Temu και Shein αλλάζουν τα πάντα στο διεθνές εμπόριο και τις Cargo μεταφορές

H Temu αποστέλλει περίπου 4.000 τόνους προιόντων την ημέρα και η Shein 5.000 τόνους όταν η Alibaba.com στέλνει 1.000 τόνους και το TikTok 800 τόνους.
Open Image Modal
.
Getty creative

Το ηλεκτρονικό εμπόριο τείνει να παρακάμψει σε μεγάλο βαθμό τους μεσάζοντες στο λιανεμπόριο καθώς διεθνείς εταρείες όπως η Shein και το Temu, δίνουν τη δυνατότητα σε εκατομμύρια καταναλωτές σε όλο τον κόσμο να αγοράζουν απευθείας από εργοστάσια στην Κίνα.

Η επόμενη τεράστια αλλαγή που έχουν φέρει τον τελευταίο χρόνο όπου και δραστηριοποιούνται στις διεθνείς αγορές, είναι οι γρήγορες και συχνά χωρίς κόστος αεροπορικές μεταφορές, ο όγκος των οποίων έχει φτάσει σε τέτοιο επίπεδο που έχουν αυξηθεί δραματικά τα ναύλα των Cargo μεταφορών.

Η Shein, μια εταιρεία του όμιλου PDD , το Temu κα η ByteDance που ξεκίνησε πρόσφατα τις ηλεκτρονικές αγορές στις ΗΠΑ, έχουν καταφέρει να προσελκύσουν το κοινό τους λόγω των πολύ χαμηλων τιμών στα προιόντα τους και φυσικά τις γρήγορες μεταφορές ως την πόρτα τους σπιτιού, χωρίς επιπλέον κόστος.

Σύμφωνα με το Reuters, η Shein και η Temu μαζί στέλνουν σχεδόν 600.000 πακέτα την ημέρα στις ΗΠΑ και σχεδόν 250.000 στην Ελλάδα.

Open Image Modal
via Associated Press

Αυτό έχει δημιουργήσει τεράστια ζητήματα στις αερομεταφορές φορτίων με τον Basile Ricard, διευθυντή επιχειρήσεων της Bollore Logistics να υτποστηρίζει, ότι «αυτό που επηρεάζει περισσότερο τις αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές αυτή τη στιγμή δεν είναι η Ερυθρά Θάλασσα, αλλά οι κινεζικές εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως η Shein και η Temu».

Σύμφωνα με στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από την Cargo Facts Consulting, η Temu αποστέλλει σε όλο τον κόσμο περίπου 4.000 τόνους προιόντων την ημέρα και η Shein 5.000 τόνους όταν η Alibaba.com στέλνει 1.000 τόνους και το TikTok 800 τόνους.

Αυτό ισοδυναμεί με περίπου 108 Boeing 777 την ημέρα, ανέφερε η εταιρεία συμβούλων.

Οι πολύ χαμηλές τιμές των προιόντων, τροφοδοτούν πλέον την ανάπτυξη στην βιομηχανία ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας, σύμφωνα με Έρευνα της Coresight.

Η γρήγορη μόδα αντιπροσωπεύει πλέον το 50% των συνολικών διασυνοριακών αποστολών ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας και καταλαμβάνει περίπου το 1/3 των παγκόσμιων Cargo μεταφορών σε μεγάλες αποστάσεις, σύμφωνα με την εταιρεία Baixiao.com.

Η Boeing εκτιμά, ότι ο στόλος των αεροπορικών φορτίων της Κίνας θα υπερτριπλασιαστεί σε 750 αεροσκάφη από το 2022 έω το 2042.

«Η Temu, ψάχνει ήδη στην αγορά να μισθώσει 12 μεγάλα cargo αεροπλάνα. Λάβαμε κι εμείς αίτημα στον ιστότοπό μας”, δήλωσε ο Marc Schlossberg, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Air Freight.

Η Temu σε δηλώσεις της στο Reuters υπογράμμισε πως αναζητά πωλητές σε ΗΠΑ και  Ευρώπη ”για να μειώσει τις αποστάσεις αποστολής και τους χρόνους παράδοσης” προς τους αγοραστές.

Open Image Modal
NurPhoto via Getty Images

Η ανάπτυξη της Shein και της Temu καταλαμβάνει το χώρο στα αεροπορικά φορτία από άλλες εταιρείες που προσπαθούν να βρουν εναλλακτικούς τρόπους εφοδιασμού καθώς οι θαλάσσιες μεταφορές εμποδίζονται στην Ερυθρά Θάλασσα.

Μια γερμανική πηγή εφοδιαστικής είπε ότι ακόμη και κολοσσοί τεχνολογίας όπως η Apple μπορούν πλέον να μεταφέρουν μόνο 1.000 τόνουν εμπορευμάτων την ημέρα καθλως δεν υπάρχουν αεροπλάνα για να μεταφέρουν τα προιόντα τους.

Η μεγάλη έκκρηξη στη ζήτηση προιόντων σε πολύ χαμηλές τιμές, ξεκίνησε πέρυσι οπότε και εκτόξευσε τους ναύλους των αεροπορικών φορτίων από την Κίνα κάνοντας ασύμφορες τις αερομεταφορές.

«Αυτό το μοντέλο αερομεταφερόμενου ηλεκτρονικού εμπορίου δεν είναι βιώσιμο, ούτε από κερδοσκοπική ούτε από περιβαλλοντική άποψη», δήλωσε ο Guillermo Ochovo, διευθυντής της Cargo Facts Consulting.

Για το λόγο αυτό τόσο η Shein όσο και η Temu εξετάζουν το ενδεχόμενο να στραφούν στις θαλάσσιες μεταφορές, ενώ αναζητούν και αποθήκες εκτός Κίνας για να συντομεύσουν τους χρόνους μεταφοράς σε άλλα σημεία του πλανήτη.

Η Shein άρχισε ήδη να στέλνει εμπορεύματα σε αποθήκες στις ΗΠΑ για να επιταχύνει τους χρόνους αποστολής.