Τι διαβάζουμε τώρα: 10 βιβλία για τον Ιούνιο - Το καλοκαίρι είναι εδώ

Ο κατάσκοπος Σόμερσετ Μομ, η νέα ιστορία του Άρνε Νταλ, Καρύλ Φερέ στην καρδιά της Αφρικής, ο διάλογος Σεφέρη - Καμύ, «Ο Διάβολος πεθαίνει τελευταίος».
Open Image Modal
skynesher via Getty Images

Ο Ιούνιος είναι εδώ, φέρνοντας μαζί σχέδια διακοπών και υποσχέσεις φυγής. Λίγο πριν από την βόλτα μας στα βιβλιοπωλεία για τα πρώτα βιβλία του καλοκαιριού (όσα θα διαβάσουμε στην πόλη κι όσα θα καταλήξουν στο ταξιδιωτικό σακ βουαγιάζ), η HuffPost προτείνει δέκα τίτλους που μόλις κυκλοφόρησαν.

 

«Άσεντεν, ή ο Βρετανός πράκτορας» του Σόμερσετ Μομ (εκδόσεις Πατάκη, μετάφραση Μαρία Λαϊνά & Μάνια Μεζίτη)

Open Image Modal

Οι περιπέτειες του Άσεντεν, Βρετανού θεατρικού συγγραφέα, που κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου πολέμου εντάσσεται στη Βρετανική Υπηρεσία Πληροφοριών. Τη στρατολόγησή του αναλαμβάνει ένας αξιωματούχος ψηλά στην ιεραρχία, γνωστός με το αρχικό «Ρ». Η πρώτη αποστολή που του αναθέτει είναι να ταξιδέψει στην Ελβετία και να επιχειρήσει να αντλήσει πληροφορίες προς όφελος της βρετανικής κυβέρνησης. Ο Άσεντεν θα μπλέξει με την ελβετική αστυνομία, θα συναντήσει «συνδέσμους» από την Ευρώπη και την Ινδία, θα εκβιάσει και θα εκβιαστεί, θα απειλήσει και θα απειληθεί. Για την προάσπιση των συμφερόντων της Βρετανίας θα ταξιδέψει επίσης στη Ρωσία της επανάστασης του 1917, προκειμένου να ασκήσει επιρροή ώστε να παραμείνει η Ρωσία στον πόλεμο κατά της Γερμανίας. Ο Άσεντεν θα κινηθεί είτε με την πειθώ είτε δωροδοκώντας και εκβιάζοντας. Όμως ποτέ, σε καμία αποστολή, δεν έχει, ούτε χρησιμοποιεί, όπλο.

Στο Άσεντεν ο Σόμερσετ Μομ  (Παρίσι, 25 Ιανουαρίου 1874 - Νίκαια, 16 Δεκεμβρίου 1965) αξιοποίησε μυθοπλαστικά τις δικές του εμπειρίες, καθώς ήταν μέλος της Βρετανικής Υπηρεσίας Πληροφοριών κατά τον Α΄ Παγκόσμιο πόλεμο.

Το βιβλίο πρωτοεκδόθηκε το 1928 στη Μεγάλη Βρετανία και μεταφράζεται έκτοτε συνεχώς. Στα ελληνικά εκδίδεται τώρα για πρώτη φορά. Το 1936 ο Άλφρεντ Χίτσκοκ σκηνοθέτησε την ταινία Μυστικός πράκτωρ, βασισμένη στο Άσεντεν, το οποίο επίσης ενέπνευσε συγγραφείς όπως ο Ίαν Φλέμινγκ, ο Τζον Λε Καρέ, ο Γκράχαμ Γκριν και ο Ρέιμοντ Τσάντλερ.

«Το Άσεντεν είναι ιδεώδες καλοκαιρινό ανάγνωσμα και ένα μεγάλο σύγχρονο κλασικό βιβλίο». The Washington Post

 

«Στο κέντρο του κύκλου» του Arne Dahl (εκδόσεις Μεταίχμιο, μετάφραση Γρηγόρης Κονδύλης)

Open Image Modal

Ένας διευθυντής σε βιομηχανία χάλυβα εντοπίζεται νεκρός μέσα στη φλεγόμενη BMW του σε ένα χωράφι έξω από την Ουψάλα. Το περιστατικό κρίνεται ατύχημα και έτσι δεν εξετάζεται σοβαρά. Ωστόσο, όταν συμβαίνει άλλο ένα «ατύχημα», η επιθεωρήτρια Eva Nyman αντιλαμβάνεται ότι κάτι πολύ μεγαλύτερο συμβαίνει -κάτι σχετικό με την τρέχουσα συζήτηση περί κλίματος. Κι αυτό επειδή λαμβάνει μια επιστολή, γραμμένη σε μια παλιά γραφομηχανή- επιστολή που δεν περιγράφει απλώς τα δύο περιστατικά αλλά προβλέπει και μια επερχόμενη, πολύ χειρότερη επίθεση.

Τώρα, πριν να συμβεί η επόμενη επίθεση, η Nyman πρέπει να κινητοποιήσει την ειδική ομάδα της, τη NOVA (μια ομάδα εκκεντρικών αστυνομικών που ασχολούνται με τις πλέον ασυνήθιστες υποθέσεις), για να ανακαλύψει ποιος κρύβεται πίσω απ’ όλα αυτά -ποιος κρύβεται μέσα στον κύκλο.

Πρώτο βιβλίο της νέας σειράς «Ομάδα Νόβα» του πολυγραφότατου Σουηδού συγγραφέα Άρνε Νταλ -που στην πραγματικότητα είναι ο κριτικός λογοτεχνίας Γιαν Άρναλντ- στα βιβλιοπωλεία 11 Ιουνίου.

 

«Οκαβάνγκο» του Καρύλ Φερέ (εκδόσεις Άγρα, μετάφραση Αργυρώ Μακάρωφ)

Open Image Modal

Ένας λαθροθήρας δολοφονημένος, αποδεκατισμένα ζώα σε ένα καταφύγιο άγριας πανίδας, μια ανακριτική έρευνα σε εξέλιξη στη Ναμίμπια, στην καρδιά του άγριου κόσμου. Στρατευμένη με πάθος στον αγώνα κατά των λαθροκυνηγών, η ρέιντζερ Σολάνα Μπετγουέηζ είχε το θλιβερό καθήκον να βρίσκεται κοντά σε κουφάρια και πτώματα ακρωτηριασμένων ζώων.

Έτσι, όταν ένας νεαρός άνδρας βρίσκεται νεκρός στο κέντρο του Wild Bunch, ένα προστατευόμενο φυσικό πάρκο ζώων στα σύνορα της Ναμίμπιας, αντιλαμβάνεται ότι η έρευνά της θα την έφερνε αντιμέτωπη με πολλές σκοτούρες. Ένας λόγος παραπάνω που ο ιδιοκτήτης του πάρκου, ο Τζων Λέηθαμ, αποδεικνύεται μυστηριώδες πρόσωπο. Φίλος ή εχθρός ;

Η Σολάνα θα πρέπει να παλέψει με τις αμφιβολίες της αλλά και με μια πολύ άσχημη είδηση: Ο Σκορπιός, ο χειρότερος λαθροκυνηγός της ηπείρου, έχει επιστρέψει στα εδάφη της.

Πρώτο αστυνομικό μυθιστόρημα στην καρδιά των αφρικανικών πάρκων άγριας φύσης, το «Οκαβάνγκο» είναι ένας ύμνος στην ομορφιά του άγριου κόσμου και στην επείγουσα ανάγκη να τον αφήσουμε να ζήσει.

Ο πολυταξιδεμένος Καρύλ Φερέ -μετρ του θρίλερ των αχανών εκτάσεων και των «ξένων» τόπων- ζει στο Παρίσι. Περιπλανήθηκε στη Νέα Ζηλανδία με τη «Σάγκα Μαορί» (Χάκα, 1998 / Εκδόσεις Άγρα 2015, Ούτου, 2004 / Εκδόσεις Άγρα, 2016 – αλλαγές : SNCF du polar français 2005, Sang d’encre 2005, στην Αφρική20-Lebr). (Ζουλού, βραβεύτηκε μεταξύ άλλων με το Μεγάλο Βραβείο Αστυνομικής λογοτεχνίας το 2008 και διασκευάστηκε για τον κινηματογράφο το 2013), στη συνέχεια στην Αργεντινή (Μαπούτσε, 2012 / Εκδόσεις Άγρα, 2015 – Νέα : Landerneau Polar 2015) της Χιλής (Κόνδωρ, 2016 / Εκδόσεις Άγρα, 2017) και στην Κολομβία (Πας – Ειρήνη, 2019 / Εκδόσεις Άγρα, 2020). Στις Εκδόσεις Άγρα κυκλοφορούν επίσης τα βιβλία του Οι νύχτες του Σαν Φρανσίσκο (2014), το Ποτέ πια μόνος , που διαδραματίζεται στη Γαλλία και την Ελλάδα (2018), και το όγδοο μεγάλο, πανοραμικό μυθιστόρημα του Lëd – Πάγος, που διαδραματίζεται στις μολυσμένες πόλεις. τής Αρκτικής Σιβηρίας (2022). Συμπληρώνεται από το βιβλίο του Νορίλσκ (Άγρα, 2023).

 

«Σεφέρης και Καμύ: Ζήτημα φωτός» του Γιάννη Κιουρτσάκη (εκδόσεις Πατάκη)

Open Image Modal

«Πολλά χώριζαν τον Καμύ από τον Σεφέρη: οι τόποι, η κοινωνική τάξη, η ιδιοσυγκρασία, η σχέση με την πολιτική, οι τρόποι της γραφής… Στα μύχια, ωστόσο, της ψυχής τους φώλιαζε κάτι που τους αδέλφωνε: το φως της Μεσογείου και μια ορισμένη ιδέα για την Ελλάδα. Αυτά θεμελίωσαν έναν σιωπηρό αλλά συναρπαστικό διάλογο και μια στάση ζωής απέναντι στα ουσιώδη: την άρνηση του φανατισμού· τον σεβασμό των ορίων· το χρέος του «εγώ» προς το «εμείς» της πόλεως· την αλληλεγγύη του καλλιτέχνη με την κοινότητα ζώντων και νεκρών που είναι ο πολιτισμός· την αφοσίωση στον συγκεκριμένο άνθρωπο με τις αρετές και τις αμαρτίες του· τον ακάματο αγώνα για την υπέρβαση του μηδενισμού. Είναι σημαδιακό ότι αυτή η στάση σμιλεύτηκε, και για τους δύο, μέσα στην τραγωδία ενός αιώνα που γέννησε τη φρίκη δύο παγκόσμιων πολέμων, το Ολοκαύτωμα και τη Χιροσίμα. Και ιδού: στο ξεκίνημα μιας νέας χιλιετίας ο κόσμος μας δείχνει ξανά το τραγικό του πρόσωπο, αφυπνίζοντας τους εφιάλτες της μισαλλοδοξίας, της προσφυγιάς και του πολέμου, την ίδια στιγμή που βιώνει μια πολυδιάστατη κρίση, χωρίς προηγούμενο: κρίση οικολογική, γεωπολιτική, κοινωνική, ηθική, πολιτισμική, κρίση του ανθρώπου. Έτσι, ο χτεσινός διάλογος των δύο δημιουργών αποκαλύπτεται όχι απλώς επίκαιρος, αλλά προφητικός. Χρειάζεται να τον θυμόμαστε και να τον ανανεώνουμε καθημερινά. Από τη ζωντάνια του θα κριθεί αν μπορεί να διασωθεί η ανθρωπιά μας».

Ο Γιάννης Κιουρτσάκης γεννήθηκε το 1941 στην Αθήνα και σπούδασε νομικά στο Παρίσι. Το 1986 τιμήθηκε με το Β΄ Κρατικό Βραβείο Δοκιμίου, το 1996 με το Βραβείο Μυθιστορήματος του περιοδικού «Διαβάζω» και το 2010 με το Βραβείο Λογοτεχνικού Δοκιμίου-Μελέτης του περιοδικού «Διαβάζω».

Ερευνητικό, δοκιμιακό ή μυθιστορηματικό, ολόκληρο το έργο του Γιάννη Κιουρτσάκη, όπως αποκρυσταλλώνεται με τον χρόνο, είναι ένας διαρκής διάλογος: με τους δασκάλους του, τους φίλους του, τον αναγνώστη• με την ελληνική λαϊκή παράδοση και τον ευρωπαϊκό πολιτισμό• με τους αγαπημένους του νεκρούς, τις νεότερες γενιές και τους αγέννητους• με τον ίδιο του τον εαυτό. Πίσω από την ποικιλία των θεμάτων υπάρχουν τρεις σταθεροί άξονες: η ταυτότητα, ατομική ή συλλογική, ως αναπόφευκτη σχέση με τους άλλους• η δημιουργία, ως μοναδικό θεμέλιο ενός ζωντανού πολιτισμού• η αναζήτηση μιας ανθρώπινης ζωής στους δύσκολους καιρούς. Από τις Εκδόσεις Πατάκη κυκλοφορούν τα βιβλία του: Το ζητούμενο του ανθρώπου (2011), Ο νεοελληνικός διχασμός και το μυστήριο της τέχνης. Ξαναβλέποντας δύο ταινίες του Λάκη Παπαστάθη (2014), Γυρεύοντας στην εξορία την πατρίδα σου (2015), Ο Παπαδιαμάντης, η Ελλάδα και ο κόσμος μας. Διάλογος φιλίας με τον Λάκη Προγκίδη (2018), Ένα αστόπαιδο στο σχολειό του Καραγκιόζη (2019), Το θαύμα και η τραγωδία. Το Εικοσιένα από τον κόσμο του Ομήρου στην παγκόσμια επαρχία (2020), Όταν όλα κρέμονται από μια κλωστή. Εσαεί ατελείωτο ψηφιδωτό (2021), Σαν μυθιστόρημα (νέα έκδοση, 2023), Σεφέρης και Καμύ: Ζήτημα φωτός (2024).

Φωτογραφία εξωφύλλου Robert MacCabe, Μαρμάρινη Αφροδίτη, Ρόδος (1954), από το βιβλίο «Ελλάδα: Τα χρόνια της αθωότητας (1954 – 1965), εκδόσεις Πατάκη, 2008.

 

«Ένας Αμερικανός κατάσκοπος» του Όλεν Στάινχαουερ (εκδόσεις Πόλις, μετάφραση Άλκηστις Τριμπέρη)

Open Image Modal

Πεκίνο, παραμονή των Ολυμπιακών Αγώνων. Ο επικεφαλής του Έκτου Γραφείου των Κινεζικών Μυστικών Υπηρεσιών Σιν Τσου έχει επιτύχει την εξόντωση των περισσότερων «Τουριστών», του επίλεκτου τμήματος της CIA που ειδικευόταν στις πιο ανορθόδοξες και αμφιλεγόμενες επιχειρήσεις της Υπηρεσίας. Το τμήμα διαλύεται.

Νέα Υόρκη. Ο «Τουρίστας» Μάιλο Γουίβερ έχει επιζήσει από το μακελειό και προσπαθεί να βρει τους ρυθμούς μιας κανονικής, επιτέλους, ζωής. Ξαφνικά, όμως, ο πρώην επικεφαλής των «Τουριστών» Άλαν Ντράμοντ ταξιδεύει στο Λονδίνο, χρησιμοποιώντας ένα από τα γνωστά πλέον ψευδώνυμα του Μάιλο, και εξαφανίζεται αφήνοντας πίσω του αναπάντητα ερωτηματικά και προκαλώντας γενική αναστάτωση.

Στην Κίνα, ο Σιν Τσου πιστεύει ότι από μερίδα της ηγεσίας του Κομμουνιστικού Κόμματος εξυφαίνεται συνωμοσία εναντίον του και εναντίον της νεαρής γυναίκας του.

Στη Γερμανία, η επικεφαλής των μυστικών υπηρεσιών Έρικα Σβαρτς ανακαλύπτει ενδείξεις σύμφωνα με τις οποίες οι «Τουρίστες» ίσως και να μην έχουν οριστικά αποσυρθεί. Ο Μάιλο βυθίζεται στον κυκεώνα που προκαλείται, καθώς είναι αναγκασμένος να αναζητήσει τα ίχνη του χαμένου αρχηγού του. Θα πρέπει να παραμείνει πιστός χωρίς να αφήσει να τον χειραγωγήσουν, να βρει και να αναγνωρίσει τους αληθινούς του συμμάχους, να προστατέψει τα αγαπημένα του πρόσωπα, να κατορθώσει να επιβιώσει.

Από τον Τζον Λε Καρέ είχαμε να διαβάσουμε για τον τόσο πολυεπίπεδο, πολύπλευρο, παρανοϊκό κόσμο της κατασκοπείας. Εδώ η ταυτότητα και η αφοσίωση είναι έννοιες απολύτως εύπλαστες και διαρκώς με¬ταβαλλόμενες.  New York Times.

Ο Όλεν Στάινχαουερ γεννήθηκε το 1970 στη Βαλτιμόρη και μεγάλωσε στη Βιρτζίνια. Σπούδασε δημιουργική γραφή στο Emerson College της Βοστόνης. Κέρδισε την υποτροφία Φουλμπράιτ για παραμονή ενός έτους στη Ρουμανία. Από τότε χρονολογείται η σχέση του με τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης. Το πρώτο και πολλά άλλα βιβλία του διαδραματίζονται εκεί, ενώ σήμερα ζει μεταξύ Ουγγαρίας και ΗΠΑ. «Ο Τουρίστας» (Πόλις, 2021), πρώτο βιβλίο της σειράς κατασκοπικών μυθιστορημάτων με ήρωα τον Μάιλο Γουίβερ, μεταφράστηκε σε 25 γλώσσες και γνώρισε τεράστια επιτυχία. «Η Έξοδος κινδύνου» (Πόλις, 2023), δεύτερο βιβλίο της σειράς, έχει τιμηθεί με το βραβείο Hammett. Άλλα βιβλία του ήταν δύο φορές στην τελική λίστα υποψηφιοτήτων για το Edgar Award. Έχει διδάξει ως επισκέπτης καθηγητής στο Ινστιτούτο Αμερικανικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Λειψίας και είναι επίσης ο δημιουργός της τηλεοπτικής σειράς «Berlin Station».

 

«Η Χίμαιρα» των Camilla Lackberg, Henrik Fexeus  (εκδόσεις Μεταίχμιο, μετάφραση Αγγελική Νάτση)

Open Image Modal

Είναι Δεκέμβριος στη χιονισμένη Στοκχόλμη και μια μεγάλη απειλή αιωρείται πάνω από τον Σουηδό υπουργό Δικαιοσύνης, ενώ στα έγκατα του μετρό ανακαλύπτεται ένας σωρός ανθρώπινων οστών. Αποδεικνύεται ότι ο σκελετός ανήκει σε γνωστό χρηματιστή που καταχράστηκε χρήματα αθώων πολιτών.

Η ομάδα της αστυνομικού Μίνας Νταμπίρι προσπαθεί να ανασυγκροτηθεί μετά τα τραυματικά γεγονότα του καλοκαιριού που κατέληξαν στον θάνατο ενός συναδέλφου τους. Καλούν τελικά και πάλι τον πνευματιστή Βίνσεντ Βάλντερ για να βοηθήσει στην υπόθεση. Η Μίνα και ο Βίνσεντ συνεχίζουν να παλεύουν με τους δαίμονές τους και ο Βίνσεντ νιώθει ότι ο κλοιός σφίγγει όλο και περισσότερο γύρω του, νιώθοντας τα λάθη του παρελθόντος να τον καταδιώκουν. Όταν στις υπόγειες στοές βρίσκεται ακόμα ένας σκελετός, η ομάδα δοκιμάζεται ξανά – τι συμβαίνει εκεί κάτω στις σήραγγες, στα έγκατα της Στοκχόλμης; Ποιος κυνηγάει τον υπουργό; Και ποιος τον Βίνσεντ;

Τελευταίο μέρος της τριλογίας των Lackberg και Fexeus για το εκκεντρικό αστυνομικό νουέτο, Βίνσεντ και Μίνα.

Η μεγάλη επιτυχία της Καμίλα Λέκμπεργ ήρθε το 2005 με το τρίτο της μυθιστόρημα, «Οικογενειακά μυστικά», που ήταν υποψήφιο στην κατηγορία Καλύτερο Αστυνομικό Μυθιστόρημα της Χρονιάς από τη Σουηδική Ακαδημία Συγγραφέων Αστυνομικών Μυθιστορημάτων. Τα βιβλία της έχουν πουλήσει πάνω από 35 εκατομμύρια αντίτυπα σε περισσότερες από 60 χώρες. Για τη σειρά με ήρωες τους Βίνσεντ και Μίνα συνεργάστηκε με τον Χένρικ Φεξίους.

 

«Τέλος ιστορίας» του Έι Τζέι Φιν (εκδόσεις, Ψυχογιός, μετάφραση Χρήστος Καψάλης)

Open Image Modal

«Σε τρεις μήνες θα είμαι νεκρός. Ελάτε να γράψετε την ιστορία μου».

Αυτά τα λόγια γράφει ο Σεμπάστιαν Τραπ, ο ερημίτης συγγραφέας αστυνομικής λογοτεχνίας, στη Νίκι Χάντερ, μια μελετήτρια του είδους, με την οποία διατηρεί αλληλογραφία επί χρόνια. Κι ενώ του απομένει ελάχιστος χρόνος ζωής, ο Τραπ καλεί τη Νίκι στην εντυπωσιακή έπαυλή του στο Σαν Φρανσίσκο για να τον βοηθήσει να καταγράψει την ιστορία της ζωής του. Εκεί ζουν, επίσης, η πανέμορφη δεύτερη σύζυγός του Νταϊάνα και η προστατευτική κόρη του, Μάντλιν, ενώ στο σπίτι μπαινοβγαίνουν ελεύθερα ο αλλοπρόσαλλος ανιψιός του, Φρέντι, και η λαλίστατη νύφη του, Σιμόν. Σύντομα η Νίκι αντιλαμβάνεται ότι μια αληθινή υπόθεση δολοφονίας αναζητά λύση και καταλαμβάνεται από την ακαταμάχητη νόσο – τον πυρετό του ντετέκτιβ.

«Δεν αποκλείεται οι δυο μας να ξεδιαλύνουμε και κάνα δυο παλιά μυστήρια».

Είκοσι χρόνια νωρίτερα –παραμονή της Πρωτοχρονιάς του 1999–, η πρώτη σύζυγος του Σεμπάστιαν και ο έφηβος γιος τους εξαφανίστηκαν από διαφορετικές τοποθεσίες και δεν τους ξαναείδαν ποτέ. Διέπραξε άραγε το τέλειο έγκλημα ο διάσημος μετρ της αστυνομικής λογοτεχνίας; Γιατί βγήκε από την απομόνωσή του ύστερα από είκοσι χρόνια, δίνοντας την άδεια σε μιαν άγνωστη να σκαλίσει το παρελθόν του;

«Η ζωή είναι σκληρή. Και στο τέλος σε σκοτώνει». Καθώς η Νίκι επιχειρεί να συνδέσει όλα τα κομμάτια της ζωής του Σεμπάστιαν, η αναζήτηση της αλήθειας, η Μάντλιν αρχίζει να αμφισβητεί τι στ′ αλήθεια γνωρίζει ο αγαπημένος της πατέρας για εκείνη τη νύχτα πριν από τόσα χρόνια. Κι όταν ένα πτώμα εμφανίζεται στη λιμνούλα με τα ψάρια, οι δύο γυναίκες θα βρεθούν ενώπιον μιας σοκαριστικής αλήθειας: Tο παρελθόν δεν έχει χαθεί. Aπλώς περιμένει.

Ο συγγραφέας γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη αλλά έζησε για δέκα χρόνια στην Αγγλία προτού επιστρέψει στην πατρίδα του. Έχει συνεργαστεί με τους Los Angeles Times, τη Washington Post και το Times Literary Supplement. «Η Γυναίκα στο Παράθυρο», το πρώτο του μυθιστόρημα, έχει κυκλοφορήσει σε περισσότερες από 40 χώρες, έχει ξεπεράσει σε πωλήσεις τα 2.000.000 αντίτυπα, ενώ μεταφέρθηκε στο σινεμά με πρωταγωνιστές τους Έιμι Άνταμς, Γκάρι Όλντμαν και Τζούλιαν Μουρ.

 

 

«Επιστολές που έγραψαν ιστορία: Πατέρες» των Shaun Usher, Ξενοφώντα Α. Μπρουντζάκη (Brainfood Εκδοτική, μετάφραση Νίκος Χατζόπουλος)

Open Image Modal

Μια έκδοση για την τέχνη τού να είσαι πατέρας. Διάσημοι άνδρες, από τον Τσε Γκεβάρα και τον Μπαράκ Ομπάμα έως τον Φιλ Κόλινς και τον Άρθρουρ Κόναν Ντόιλ, απευθύνονται στα παιδιά τους ξεδιπλώνοντας τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους με φόντο οξεία ιστορικά και πολιτικά γεγονότα.

O Shaun Usher είναι διάσημος συγγραφέας, που έχει γράψει τα ευπώλητα βιβλία και σειρές βιβλίων: Letters of Note, More Letters of Note, Lists of Note και Speeches of Note.

Η σχεδόν ξεχασμένη, πάντα λατρεμένη τέχνης της επιστολογραφίας ξεδιπλώνεται μέσα από τα βιβλία της best seller σειράς «Επιστολές που έγραψαν ιστορία». Από την πένα στο χαρτί, με παραλήπτη και αποστολέα, φάκελο και γραμματόσημο, διάσημοι επιστολογράφοι στέλνουν το δικό τους μήνυμα.

 

«Ο Διάβολος πεθαίνει τελευταίος» του Ρίτσαρντ Όσμαν (εκδόσεις Ψυχογιός, μετάφραση Αύγουστος Κορτώ)

Open Image Modal

Τέσσερις απίθανοι φίλοι και ένας φόνος που συμβαίνει ανησυχητικά κοντά.

Τα μέλη της Λέσχης Φόνων της Πέμπτης λαμβάνουν σοκαριστικά νέα. Ένας παλιός φίλος αντικέρ σκοτώνεται και το επικίνδυνο πακέτο που είχε στη φύλαξή του εξαφανίζεται. Η παρέα αναλαμβάνει δράση καις την πορεία διασταυρώνονται με παραχαράκτες έργων τέχνης, απατεώνες του διαδικτύου και ναρκέμπορους, ενώ αντιμετωπίζουν και μια πολύ δυσάρεστη κατάσταση που τους αφορά προσωπικά. Καθώς ο αριθμός των πτωμάτων αυξάνεται, το πακέτο παραμένει άφαντο και οι συμφορές φαίνεται να μην έχουν τέλος, μήπως εντέλει υπάρχει ένας διάβολος ανάμεσά τους;

 

 

«Ο βασιλιάς των ξωτικών» του Μισέλ Τουρνιέ (εκδόσεις Στερέωμα, μετάφραση Λίζυ Τσιριμώκου)

Open Image Modal

Το μυθιστόρημα «Le Roi des Aulnes» παίρνει τον τίτλο του από το ποίημα του Γκαίτε -ένα από τα πιο γνωστά του-, το οποίο μελοποιήθηκε από τον Σούμπερτ, και αποτελεί μια παραλλαγή του θρυλικού θέματος του παιδοκτόνου τέρατος, καθώς και μια απεικόνιση ενός συγκεκριμένου γερμανικού φαντασιακού. Ο τίτλος «Ο βασιλιάς των ξωτικών» είναι η απόδοση στα ελληνικά του τίτλου του εν λόγω ποιήματος από τον Ζαν Μορεάς.

Η πλοκή αυτού του πυκνού και πολύπλοκου μυθιστορήματος είναι η ιστορία ενός τέρατος που διασταυρώνεται για μια στιγμή με την Ιστορία της Γερμανίας και ζωντανεύει μερικά από τα πιο τραγικά γεγονότα του 20ού αιώνα, συνδέοντάς τα με κάποιες από τις πιο βαθιά ριζωμένες φανταστικές φιγούρες στο συλλογικό μας ασυνείδητο.

«Η προειδοποίηση αυτή απευθύνεται σε όλες τις μανάδες που κατοικούν στις περιοχές Γκέλενμπουργκ, Σένσμπουργκ, Λέτσεν και Λικ! Φυλαχτείτε από τον δράκο του Καλτενμπορν! Εποφθαλμιά τα παιδιά σας. Οργώνει τον τόπο μας και κλέβει τα παιδιά. Αν έχετε παιδιά, να έχετε συνεχώς στο μυαλό σας τον Δράκο, επειδή αυτός έχει συνεχώς το μυαλό του σε αυτά! Μην τα αφήνετε να απομακρύνονται μόνα τους. Μάθετέ τα να τρέχουν και να κρύβονται μόλις βλέπουν έναν γίγαντα καβάλα σε ένα μπλε άλογο και με συνοδεία μια αγέλη μαύρων σκύλων. Αν σας επισκεφτεί, αντισταθείτε στις απειλές του, κλείστε τα αυτιά σας στις υποσχέσεις του. Μία και μοναδική βεβαιότητα πρέπει να υπαγορεύει τη μητρική συμπεριφορά σας: αν ο Δράκος πάρει μαζί του το παιδί σας, δεν πρόκειται να το ξαναδείτε ΠΟΤΕ!».

Ο Μισέλ Τουρνιέ (Michel Tournier) γεννήθηκε το 1924 στο Παρίσι και σπούδασε φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο του Tubingen της Γερμανίας. Το 1967 δημοσίευσε το Vendredi ou Les limbes du Pacifique (Παρασκευάς ή Στις Μονές του Ειρηνικού), μια ελεύθερη διασκευή της ιστορίας του Ροβινσώνα Κρούσου.

Το μυθιστόρημα αυτό, το οποίο τιμήθηκε με το Μεγάλο Βραβείο Μυθιστορήματος από τη Γαλλική Ακαδημία, τον κατέταξε αμέσως στους μεγάλους συγγραφείς της γενιάς του. Το 1970, το μυθιστόρημά του Le Roi des Aulnes τιμήθηκε ομόφωνα με το βραβείο Goncourt. Το 1975, ο Michel Tournier δημοσίευσε το Les Météores. Στο έργο του Gaspard, Melchior et Balthazar, προσπάθησε να απαντήσει με ποίηση και χιούμορ στα ερωτήματα που θέτει ο μύθος των Τριών Μάγων.

Εκτός από μυθιστορήματα, έγραψε επίσης διηγήματα, λογοτεχνικά και ποιητικά δοκίμια, και αυτοβιογραφικά κείμενα. Διετέλεσε μέλος της Ακαδημίας Goncourt από το 1972 έως το 2009. Πέθανε στις 18 Ιανουαρίου 2016 στο πρεσβυτέριο του Choisel.