Θα ξεπεράσουν τις 130.000 οι πωλήσεις νέων ΙΧ το 2023

Το 55,9% των ταξινομήσεων είναι SUV, το 30,5% υβριδικά και το 11,1% ηλεκτρικά και plug-in hybrid.
Open Image Modal
General_4530 via Getty Images

Με εντυπωσιακά νούμερα θα κλείσει το 2023 ως προς την αγορά του αυτοκινήτου. Οι πωλήσεις ξεπερνούν κάθε προσδοκία και οι εισαγωγικές εταιρείες «τρίβουν τα χέρια τους», έχοντας ξεπεράσει σε πολύ μεγάλο βαθμό και το μείζον ζήτημα με τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις.

Τούτων δοθέντων, οι πωλήσεις το 2023 αναμένεται να ξεπεράσουν τις 130.000, καθώς στους 11 μήνες της χρονιάς έχουν ταξινομηθεί 126.246 μονάδες, ήτοι +27,8% πάνω από το 11μηνο του 2022.

Κι αν δεν ήταν ακινησία της κυβέρνησης για περίπου ένα μήνα, μέχρι να αποφασίσει να μεταφέρει χρήματα από άλλες κατηγορίες ηλεκτρικών στο επιδοτούμενο πρόγραμμα και να δώσει παράταση υλοποίησης, τότε οι πωλήσεις θα ήταν ακόμα περισσότερες.

Κι όλα αυτά παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο είναι, πλέον, ένα αρκετά ακριβό προϊόν. 

 

Σημειώνουμε, επίσης, ότι στο 11μηνο έχουν ταξινομηθεί 10.198 φορτηγά ελαφρά και βαρέα (+7% από πέρυσι) καθώς και 231 καινούργια λεωφορεία (+19,7% από πέρυσι). 

Επίσης, όσον αφορά τα αμαξώματα, τα SUV – Crossover κατέχουν το 55,9%, ενώ γενικά τα μικρά αυτοκίνητα πόλης (μαζί με τα Crossover που υπάρχουν σε αυτή τη κατηγορία), κατέχουν το 52,1% της αγοράς, ένα πραγματικά εντυπωσιακό στοιχείο.

Ως προς τα καύσιμα, τα υβριδικά συνεχώς κερδίζουν έδαφος με 30,5% (27,8% πέρυσι), όπως και τα επαναφορτιζόμενα (αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in hybrid) που έχουν 11,1% μερίδιο (7,6% πέρυσι). Αντιθέτως, χάνουν έδαφος τα αμιγώς βενζινοκίνητα με 42,3% (45,1%), τα αμιγώς πετρελαιοκίνητα με 13,5% (16,1%), τα διπλού καυσίμου βενζίνης / φυσικού αερίου με 0,3% (0,6%) και τα διπλού καυσίμου βενζίνης / υγραερίου με 2,4% (2,8% πέρυσι).

Καταλήγοντας, η Ελλάδα σε πωλήσεις ΙΧ κινείται πολύ παραπάνω από τις χώρες της Ευρώπης, όπου ο μέσος όρος είναι 16,2%.