Προθεσμία για να απολογηθεί την Παρασκευή 24 Μαρτίου στις 12 το μεσημέρι ζήτησε και έλαβαν οι δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας στον σταθμό της Λάρισας, που έχουν κατηγορηθεί πως εγκατέλειψαν νωρίτερα το πόστο τους αφήνοντας μόνο τον άπειρο σταθμάρχη, ο οποίος έχει ήδη προφυλακιστεί.
Πρόκειται για τον σταθμάρχη που εργάζεται με σύμβαση αορίστου χρόνου και εκείνον με σύμβαση έργου οι οποίοι εμφανίστηκαν σήμερα ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή, ζήτησαν και έλαβαν προθεσμία μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή, προκειμένου να προλάβουν να ενημερωθούν οι συνήγοροί τους για τα στοιχεία της δικογραφίας, η οποία εμπλουτίζεται συνεχώς.
Την πόρτα του ειδικού εφέτη ανακριτή πέρασε και ο επιθεώρησης, ο οποίος ζήτησε κι έλαβε προσθεσμία για να απολογηθεί την Πέμπτη 30 Μαρτίου.
Σε βάρος και των τριών έχουν ασκηθεί διώξεις για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών, αδίκημα που τιμωρείται σε βαθμό κακουργήματος με ποινές από 10 χρόνια έως ισόβια, ενώ βαρύνονται και με κατηγορίες για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροήν.
Όσον αφορά στην κατάσταση των τραυματιών, 6 τραυματίες νοσηλεύονται σε κοινές κλίνες, και τρεις στην Εντατική, δύο στο Πανεπιστημιακό νοσοκομείο Λάρισας και ένας στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας.
Τι ισχυρίζεται ο επιθεωρητής
Στην πρώτη του απολογία έριξε το φταίξιμο στον σταθμάρχη Λάρισας και στον μηχανοδηγό της εμπορική αμαξοστοιχίας. Ο επιθεωρητής θα ισχυριστεί πως σε συγκέντρωση προσωπικού που συγκάλεσε στις 25 Ιανουαρίου 2023 με τους 14 νέους σταθμάρχες και τους 13 παλαιούς, προκειμένου να μοιράσει αρμοδιότητες και να διευκρινίσει διαδικαστικά ζητήματα, κανείς από τους συναδέλφους του δεν είπε το παραμικρό για τον σταθμάρχη της Λάρισας, παρότι εκ των υστέρων βγήκαν αρκετοί υποστηρίζοντας ότι είχαν επισημάνει την ανεπάρκειά του.
Επίσης, θα υποστηρίξει ότι ο 59χρονος επιβεβαίωσε πως είναι έτοιμος να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε πόστο του ανατεθεί. Σημειώνεται ότι οι 14 νέοι σταθμάρχες θα αναλάμβαναν βραδινές βάρδιες στον σταθμό εκ περιτροπής.
Η γνώση αυτόματης χάραξης
Κρίσιμο έχει καταστεί το θέμα λειτουργίας του συστήματος τηλεδιοίκησης και κατά πόσο ο προφυλακισθείς σταθμάρχης της τραγωδίας ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη της πορεία των τρένων.
Ο ίδιος εμφανίζει ως υπερασπιστική γραμμή ότι δεν είχε ιδέα από τηλεδιοίκηση καθώς δεν είχε εκπαιδευτεί σε κάτι τέτοιο, συνεπώς δεν είχε ουσιαστικά επαφή με τον πίνακα χάραξης πορείας που λειτουργεί στο σταθμαρχείο Λάρισας.
Στην πράξη δηλαδή αναγνωρίζει πως δεν ήξερε πώς να «χειρίζεται» τον φωτεινό πίνακα, δεν είχε τις απαραίτητες γνώσεις αλλά και την επάρκεια και την εμπειρία για να διαχειριστεί ένα τόσο εξελιγμένο τεχνολογικό μέσο. Αυτό βέβαια εγείρει νέα ερωτήματα για το λόγο που ένας ο οποίος βρέθηκε σε κρίσιμη βάρδια σε κεντρικό σταθμό της χώρας για το ποια ήταν η εκπαίδευσή του και γιατί έμεινε μόνος του.
Με πληροφορίες από ΕΡΤ News, dikastiko.gr