Τελικά πώς είναι καλύτερο να κάνουμε μια μεγάλη αγορά; Από το κινητό ή τον υπολογιστή

Ας διαβάσουμε αυτό που ακολουθεί προτού αγοράσουμε ένα ακριβό προϊόν.
Open Image Modal
Jacob Wackerhausen via Getty Images
Νεαρή καταναλώτρια επιχειρεί αγορά μέσω του λάπτοπ της

Έχουμε να κάνουμε μια μεγάλη, ακριβή αγορά. Ίσως αγοράζουμε αεροπορικά εισιτήρια, έπιπλα ή αυτοκίνητο. Είναι πιο ασφαλές και πιο έξυπνο να το κάνουμε από το κινητό μας τηλέφωνο στο desctop ή στον φορητό υπολογιστή μας; Παίζει κανέναν ρόλο τι θα διαλέξουμε; 

Πρόσφατα, μια viral ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από τη Τζέσι Φραζέλε, διευθύνουσα σύμβουλο της εταιρείας λογισμικού Zoo, άνοιξε μια συζήτηση σχετικά με το πώς οι διαφορετικές γενιές χειρίζονται μεγάλες αγορές. Η ίδια που ανήκει στη γενιά Millenial, έγραψε: «Προφανώς, η Gen Z κοροϊδεύει τις παλαιότερες γενιές επειδή δεν αγόραζαν ποτέ εισιτήρια μέσω κινητού και χρησιμοποιούν πάντα το desctop. Δεν έχω νιώσει ποτέ να μου επιτίθονται περισσότερο γιατί έκανα κάτι που δεν είχα συνειδητοποιήσει ότι έκανα - καθ′ ότι το έκανα υποσυνείδητα».

Έχει λοιπόν σημασία; Είναι οι Millennials, η Generation Xers και οι γονείς τους ένα σωρό... παλιούρες επειδή χρησιμοποιούν desctop και laptop για να κάνουν σημαντικές αγορές; Ή, σε αυτή την περίπτωση, τα μέλη της Generation Z θα πρέπει να πάρουν παράδειγμα από τους μεγαλύτερους και να ,,, αφήσουν το κινητό στην άκρη;

Συμβουλευτήκαμε ορισμένους ειδικούς για να καταλήξουμε σε μια (πολύ αντιεπιστημονική) ματιά στο ποια επιλογή είναι καλύτερη όταν κάνουμε μια μεγάλη αγορά.

Γενικά, όλοι έχουν δίκιο και στην πραγματικότητα δεν έχει σημασία.

Οι ειδικοί λένε ότι πρέπει να χρησιμοποιούμε ό,τι προτιμάμε. 

«Η σύντομη απάντηση είναι ότι ουσιαστικά δεν έχει σημασία», λέει ο Μαρκ Φράνκελ, Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της Manifest, μιας startup στον τομέα της κυβερνοασφάλειας με έδρα το Κονέκτικατ.

«Υπάρχουν εγγενή χαρακτηριστικά ασφαλείας και εγγενείς κίνδυνοι και με τους δύο τρόπους, και μοιάζει λίγο με τη συζήτηση ”να φάω ένα χοτ-ντογκ ή ένα σάντουιτς;” καθώς υπάρχουν διάφορα επιχειρήματα υπέρ και κατά».

Ο Κρις Χοκ, εκπρόσωπος του Pixel Privacy, ενός ιστότοπου για το απόρρητο και την ασφάλεια των καταναλωτών, είπε ότι ένας αγοραστής μπορεί να χρησιμοποιήσει ό,τι «ο χρήστης νιώθει πιο άνετα, γι′ αυτό οι νεαρότερες ηλικίες- που μεγάλωσαν με κινητές συσκευές - νιώθουν πιο άνετα με τα κινητά απ′ ότι οι πιο ηλικιωμένοι χρήστες που χρησιμοποιούν υπολογιστή». 

«Οι παλαιότεροι χρήστες όπως εγώ, που χρησιμοποιούν υπολογιστές από τη δεκαετία του ’80, θα αισθάνονται φυσικά πιο άνετα με τη χρήση φορητού ή επιτραπέζιου υπολογιστή», προσθέτει.

Είτε από κινητό τηλέφωνο είτε από υπολογιστή, «αν ένας χρήστης επιμένει να κάνει αγορές μέσω της επίσημης και ασφαλούς εφαρμογής ενός εμπόρου, υπάρχει μικρός κίνδυνος απάτης», λέει ο Χοκ.

Το ... σκορ μέχρι τώρα είναι 1 (κινητό) - 1 (υπολογιστής)

Οι υπολογιστές έχουν ένα μεγάλο πλεονέκτημα: Την οθόνη

Ο Χοκ λέει ότι ένα πιθανό πρόβλημα με την πραγματοποίηση μιας μεγάλης αγοράς από κινητό είναι ότι μπορεί να είναι πιο εύκολο να βρεθούμε σε έναν ψεύτικο ιστότοπο. Δεδομένου ότι η οθόνη είναι μικρότερη, η «ψεύτικη διεύθυνση URL» περνά απαρατήρητη.

Και ορισμένοι αγοραστές, ανεξάρτητα από την ηλικία τους, μπορεί να είναι πιο εύκολο να κάνουν σημαντικές αγορές σε μεγαλύτερη οθόνη.

 «Ένα πράγμα που μου αρέσει στη χρήση ενός προγράμματος περιήγησης για επιτραπέζιους υπολογιστές είναι ότι ... μπορούμε να δούμε περισσότερες πληροφορίες ταυτόχρονα...», λέει ο Χοκ. «Εάν χρησιμοποιούμε φορητή συσκευή, έχουμε στη διάθεσή μας μικρότερη οθόνη, γεγονός που καθιστά ευκολότερο να χάσουμε ο,τιδήποτε...»

Το ... σκορ μέχρι τώρα είναι 1 (κινητό) - 2 (υπολογιστής)

Τα κινητά έχουν ένα διαφορετικό πλεονέκτημα: Ανεση

«Φαίνεται σίγουρα η διαφορά γενεών με τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ψωνίζουν στο διαδίκτυο. Η Gen Z ενδιαφέρεται για άνεση, επομένως είναι πιο πιθανό να κάνουν μεγάλες αγορές στο κινητό τους», δηλώνει ο Βλαντ Κριστέσκου, επικεφαλής της κυβερνοασφάλειας στη ZeroBounce, μια εταιρεία επικύρωσης email με έδρα τη Σάντα Μπάρμπαρα της Καλιφόρνια.

«Είναι λογικό. Έχουν μεγαλώσει με smartphone και η χρήση εφαρμογών και ψηφιακών πορτοφολιών όπως το Apple Pay είναι δεύτερη φύση για αυτούς», συμπληρώνει. 

Σημειώνει ακόμα ότι η Gen Z έχει δίκιο να αισθάνεται άνετα με τις αγορές τηλεφώνου, οι οποίες, όπως είπε, «είναι στην πραγματικότητα αρκετά ασφαλείς λόγω της κρυπτογράφησης και των πρόσθετων χαρακτηριστικών όπως ο βιομετρικός έλεγχος ταυτότητας». Αυτό συμβαίνει όταν το κινητό αναγνωρίζει το δακτυλικό μας αποτύπωμα ή το πρόσωπό μας.

«Τα κινητά τηλέφωνα, ειδικά τα πιο πρόσφατα, έχουν σχεδιαστεί με ισχυρά χαρακτηριστικά ασφαλείας», λέει ο Κριστέσκου. «Για παράδειγμα, τα iPhone και τα τηλέφωνα Android απομονώνουν εφαρμογές, ώστε να μην έχουν πρόσβαση σε δεδομένα που δεν θα έπρεπε. Τα προγράμματα περιήγησης στα κινητά τείνουν επίσης να είναι πιο αυστηρά, πράγμα που σημαίνει ότι είναι λιγότερο πιθανό να αντιμετωπίσουμε επικίνδυνες καταστάσεις».

Ωστόσο, θα μπορούσαμε να υποστηρίξουμε ότι τα τηλέφωνα μπορεί να ... παραείναι βολικά. Εάν είμαστε επιρρεπείς σε καταναλωτικές παρορμήσεις, θα μπορούσαμε να κάνουμε από το κινητό μας μια σημαντική αγορά χωρίς να το σκεφτούμε πραγματικά. Εάν δεν βρισκόμαστε κοντά στον φορητό ή τον επιτραπέζιο υπολογιστή μας, ίσως να ξανασκεφτούμε μια μεγάλη αγορά κατά τη διάρκεια του χρόνου που χρειάζεται για να προσεγγίσουμε στην οθόνη.

Από την άλλη πλευρά, εάν χρειάζεται πραγματικά να κάνουμε μια δαπανηρή αγορά τώρα και έχουμε το κινητό πάνω μας, είναι πολύ πιο βολικό να χρησιμοποιήσουμε τη συσκευή. Αν πρόκειται για μια αγορά ζωής και θανάτου -  το smartphone συντρίβει εντελώς τον υπολογιστή.

Το ... σκορ μέχρι τώρα είναι 2 (κινητό) - 2 (υπολογιστής)

Η επικοινωνία με την εξυπηρέτηση πελατών είναι ευκολότερη με έναν επιτραπέζιο υπολογιστή;

Ο Φράνκελ σημειώνει ότι οι αγορές από υπολογιστή «διατηρούν το τηλέφωνο ελεύθερο για να πραγματοποιούνται τηλεφωνικές κλήσεις, ιδιαίτερα για όσους δεν είναι ικανοί να καλούν και να περιηγούνται ταυτόχρονα». Αυτό θα μπορούσε να είναι χρήσιμο για άτομα που θέλουν να καλέσουν έναν εκπρόσωπο εξυπηρέτησης πελατών, για παράδειγμα.

Φυσικά, ένας αγοραστής της Gen Z μπορεί να πει: «Λοιπόν, είμαι ικανός να ενεργοποιήσω το μεγάφωνο και να κοιτάω την οθόνη του τηλεφώνου μου ενώ μιλάω με τον εκπρόσωπο εξυπηρέτησης πελατών, οπότε ποιο είναι το πρόβλημά σας;»

Το ... σκορ μέχρι τώρα είναι 3 (κινητό) - 3 (υπολογιστής)

 Ό,τι κι αν χρησιμοποιούμε, η ασφάλεια είναι πρωταρχικής σημασίας.

... Αλλά ας δώσουμε στις παλαιότερες γενιές και στην επιφάνεια εργασίας επιπλέον εύσημα για ένα μεγάλο πλεονέκτημα των υπολογιστών έναντι των τηλεφώνων: Οι εγκληματίες είναι λιγότερο πιθανό να κλέψουν έναν επιτραπέζιο υπολογιστή.

Πιθανότατα δεν θα μπει κάποιος κρυφά στο σπίτι μας, να βγάλει τον υπολογιστή από την πρίζα, να τον μεταφέρει και μετά να τον χρησιμοποιήσει για να αγοράσει ακριβά πράγματα. Αλλά θα μπορούσαμε κατά λάθος να αφήσουμε το κινητό σε ένα παγκάκι στο πάρκο ή σε μια δημόσια τουαλέτα για να το βρει κάποιος και να το κλέψει...

Τελικό (αλλά εντελώς αντιεπιστημονικό) σκορ: 3 (κινητό) - 4 (υπολογιστής)