Ακόμα και η Bentley, η βρετανική μάρκα κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων, συμμορφώνεται με τις επιταγές της εποχής.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι μετά από 105.000 μονάδες παραγωγής, σταματά την παραγωγή του 12κύλινδρου βενζινοκινητήρα της W12 τον Απρίλιο του 2024.
Η απόφαση έρχεται ως μέρος της στρατηγικής Beyond100, της Bentley, προς ένα βιώσιμο μέλλον, καθώς θα εξηλεκτρίσει ολόκληρη τη σειρά μοντέλων μέχρι τις αρχές της επόμενης δεκαετίας, εκμηδενίζοντας τις μέσες εκπομπές ρύπων.
Το W12 μοτέρ της Bentley Batur αποδίδει 750 ίππους στις 5.500 σ.α.λ., με 1.000 Nm ροπής από τις 1.750 έως τις 5.000 σ.α.λ.
Από την πρώτη παρουσίαση του 6.0 lt, διπλού υπερτροφοδοτούμενου W12 το 2003, η ομάδα μηχανικών στο Crewe βελτιώνει συνεχώς τις επιδόσεις του κινητήρα όσον αφορά την ισχύ, τη ροπή και τις εκπομπές ρύπων. Τα τελευταία 20 χρόνια, η ισχύς έχει αυξηθεί κατά 37% και η ροπή κατά 54%, ενώ οι εκπομπές ρύπων έχουν μειωθεί κατά 25%. Για το λανσάρισμα της Bentayga το 2015, ο W12 επανασχεδιάστηκε πλήρως και είναι αυτή η έκδοση του κινητήρα που παραμένει στην παραγωγή σήμερα, με απενεργοποίηση κυλίνδρου, άμεσο ψεκασμό και turbo twin-scroll.
Κάθε κινητήρας W12 κατασκευάζεται χειροποίητα σε διάστημα 6,5 ωρών από μια ομάδα τεχνιτών προτού προβεί σε ένα εξαιρετικά εξελιγμένο πρόγραμμα δοκιμών για πάνω από μία ώρα μέσω τριών εξειδικευμένων διαγνωστικών μηχανημάτων. Κάθε εβδομάδα, ένας κινητήρας λειτουργεί σε έναν εκτεταμένο κύκλο δοκιμών και στη συνέχεια απογυμνώνεται πλήρως για επιθεώρηση.