Tesla, NIO και Renault είναι τρία «πράσινα», ηλεκτρικά 5στερα μοντέλα

Εντυπωσιακά αποτελέσματα στην αξιολόγηση του Green NCAP, με κορυφαίες βαθμολογίες υψηλής ενεργειακής απόδοσης.
Open Image Modal
GREEN NCAP

Τρία νέα ηλεκτρικά μοντέλα πέρασαν από το μικροσκόπιο του Green NCAP, που αξιολογεί τα καινούργια αυτοκίνητα υποβάλλοντάς τα σε διαφορετικές δοκιμασίες.

Αυτή τη φορά δοκιμάστηκαν το Tesla Model 3, το νέο στην αγορά NIO eT7 και το Renault Megane E-Tech 100% ηλεκτρικό.

Όλα τα οχήματα έλαβαν πέντε αστέρια στο πλαίσιο του προγράμματος βιώσιμης αξιολόγησης του Green NCAP, επιτυγχάνοντας σχεδόν μέγιστες βαθμολογίες λόγω της υψηλής ενεργειακής απόδοσης των ηλεκτρικών τους κινητήρων, υπερβαίνοντας κατά πολύ τις αξιολογήσεις των συμβατικών αυτοκινήτων. 

Τα αποτελέσματα αποδεικνύουν, επίσης, ότι η επένδυση των κατασκευαστών σε ηλεκτρικά οχήματα μπορεί να αποτελέσει επιλογή για τους καταναλωτές, λαμβάνοντας υπόψη τόσο το περιβάλλον όσο και την ενεργειακή απόδοση, προσφέροντας, παράλληλα, την απόλαυση, την άνεση και τη δύναμη που απαιτούνται στα σημερινά ταξίδια.

Open Image Modal
Tesla Model 3
GREEN NCAP

Το Tesla Model 3, με χωρητικότητα μπαταρίας 60 kWh, έναν κινητήρα, κίνηση στους πίσω τροχούς και ισχύ 208 kW, είναι το μικρότερο όχημα της σειράς Tesla και το πρώτο μοντέλο της μάρκας που δοκιμάστηκε από την Green NCAP.

Το αυτοκίνητο πέτυχε υψηλή ενεργειακή απόδοση, όχι μόνο στις εργαστηριακές δοκιμές Ψυχρού και Θερμού WLTC+, αλλά και στο απαιτητικό Test Highway με το πολύ εντυπωσιακό αποτέλεσμα κατανάλωσης των 21,1 kWh/100 χλμ.

Η μικρή μετωπική περιοχή και το αεροδυναμικό σχήμα του Tesla, λειτουργούν προς όφελος του οχήματος, παρά το γεγονός ότι στον κύκλο δοκιμών WLTC+ στους -7°C (Κελσίου), λόγω των υψηλών απαιτήσεων θέρμανσης καμπίνας, άνεσης και διαχείρισης προστασίας της μπαταρίας, η κατανάλωση αυξάνεται κατά 72% και η αυτονομία οδήγησης μειώνεται σημαντικά.

Παρά ταύτα, το αποτέλεσμα αποδεικνύει ότι το μοντέλο έχει σχεδιαστεί με ιδιαίτερη προσοχή στην απόδοση και την αυτονομία.

Το Tesla Model 3 απέσπασε συνολική βαθμολογία 9,8 στα 10 και πήρε επάξια 5 «πράσινα» αστέρια.

Open Image Modal
NIO eT7
GREEN NCAP

Η NIO είναι σχετικά νεοεισερχόμενη εταιρεία στην ευρωπαϊκή αγορά (όχι ακόμα στην Ελλάδα), αλλά κάνει ήδη ισχυρή την παρουσία της με το πλήρως εξοπλισμένο eT7, που στοχεύει ενδεχομένως τους λάτρεις της Tesla.

Το αυτοκίνητο διαθέτει δύο κινητήρες και τετρακίνηση, τρομερή ισχύ 480 kW και τεράστια μπαταρία 100 kWh. Αλλά όλα αυτά προσθέτουν βάρος, και το NIO γέρνει τη ζυγαριά στους 2,4 τόνους. Στην εργαστηριακή δοκιμή WLTC+, το eT7 ταίριαζε ακριβώς με τη δηλωμένη εμβέλεια των 580 χλμ. Και παρά την υψηλή μάζα του, το eT7 επιδεικνύει υψηλή συνολική απόδοση.

Σε κρύες χειμερινές συνθήκες (δοκιμή WLTC+ στους -7°C), όπως και στο Tesla, η κατανάλωση αυξάνεται κατά 72% και αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αναμενόμενη αυτονομία οδήγησης περίπου 340 χλμ.

Το NIO eT7 βαθμολογήθηκε με 9,6 στα 10 και πήρε κι αυτό 5 «πράσινα» αστέρια.

Open Image Modal
Renault Megane E-Tech EV60
GREEN NCAP

Το Renault Megane E-Tech EV60, με χωρητικότητα μπαταρίας 60 kWh, μονό κινητήρα και κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, αποδίδει ισχύ 160 kW και έχει ιδιαίτερα χαμηλά ποσοστά κατανάλωσης ενέργειας.

Οι τιμές στις τυπικές δοκιμές Ψυχρού και Θερμού WLTC+ είναι εντυπωσιακές, αλλά, όπως και με το NIO eT7, αυξάνονται η κατανάλωση σημαντικά στη δοκιμή αυτοκινητόδρομου με τη ζήτηση υψηλής ισχύος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην  πόλη, το Megane κατανάλωσε μόλις 11,8 kWh/100 χλμ. Στους -7°C, η κατανάλωση του οχήματος αυξήθηκε κατά 78%, σε σύγκριση με την τυπική δοκιμή, έχοντας 30 kWh/100 χλμ. 

Το Renault Megane E-Tech συγκέντρωσε βαθμολογία 9,6 στους 10 βαθμούς και απέσπασε 5 «πράσινα» αστέρια.

Και τα τρία αυτά οχήματα έλαβαν την κορυφαία βαθμολογία του Green NCAP, λόγω της απουσίας ρυπογόνων εκπομπών καυσαερίων και των αξιοσημείωτων βαθμολογιών ενεργειακής απόδοσής τους, καθώς και των σχετικά χαμηλών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου της ευρωπαϊκής παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.