Στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, στις ΗΠΑ, τα μεγάλα οχήματα είχαν και έχουν την τιμητική τους. Στην Ευρώπη προτιμούμε τα μικρότερου όγκου οχήματα, κυρίως λόγω χώρων στάθμευσης και εν γένει κυκλοφορίας.
Ωστόσο, η Ford αποφάσισε να φέρει στη γηραιά ήπειρο ένα αυτοκίνητο που δημιουργεί αίσθηση τόσο με τις διαστάσεις του όσο και με τις δυνατότητές του.
Το αμερικανικό Ford Bronco 4x4 θα είναι διαθέσιμο σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων και σε δύο εκδόσεις: hardcore Outer Banks και Badlands που ξεχωρίζει για τις κορυφαίες ικανότητές της σε ακραίες εκτός δρόμου διαδρομές. Και οι δύο εκδόσεις τροφοδοτούνται από τον κινητήρα 2.7lt Ford EcoBoost V6 που αποδίδει ισχύ 335 ίππων και ροπή 563Nm. Το μοντέλο διαθέτει εξελιγμένα συστήματα μετάδοσης κίνησης με μακριές και κοντές σχέσεις, το Trail Control και έως και επτά προφίλ οδήγησης.
Για να κινηθεί σε κάθε είδους επιφάνεια, μπορούν να αφαιρεθούν οι πόρτες -με δυνατότητα αποθήκευσης μέσα στο αυτοκίνητο-, φέρει ενσωματωμένα σημεία στήριξης που προορίζονται για την εγκατάσταση αξεσουάρ, καθώς και εξαιρετικά ανθεκτικά και εύκολα στο καθάρισμα εξαρτήματα και επιφάνειες στην περίπτωση που τα πράγματα αρχίζουν να γίνονται πιο δύσκολα.
Η χαρακτηριστική σχεδίαση on-off είναι εμπνευσμένη τόσο από το αυθεντικό Bronco του 1966, όσο και από άλλα μοντέλα της Ford, όπως το στιβαρό F-Series της αμερικανικής αγοράς και η θρυλική Mustang.
Καθεμιά από τα μοντέλα που θα βγουν στην αγορά, θα έχει μοναδικές εξωτερικές λεπτομέρειες, ένα αριθμημένο σήμα στο εσωτερικό με τον αριθμό σειριακής παραγωγής, καθώς και μια επιλογή βασικών διαθέσιμων αξεσουάρ, όπως καλύμματα καθισμάτων από νεοπρέν, τσάντες αποθήκευσης για τις πόρτες και μαλακή διχτυωτή οροφή, ανάλογα με την έκδοση του μοντέλου.
Το άμεσα αναγνωρίσιμο σχήμα του έχει κοντούς προβόλους, πλήρους πλάτους μάσκα, εμβληματικούς στρογγυλούς προβολείς, μπροστινά φτερά με trail sights – τα υπερυψωμένα τμήματα που βοηθούν το οδηγό να εντοπίζει τις γωνίες του οχήματος, ενώ μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν ως σημεία πρόσδεσης προκειμένου να υποστηρίξουν βάρος που φτάνει τα 68 κιλά για τη μεταφορά μεγαλύτερων αντικειμένων όπως σανίδες του σερφ ή κανό.
Η στάνταρ, αφαιρούμενη σκληρή οροφή διαθέτει επένδυση που αποσβένει τους ήχους που φτάνουν στο εσωτερικό και χωρίζεται σε τέσσερα πάνελ με ειδικές ενσωματωμένες τσάντες αποθήκευσης για τα δύο μπροστινά τμήματα. Και οι τέσσερις πόρτες μπορούν επίσης να αφαιρεθούν πλήρως χρησιμοποιώντας ένα μόνο εργαλείο μέσα σε χρόνο μόλις οκτώ λεπτών, προσφέροντας έτσι την απόλυτη ελευθερία στον καθαρό αέρα και ακόμα καλύτερη ορατότητα σε απαιτητικά εκτός δρόμου περιβάλλοντα.
Τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο μειώνουν το συνολικό βάρος των θυρών, με αποτέλεσμα να είναι αρκετά ελαφριές για να αφαιρούνται από τους ιδιοκτήτες ανεξαρτήτως σωματότυπου. Οι ειδικές τσάντες αποθήκευσης που διατίθενται για το Bronco Badlands επιτρέπουν την ασφαλή μεταφορά των θυρών μέσα στο αυτοκίνητο, ώστε να είναι έτοιμες για επανατοποθέτηση μέσα σε λίγα λεπτά.
Μπορούν, επίσης, να αφαιρεθούν η μάσκα και ο εμπρός προφυλακτήρας και να αντικατασταθούν με εναλλακτικές εκδόσεις, ενώ τα πλαστικά πρόσθετα που εφαρμόζονται στα τόξα των θόλων των τροχών είναι σχεδιασμένα για να αποχωρίζονται χωρίς ζημιά σε περίπτωση μιας πρόσκρουσης σε off-road συνθήκες και να αντικαθίστανται εύκολα και γρήγορα.
Γύρω από το Bronco υπάρχουν πολλά «Easter eggs», όπως τα λογότυπα με το άλογο Bronco, ένα γραφικό που παραπέμπει στο αυθεντικό μοντέλο του 1966, ένα ανοιχτήρι μπουκαλιών ενσωματωμένο στο εσωτερικό και οι «κρυμμένες» συντεταγμένες GPS που αφορούν τοποθεσίες που χρησιμοποιήθηκαν για δοκιμές κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του μοντέλου.
Ο twin-turbo βενζινοκινητήρας EcoBoost V6,συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 10 σχέσεων είναι στάνταρ, για ομαλή οδήγηση με βελτιστοποιημένη ροπή εντός και εκτός δρόμου. Στη λειτουργία low range δίνει στο Bronco τη δυνατότητα να κινείται με ταχύτητα 6 χλμ./ώρα με τον κινητήρα να περιστρέφεται στις 2.400 στροφές ανά λεπτό, εξασφαλίζοντας ακριβή έλεγχο χαμηλών ταχυτήτων και μειώνοντας την πιθανότητα ακινητοποίησης σε δύσκολο έδαφος.
Το Bronco Outer Banks είναι εξοπλισμένο με ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο μεταφοράς δύο ταχυτήτων που επιτρέπει την εναλλαγή εν κινήσει με το πάτημα του κουμπιού, μεταξύ μακριών και κοντών σχέσεων.
Το Bronco Badlands προσθέτει ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για τον εμπρός άξονα, καθώς και ένα σύστημα αποσύνδεσης της εμπρός αντιστρεπτικής δοκού, εξασφαλίζοντας μέγιστη άρθρωση στην ανάρτηση σε απαιτητικές συνθήκες. Επιπλέον, ένα ηλεκτρομηχανικό κιβώτιο μεταφοράς δύο ταχυτήτων με αυτόματη λειτουργία επιτρέπει την απρόσκοπτη εναλλαγή μεταξύ 2WD και 4WD, ανάλογα με τις συνθήκες, αφήνοντας τον οδηγό απερίσπαστο προκειμένου να συγκεντρωθεί στο δρόμο.
Το νέο Bronco είναι δομημένο πάνω σε ένα υψηλής αντοχής ατσάλινο πλαίσιο με επτά εγκάρσια στοιχεία, και υιοθετεί μια ανάρτηση με διαδρομή 25,9 εκ. για ακόμα πιο εντυπωσιακές off-road ικανότητες.
Η ανάρτηση High-Performance Off-Road Stability Suspension (HOSS) αποτελείται από ανεξάρτητα ψαλίδα εμπρός σε συνδυασμό με μεγάλης διαδρομής coil-over ελατήρια, επιλογή που μειώνει το μη αναρτώμενο βάρος έως και 20% συγκριτικά με τις εκδόσεις με άκαμπτο άξονα, ενώ προσφέρει ανώτερη ποιότητα κύλισης και αδιάλειπτη επαφή των τροχών με την επιφάνεια του εδάφους.
Πίσω, ένας συμπαγής άξονας πέντε συνδέσμων με ελατήρια μεγάλης διαδρομής και μεταβλητό συντελεστή σκληρότητας προσφέρονται στάνταρ, σε συνδυασμό με ιδιαίτερα ανθεκτικά στη σκληρή χρήση αμορτισέρ.
Στάνταρ είναι τα αμορτισέρ μεταβλητής απόσβεσης υψηλών προδιαγραφών της Bilstein με εξωτερικά δοχεία. Η πρόσθετη χωρητικότητα υγρού παρέχει επιπλέον ψύξη σε δύσκολες συνθήκες, ενώ η δύναμη απόσβεσης αυξάνεται αυτόματα στο τέλος της διαδρομής της ανάρτησης, παρέχοντας ακριβή έλεγχο εκτός δρόμου και ομαλή κύλιση σε συνθήκες κανονικής οδήγησης.
Στις off-road διαδρομές, μια προαιρετική προστατευτική ποδιά μπορεί να παρέχει πλήρη θωράκιση για τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων, το κιβώτιο μεταφοράς και το ρεζερβουάρ καυσίμου.
Οι διαθέσιμες πλαϊνές ράγες είναι αρκετά ισχυρές για να υποστηρίζουν το βάρος του οχήματος σε ακραίες συνθήκες αναρρίχησης σε βραχώδεις επιφάνειες, οι εκτεθειμένοι γάντζοι ρυμούλκησης εμπρός και πίσω είναι στάνταρ, ενώ μία εσωτερική μπάρα οροφής από ατσάλι βορίου υψηλής αντοχής είναι εξοπλισμένη με ενσωματωμένους πλευρικούς αερόσακους τύπου κουρτίνας, οι οποίοι εξασφαλίζουν απόλυτη αυτοπεποίθηση σε extreme συνθήκες σε συνδυασμό με τους πλευρικούς αερόσακους των καθισμάτων και τους εμπρόσθιους μετωπικούς.
Επίσης, μέσω του Terrain Management System οι οδηγοί μπορούν να επιλέγουν το κατάλληλο για τις συνθήκες προφίλ οδήγησης.
Εκτός από τα προφίλ: Normal, Eco, Sport και Slippery που αφορούν την οδήγηση εντός δρόμου, τα ειδικά για off-road διαδρομές drive modes περιλαμβάνουν τα: Mud/Ruts, Sand, και Rock Crowl, καθώς και το εμπνευσμένο από τους αγώνες προφίλ οδήγησης Baja για το Bronco Badlands.
Κάθε προφίλ επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίζει την απόκριση στο γκάζι, τα σημεία αλλαγής των σχέσεων του κιβωτίου και την αίσθηση του τιμονιού, σε συνάρτηση με τις εκάστοτε συνθήκες.
Ως προς τα συστήματα υποστήριξης οδηγού, το Bronco προσφέρει το Trail Toolbox, με Trail Control που λειτουργεί με παρόμοιο τρόπο με το cruise control: ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μία ταχύτητα έως 31 χλμ./ώρα, με το όχημα να διαχειρίζεται αυτόματα την επιτάχυνση και το φρενάρισμα προκειμένου να διατηρεί την επιλεγμένη ταχύτητα ενώ ο οδηγός επικεντρώνεται στο τιμόνι όταν διασχίζει δύσκολα εδάφη.
Το Trail Turn Assist χρησιμοποιεί ένα σύστημα torque vectoring με βάση τα φρένα για μείωση της ακτίνας στροφής μέχρι 40% σε συνθήκες εκτός δρόμου οδήγησης σε περιορισμένους χώρους.
Από την άλλη, το Trail One-Pedal Drive επιτρέπει στον οδηγό να επιταχύνει και να φρενάρει χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού, διευκολύνοντας τον έλεγχο της ταχύτητας κίνησης του οχήματος κατά την οδήγηση σε δύσκολες συνθήκες.
Οι τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού περιλαμβάνουν το AdvanceTrac με Roll Stability Control και το Trailer Sway Control για περισσότερη αυτοπεποίθηση κατά τη διαδικασία της ρυμούλκησης.
Στην καμπίνα, η σχεδίαση του πίνακα οργάνων είναι επηρεασμένη από το Bronco πρώτης γενιάς, οι χειρολαβές είναι ενσωματωμένες στο ταμπλό και στην κεντρική κονσόλα για την άνεση των επιβατών σε όλες τις συνθήκες.
Η κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει μία επιφάνεια ασύρματης φόρτισης που είναι σχεδιασμένη για να διατηρεί ένα κινητό τηλέφωνο στη θέση του ακόμα και σε ακραίες γωνίες κλίσης. Οι επιφάνειες του ταμπλό πλένονται και οι φυσικοί διακόπτες στην καμπίνα είναι στεγανοποιημένοι με σιλικόνη και διαθέτουν σημεία επαφής από καουτσούκ για να προστατεύονται από τη φθορά και να διασφαλίζεται ότι θα καθαρίζονται εύκολα.
Μια TFT οθόνη 8 ιντσών στον πίνακα οργάνων συνδυάζεται με μία κεντρική οθόνη αφής LCD 12 ιντσών που διαθέτει την τελευταία γενιά του συστήματος επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 4 το οποίο επωφελείται από τις ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού Ford Power-Up για βελτιωμένη λειτουργικότητα με την πάροδο του χρόνου.
Το Bronco προσφέρει επίσης ειδικά σημεία για τη στερέωση στο πάνω μέρος του πίνακα οργάνων μιας βάσης, επιτρέποντας στους πελάτες να συνδέουν συσκευές, όπως κάμερες ή κινητά τηλέφωνα, μέσω συνδέσεων τροφοδοσίας των 12-volt και θυρών USB.
Η συμβατότητα των Apple CarPlay και Android Auto είναι στάνταρ μαζί με ένα ηχοσύστημα B&O Premium Sound System με 10 ηχεία, συμπεριλαμβανομένου ενός subwoofer. Η διαθέσιμη εφαρμογή FordPass προσφέρει ισχυρή συνδεσιμότητα και απρόσκοπτη ενσωμάτωση με το σύστημα SYNC 4.
Καταλήγοντας, το στάνταρ σύστημα κάμερας 360 μοιρών ενεργοποιείται αυτόματα όταν επιλέγονται τα εκτός δρόμου drive modes παρέχοντας μία εικόνα των τροχών και επιτρέποντας στον οδηγό να δει τη θέση τους από την άνεση του καθίσματός του. Αυτή η δυνατότητα αυξάνει την ορατότητα κατά τη διάρκεια οδηγικών προκλήσεων, όπως η αναρρίχηση σε βραχώδεις επιφάνειες.
Εν αναμονή της άφιξης.