Tesla Gigafactory: Το γιγαντιαίο εργοστάσιο - «κλειδί» για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης στην αυτοκινητοβιομηχανία

Tesla Gigafactory: Το γιγαντιαίο εργοστάσιο - «κλειδί» για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης στην αυτοκινητοβιομηχανία

Σε απόσταση 32 χλμ ανατολικά του Σπαρκς της Νεβάδα στις ΗΠΑ κατασκευάζεται το Tesla Gigafactory: Στην κόκκινη άμμο της ερήμου, το εν λόγω γιγαντιαίο εργοστάσιο αποτελεί «κλειδί» στα σχέδια του δισεκατομμυριούχου Έλον Μασκ, ιδρυτή (μεταξύ άλλων) της Tesla Motors και της SpaceX για τη μεταμόρφωση της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Στο Gigafactory η Tesla Motors θα κατασκευάζει τις μπαταρίες που θα τροφοδοτούν με ενέργεια τα οχήματά της. Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Wired, επί μακρόν η εταιρεία έκανε εισαγωγές μπαταριών από την Ασία, αλλά εάν κάποια στιγμή είναι να πιάσει τον στόχο της παραγωγής 500.000 αυτοκινήτων ετησίως που έχει θέσει ο Μασκ, θα πρέπει να τις παράγει στις ΗΠΑ. Όπως σημειώνεται, δεν υπάρχει άλλος τρόπος να καλυφθεί η ζήτησή της, επειδή η εταιρεία αναμένει να χρησιμοποιεί περισσότερες μπαταρίες το 2020 από ό,τι παράχθηκαν το 2013 σε όλο τον κόσμο.

Οι εργασίες ξεκίνησαν το 2014, και κατά τον Μασκ οι πρώτες μπαταρίες θα αρχίσουν να παράγονται μέσα στο επόμενο έτος, πρόβλεψη η οποία φαντάζει μεν αισιόδοξη, καθώς ως τώρα έχει χτιστεί μόλις το 14% των εγκαταστάσεων, αλλά 1.000 άτομα εργάζονται επτά ημέρες την εβδομάδα για να επιτύχουν αυτόν τον στόχο.

Μεγάλο μέρος των εργασιών στο εργοστάσιο θα γίνεται από ρομπότ, αλλά θα απασχολούνται παράλληλα γύρω στα 6.500 εργαζόμενοι όταν τεθεί σε πλήρη λειτουργία.

Η εταιρεία σκοπεύει να αρχίσει την παραγωγή του Model 3 το 2018 και επιδιώκει να κατασκευάζει μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα ετησίως μέσα στο ίδιο έτος. Ο μόνος τρόπος να επιτευχθεί κάτι τέτοιο είναι η δραματική αύξηση της παραγωγής ενώ παράλληλα μειώνονται τα κόστη. Η παγκόσμια ζήτηση για μπαταρίες lithium-ion αυξάνεται, ειδικά από τη στιγμή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται περισσότερο στα υβριδικά και τα ηλεκτροκίνητα. Η Tesla – που συνεργάζεται με την Panasonic και άλλες εταιρείες για την περάτωση του Gigafactory- εκτιμά πως η λειτουργία του εργοστασίου θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του κόστους της μπαταρίας κατά 30%.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του BBC, το συνολικό κόστος του εγχειρήματος ανέρχεται στα 5 δισ. δολάρια, με την Panasonic να έχει συνεισφέρει τα 2 δισ. Όταν ολοκληρωθεί, το εργοστάσιο θα καλύπτει μια έκταση περίπου 540.000 τετραγωνικών μέτρων, (η συνολική έκταση θα ανέρχεται στα 13 τετραγωνικά χιλιόμετρα). Στόχος είναι η παροχή 35GWh ενέργειας μπαταριών ως το 2018 (περισσότερο από το σύνολο του 2014 για όλο τον κόσμο), με δυνατότητα αύξησής της στα 150 Gwh. To 2020 - όταν αναμένεται να έχει τεθεί σε πλήρη λειτουργία- θα έχει μεγαλύτερο «φυσικό ίχνος» από κάθε άλλο κτίριο στον κόσμο, όπως σημειώνεται σχετικά στο δημοσίευμα του BBC.