Πόσοι γνωρίζουν ότι στην Ελλάδα υπάρχει μία μονάδα παραγωγής προϊόντων τεχνολογίας η οποία «δημιουργεί» 65.000 υπολογιστές (επιτραπέζιους και φορητούς) σε ετήσια βάση; Και ότι για τη συναρμολόγηση κάθε επιτραπέζιου ή φορητού υπολογιστή δεν απαιτείται παρά μία ώρα, δεδομένου του υψηλού επιπέδου των εργαζομένων και των εγκαταστάσεων, οι οποίες καλύπτουν έναν συνολικό χώρο 22.500 τετραγωνικών μέτρων;
Η πιθανότερη απάντηση είναι λιγότεροι από όσοι θα έπρεπε. Πρόκειται για τη μονάδα που βρίσκεται στις κεντρικές εγκαταστάσεις της Πλαίσιο Computers, στη Μαγούλα Αττικής, και, όπως εξηγούν τα στελέχη της εταιρείας, αποτελεί ένα από τα βασικά ατού της γνωστής αλυσίδας, στην προσπάθεια της να προσφέρει κορυφαία ποιότητα προϊόντων, αλλά και υπηρεσιών στους Έλληνες καταναλωτές. Είναι ο… άσσος στο μανίκι της.
Ακόμη λιγότεροι είναι πιθανότατα εκείνοι που γνωρίζουν ότι οι συσκευές Turbo-X, ένα brand που συμπληρώνει πλέον 30 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα, περνούν από τις πλέον σκληρές δοκιμές και εξονυχιστικούς ελέγχους, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι τηρούν κορυφαία κριτήρια ποιότητας. Χρησιμοποιώντας ένα Turbo-X και αξιοποιώντας τις δυνατότητές του οι καταναλωτές γνωρίζουν ότι έχουν στα χέρια τους ένα προϊόν υψηλής ποιότητας.
Ο «στίβος μάχης» των δοκιμών και ελέγχων για τα προϊόντα του Πλαισίου βρίσκεται επίσης στις εγκαταστάσεις της Μαγούλας και απαρτίζεται από 4 τμήματα.
Το πρώτο αφορά τον τεχνικό έλεγχο της συσκευής, ο οποίος ξεκινά με διαγνωστικά του λογισμικού και του hardware, αλλά και με benchmarking test, στο οποίο γίνεται σύγκριση με τα αντίστοιχα προϊόντα του ανταγωνισμού. Τα δύσκολα, όμως, έρχονται αμέσως μετά, όταν η δοκιμή της συσκευής -όποια και αν είναι αυτή- ξεκινά από το περίφημο burning test. Στη συγκεκριμένη περίπτωση γίνεται προσομοίωση της ζωής της συσκευής για 2 έτη και η συσκευή πιέζεται στα άκρα, με τον επεξεργαστή, την κάρτα γραφικών, την κάρτα ήχου, την οθόνη και την μπαταρία να φθάνουν στα όρια τους.
Ακολουθεί το πέρασμα από τo battery analyzer, το οποίο προσομοιάζει 300 με 400 κύκλους ζωής της μπαταρίας που αντιστοιχούν σε περίπου πέντε χρόνια χρήσης. Και ολοκληρώνοντας, στο τελευταίο στάδιο του τεχνικού ελέγχου, ειδικά μηχανήματα δοκιμάζουν την οθόνη και τα κουμπιά από 15.000 φορές και τις υποδοχές USB από 8.000 φορές!
Όσοι ασχολούνται με την τεχνολογία και δη στο κατασκευαστικό κομμάτι γνωρίζουν καλά ότι ο τεχνικός έλεγχος δεν είναι ποτέ αρκετός. Γι’ αυτό και στη συνέχεια έπεται ο χρηστικός έλεγχος, όπου η συσκευή χρησιμοποιείται για 2 εβδομάδες από «εξειδικευμένους» χρήστες. Τι σημαίνει αυτό; Πολύ απλά, ότι μία ομάδα χρηστών αναλαμβάνει να φθάσει στα όρια της τη συσκευή, δοκιμάζοντας εφαρμογές, κάνοντας πολλαπλές εργασίες, ακόμη και πετώντας τες κάτω, προκειμένου να διαφανεί η αντοχή στις καταπονήσεις!
Για όσες συσκευές απαιτείται, αποστέλλονται για έλεγχο στη Google, ώστε να πιστοποιηθούν ανάλογα και να πάρουν τις σχετικές πιστοποιήσεις. Και πάλι όμως, όσο και αν αυτό φαίνεται απίστευτο, υπάρχει επιπλέον και ένας τελικός έλεγχος κατά τη διάρκεια της παραγωγής, αυτή τη φορά από διεθνείς εταιρείες! Έπειτα από όλα αυτά, δικαίως οι καταναλωτές μπορούν να αισθάνονται αρκετά πιο σίγουροι για την επιλογή τους.
Όπως είναι προφανές, το θέμα της ποιότητας και του ελέγχου αυτής βρίσκεται πολύ ψηλά στην ατζέντα της Πλαίσιο Computers. Αλλά η αλυσίδα δεν σταματά εκεί, καθώς διαθέτει μία σειρά από υπηρεσίες, προκειμένου να προσφέρει την καλύτερη δυνατή τεχνική υποστήριξη στους πελάτες της. Και εκεί είναι ένας τομέας που η Πλαίσιο διαφοροποιείται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τον ανταγωνισμό.
Ενδεχομένως, η πιο σημαντική δυνατότητα που παρέχεται στους πελάτες της Πλαίσιο είναι ότι για να επιδιορθώσει κάποιος τον υπολογιστή του δεν θα χρειαστεί πάνω από 4 ώρες, τουλάχιστον όσον αφορά στο 90% των περιπτώσεων. Είναι ένα διάστημα που μπορεί να σχετικά εύκολα κάποιος να «αντέξει» χωρίς το laptop του. Αντίστοιχος χρόνος απαιτείται και αν θελήσει να το αναβαθμίσει.
Αν κάποιος αναρωτηθεί που θα πρέπει να πάει για να φτιάξει το μηχάνημα του, η απάντηση έχει ήδη δοθεί από το Πλαίσιο και δεν θα χρειαστεί να… ξενιτευτεί. Τα service points φθάνουν στα 23 σε όλη την Ελλάδα, υπάρχει online τεχνική υποστήριξη όλο το 24ωρο, δωρεάν τηλεφωνική υποστήριξη 12 ώρες/ημέρα και, αν όλα αυτά δεν είναι αρκετά, όποιος το επιθυμεί μπορεί να ζητήσει να έρθει τεχνικός στο σπίτι του για κατ’ οίκον service μέσα σε διάστημα 24 ωρών! Ακόμη, σημαντικό στοιχείο είναι ότι στο Πλαίσιο υπάρχουν περισσότεροι από 200.000 διαθέσιμοι κωδικοί ανταλλακτικών για ό,τι κι αν προκύψει, σε οποιαδήποτε συσκευή.
Πώς επιτυγχάνονται όλα αυτά; Συνολικά στο Πλαίσιο απασχολούνται 180 τεχνικοί, πιστοποιημένοι από τους κορυφαίους κατασκευαστές, κάθε ένας εκ των οποίων έχει περισσότερες από 5.000 ώρες εκπαίδευσης – όπως οι πιλότοι έχουν μερικές χιλιάδες ώρες πτήσης. Αυτή η στελέχωση σημαίνει πολλά, ιδιαίτερα σε μία περίοδο που οι περισσότερες εταιρείες προσπαθούν να μειώσουν το κόστος λειτουργίας και δεν διστάζουν να κάνουν σημαντικές υποχωρήσεις, υποβαθμίζοντας συνολικά το επίπεδο υπηρεσιών που προσφέρουν.