Εδώ και χρόνια, βρισκόμαστε στην εποχή του καταναλωτισμού. Τα περισσότερα προϊόντα είναι πολύ εύκολο να παραχθούν και να διανεμηθούν με ελάχιστο κόστος σε μεγάλη κλίμακα.
Και έτσι, αυτό που κάνει τη διαφορά δεν είναι μια φοβερή καινοτομία που προήλθε μέσα από κάποιο τεχνολογικό επίτευγμα, αλλά η καλύτερη επικοινωνία της ομάδας marketing με το κοινό.
Και γιατί αυτό; Επειδή για τις περισσότερες αγορές μας θα επιλέξουμε μια μάρκα που εμπιστευόμαστε και αναγνωρίζουμε. Αυτή η σχέση προέρχεται μέσα από συχνή δημοσιότητα και επαφή. Και εκεί είναι που παίζει ρόλο το περιβάλλον του ψηφιακού marketing και η ψηφιακή διαφήμιση, που πλέον είναι κυρίαρχη σε όλες τις δυτικές χώρες.
Το Digital, όπως το αποκαλούν απλά οι επαγγελματίες του χώρου, προσελκύει το ενδιαφέρον από στελέχη με σπουδές σε marketing, διαφήμιση, επικοινωνία, στατιστική, φιλολογία, σχέδιο, πληροφορική αλλά και ανθρώπους που έχουν εργαστεί ως δημοσιογράφοι, μηχανικοί, ασφαλιστές, διοικητικοί, σύμβουλοι, ελεύθεροι επαγγελματίες ή και επιχειρηματίες.
Το πεδίο γνώσης στο Digital είναι αχανές. Κάποιος μπορεί να γίνει generalist και να γνωρίζει να διαχειριστεί ένα ευρύ πεδίο γνώσης, ενώ κάποια μπορεί να εξειδικευτεί σε κάτι μεμονωμένο όπως το search engine optimization, οι διαφημίσεις στα social media, η διαχείριση των influencers ή το concept μια διαφημιστικής καμπάνιας. Στην Ελλάδα, υπάρχουν πάνω από 20 ειδικότητες σχετικές με το Digital, ενώ στο εξωτερικό υπάρχουν ακόμα περισσότερες.
Πώς μπαίνει, όμως, κάποιος στον χώρο αυτό;
Το Digital διδάσκεται σε πολλές μορφές, αλλά ο τρόπος που επιλέγουν οι περισσότεροι είναι ένα από τα σεμινάρια που προσφέρονται εδώ και χρόνια στην Ελλάδα, γιατί μέσα σε ένα διάστημα κάποιων εβδομάδων εξοπλίζουν τους συμμετέχοντες με τα βασικά εφόδια.
Μετά από ένα σεμινάριο, πιστοποιείται ένα πρώτο επίπεδο γνώσης, ώστε αφενός οι νεότεροι να μπορέσουν να διεκδικήσουν μία θέση στο Digital, αφετέρου οι εμπειρότεροι να μπορέσουν να αναδείξουν το ότι τα skills τους παραμένουν σχετικά σε μια αγορά που αλλάζει.
Οι επιλογές για επαγγελματική αξιοποίηση είναι πολλές. Κάποιοι επιλέγουν να απασχοληθούν ως full-time digital marketers είτε ως freelancer, είτε σε κάποιο agency / διαφημιστική εταιρεία, είτε in-house τη μεριά του brand. Άλλοι επιλέγουν να αξιοποιήσουν τα skills τους συνδυαστικά με άλλη δραστηριότητα, είτε για να προωθήσουν τη δουλειά τους, είτε για να έχουν καλύτερη κατανόηση της δραστηριότητας του marketing.
Και ουκ ολίγες φορές, κάποιος προτιμάει να ασχοληθεί με το Digital κατά κύριο λόγο, αφήνοντας τις όποιες σπουδές είχε πριν σε δεύτερη μοίρα, απλά γιατί η ευκαιρία για επαγγελματική εξέλιξη είναι καλύτερη.
Ποιο είναι το πιο επιτυχημένο course για Digital;
Σεμινάρια υπάρχουν αρκετά, τόσο online όσο και offline.
Τα σεμινάρια που γίνονται αποκλειστικά με asynchronous learning, δηλαδή κυρίως με προ-μαγνητοσκοπημένα videos, συνήθως έχουν μεγάλο κοινό που τα παρακολουθεί, καθώς έχουν κόστος που ξεκινάει από δωρεάν ως και €25, αλλά συνήθως απευθύνονται στον ενδιαφερόμενο που έχει την ικανότητα και το χρόνο να διαθέσει ώστε να γίνει αυτοδίδακτος, καθώς δεν παρέχουν εξατομικευμένη υποστήριξη. Με διαφορά τα πιο επιτυχημένα τέτοια σεμινάρια είναι της Google, τα οποία προσφέρουν και αντίστοιχη πιστοποίηση.
Στην Ελλάδα όμως, θεωρούνται πιο επιτυχημένα τα σεμινάρια που προσφέρουν και synchronous learning, δηλαδή το να βρίσκονται εκπαιδευτές και συμμετέχοντες στον ίδιο χώρο (είτε φυσικά, είτε ηλεκτρονικά) ταυτόχρονα και να συνομιλούν. Έτσι, δημιουργείται καλύτερο κλίμα, λύνονται επί τόπου απορίες, δημιουργούνται σχέσεις και επιτυγχάνεται καλύτερα ο εκπαιδευτικός σκοπός. Τα σεμινάρια αυτά κινούνται σε επίπεδα €1.000 και άνω για περίπου 2 μήνες, ανάλογα με τον πάροχο, και εκεί το πιο επιτυχημένο σεμινάριο το παρέχει το ALBA, αφού έχει εκπαιδεύσει περίπου 2.000 στελέχη, περισσότερα από κάθε άλλο πρόγραμμα, έχοντας κλείσει 50 κύκλους μαθημάτων από το 2014.
Γιατί είναι το Alba το καλύτερο course;
Πέρα από το ότι ξεκίνησε πρώτο από τα «μεγάλα» αντίστοιχα σεμινάρια και μετά αρκετοί αντέγραψαν το πρόγραμμά του, έχει κάποια άλλα χαρακτηριστικά που το κάνουν να ξεχωρίζει.
Η πρώτη διαφορά είναι ότι το μεγαλύτερο μέρος του μαθήματος γίνεται από στελέχη της αγοράς, που ανήκουν στη Socialab, το μόνο agency που ξεκίνησε από το Digital με τόση επιτυχία που μεταπήδησε και στην διαφήμιση και σήμερα φιγουράρει στις λίστες των top διαφημιστικών εταιρειών στην Ελλάδα με βραβεία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και μια μεγάλη συλλογή από γνωστά brands στο πελατολόγιό της. Αυτό σημαίνει ότι η ομάδα αυτή έχει κάτι να πει στην αγορά.
Η δεύτερη διαφορά είναι πως η κεντρική ομάδα παραμένει η ίδια όλα αυτά τα χρόνια, χωρίς εναλλαγές, και αυτό σημαίνει πως έχουν την εμπειρία της εκπαίδευσης των τόσο στελεχών που τους επιτρέπει να χτίζουν καλύτερο περιεχόμενο χρόνο με το χρόνο. Επιπλέον, τρεις από τους εισηγητές διδάσκουν Digital σε μεταπτυχιακό επίπεδο σε σχολές του εξωτερικού.
Το Alba επίσης είναι αυτό που ως- ίδρυμα κάνει τη διαφορά, καθώς προσφέρει κάποιες παροχές που δεν βρίσκονται αλλού. Για παράδειγμα, αν κάποιος συμμετέχοντας απουσιάσει από ένα μάθημα, μπορεί να το παρακολουθήσει με τον επόμενο κύκλο φοιτητών χωρίς καμία χρέωση και όλοι έχουν πρόσβαση στο υλικό για ένα έτος.
Επίσης, το Alba, λόγω της μακροχρόνιάς σύνδεσής του με την αγορά εργασίας προσφέρει πρόσβαση σε επιφανείς guest speakers σε ομιλίες με τους συμμετέχοντες και κανονίζει networking events μεταξύ τους, τόσο πρωινά όσο και βραδινά, γιατί πέρα από τη γνώση παίζει ρόλο και η γνωριμία που θα κάνεις στο χώρο για να σου αναδείξει την ευκαιρία που θα χρειαστείς αύριο.
Ίσως όμως το μεγαλύτερο benefit που προσφέρει το Alba να είναι κάτι που προσφέρει εδώ και δεκαετίες στο κοινό του: Στην Ελλάδα, έχει το όνομα που αναζητούν να δούνε πολλοί υποψήφιοι εργοδότες, ενώ στο εξωτερικό είναι ένα πλήρως αναγνωρισμένο αμερικανικό πανεπιστήμιο και ο κάθε απόφοιτος λαμβάνει πιστοποιητικό από τον πρύτανη του Alba.
Περισσότερες πληροφορίες για το course θα βρείτε στο:
http://www.alba.acg.edu/executive-development/for-individual-learners/professional-diploma-in-digital-marketing/