε συνδυασμό με τις προσαρτόμενες σε αυτόν ΚΥΑ που καθορίζουν την κίνηση στις Ειδικές Λωρίδες για Μέσα Μαζικής Μεταφοράς παράλληλης ροής ισχύει ότι «Απαγορεύεται η κίνηση και η στάση κάθε οχήματος (Ε.Ι.Χ„ ΤΑΞΙ, ημιφορτηγών ή φορτηγών)».

Επιπλέον βάσει της ρυθμιστικής πινακίδας (σήμανσης) Ρ67 ισχύει η αποκλειστική διέλευση λεωφορείων ή τρόλεϊ στις Λεωφορειολωρίδες και συνεπώς απαγορεύεται στα ταξί.

Με την παρούσα Πρόταση Τροποποίησης, «ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΙΝΗΣΗΣ Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ ΣΤΙΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΛΩΡΙΔΕΣ», ο ΣΑΤΑ εισηγείται την αφαίρεση — διαγραφή της λέξεως «μαζικής» από τη διατύπωση που αναφέρεται στα οχήματα δημόσιας χρήσης μαζικής μεταφοράς στο άρθρο 52 παρ. 6 ΚΟΚ.

Με την διαγραφή της λέξεως «μαζικής», δίνεται η δυνατότητα νομοθέτησης, μέσω Υπουργικής Απόφασης των υπουργών Υποδομών και Μεταφορών και Περιβάλλοντος, στην νομιμοποίηση της κίνησης των και των οχημάτων ταξί (οχήματα δημόσιας χρήσης μεταφοράς επιβατών) στις λεωφορειολωρίδες και να εμπίπτει η κυκλοφορία των ταξί στις λεωφορειολωρίδες στην διοικητική αρμοδιότητα των υπουργών ώστε ασκώντας κατά διακριτική ευχέρεια την διοικητική τους δικαιοδοσία να εντάσσουν και τα ταξί στις λεωφορειολωρίδες. 

Ο ΣΑΤΑ επικαλείται παραδείγματα άλλων μητροπολιτικών περιοχών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου τα ταξί επιτρέπεται να χρησιμοποιούν τις λεωφορειολωρίδες, όπως το Λονδίνο, το Βερολίνο και η Μαδρίτη.