Το Ανώτατο Δικαστήριο ανακοίνωσε (Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024) ότι θα ακούσει νομικά επιχειρήματα τον επόμενο μήνα σχετικά με τη συνταγματικότητα του ομοσπονδιακού νόμου, που θα μπορούσε να απαγορεύσει πρακτικά το TikTok στις Ηνωμένες Πολιτείες, εάν η κινεζική μητρική εταιρεία δεν το πουλήσει.
Συγκεκριμένα, οι δικαστές θα ακούσουν επιχειρήματα στις 10 Ιανουαρίου, σχετικά με το αν ο νόμος περιορίζει την ελευθερία του λόγου.
Νόμος - τελεσίγραφο στο Tik Tok με λήξη στις 19 Ιανουαρίου
Ο νόμος, ο οποίος τέθηκε σε ισχύ τον Απρίλιο, έθεσε προθεσμία μέχρι τις 19 Ιανουαρίου για να πωληθεί το TikTok, αλλιώς θα αντιμετωπίσει απαγόρευση στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης έχει περισσότερους από 170 εκατομμύρια χρήστες στις ΗΠΑ. Δεν είναι σαφές πόσο γρήγορα μπορεί να εκδώσει απόφαση το Ανώτατο Δικαστήριο.
Οι δικηγόροι της εταιρείας ByteDance με έδρα την Κίνα είχαν παροτρύνει τους δικαστές να παρέμβουν πριν από τις 19 Ιανουαρίου.
Το Ανώτατο Δικαστήριο θα ακούσει επίσης επιχειρήματα από δημιουργούς περιεχομένου, που βασίζονται στην πλατφόρμα για εισόδημα, καθώς και από ορισμένους χρήστες του TikTok.
Η χρονική συγκυρία οδηγεί στο συμπέρασμα, ότι το Υπουργείο Δικαιοσύνης της απερχόμενης κυβέρνησης Μπάιντεν θα προβεί στην υπεράσπιση του νόμου που πέρασε από το Κογκρέσο με διακομματική υποστήριξη και υπογράφηκε από τον Τζο Μπάιντεν τον περασμένο Απρίλιο.
Τραμπ σε ρόλo «διασώστη»;
Η επερχόμενη ρεπουμπλικανική κυβέρνηση ενδέχεται να μην έχει την ίδια άποψη για τον νόμο.
Ο εκλεγμένος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος κάποτε υποστήριξε την απαγόρευση, αλλά στη συνέχεια δεσμεύτηκε κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας να «σώσει το TikTok», δήλωσε ότι η κυβέρνησή του θα εξετάσει την κατάσταση. Ο Τραμπ συναντήθηκε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της TikTok στο κλαμπ Mar-a-Lago στη Φλόριντα, πριν από 48 ώρες.
Οι εμπλεκόμενες εταιρείες δήλωσαν ότι μια διακοπή λειτουργίας που θα διαρκούσε μόλις ένα μήνα, θα είχε ως αποτέλεσμα το TikTok να χάσει περίπου το 1/3 των καθημερινών χρηστών του στις ΗΠΑ και σημαντικά διαφημιστικά έσοδα.