Όσον αφορά τα αυτοκίνητα, η ασφάλεια είναι το μοναδικό πιο σημαντικό στοιχείο που επιθυμούν οι γυναίκες, σύμφωνα με μια παγκόσμια έρευνα σύμφωνα με τη νοτιοαφρικανική ασφαλιστική εταιρεία 1st for Women, που ανατέθηκε από τη μέλη της επιτροπής World Women’s World Car of the Year (WWCOTY).
Η έρευνα διαπίστωσε ότι η πρακτικότητα, η απόδοση και οι χώροι βρίσκονται στη δεύτερη θέση.
Οι γυναίκες δημοσιογράφοι και ψηφοφόροι του WWCOTY, έχουν επισημάνει κι άλλα χαρακτηριστικά που είναι σημαντικά για τις γυναίκες:
«Πρόσφατα διεξήγαγα μια έρευνα για τα πιο περιζήτητα χαρακτηριστικά αυτοκινήτου και συμμετείχαν περίπου 14.000 γυναίκες αυτοκινητιστές. Το αποτέλεσμα ήταν ότι τα χαρακτηριστικά ασφαλείας και η θέση καθίσματος (όσο ψηλότερα, τόσο το καλύτερο) είναι εξαιρετικά σημαντικά για τις γυναίκες», λέει η Τίνα Βουγιανόβι, εκπρόσωπος από τη Σερβία στο WWCOTY.
Η ασφάλεια είναι βασικός παράγοντας κατά την αγορά αυτοκινήτου σε πολλές χώρες. Η Μέμπι Νγκουγιού, που εκπροσωπεί το Βιετνάμ στο WWCOTY, συμφωνεί ότι είναι πρωταρχικής σημασίας. «Οι γυναίκες αναζητούν χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως η εφεδρική κάμερα, η παρακολούθηση τυφλού σημείου και το ABS. Αναζητούν επίσης χαρακτηριστικά άνεσης, όπως θήκες αποθήκευσης, ποτηροθήκες και κλιματισμό», αναφέρει.
Η Ελάνα Σερ, η οποία εκπροσωπεί τις ΗΠΑ, αξιολογεί επίσης την ασφάλεια στα υψηλά στάνταρντς. «Ξέρω ότι πολλές από τις φίλες μου δίνουν προτεραιότητα στις αξιολογήσεις ασφαλείας και την οικονομία καυσίμου, ακολουθούμενες από την εμφάνιση και το εσωτερικό», αποκαλύπτει.
Αλλά η ασφάλεια δεν είναι η μόνη βασική σκέψη για τις γυναίκες όταν πρόκειται να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο. Η απόφασή τους για την αγορά βασίζεται σε πολλούς παράγοντες, όπως η συμπεριφορά και η απόδοση.
Η Κουρτς Ερζέμπετ Μαγκιάρορζγκαγκ,– που εκπροσωπεί την Ουγγαρία στην κριτική επιτροπή, λέει ότι ο χειρισμός και η αξιοπιστία είναι κρίσιμες για τις γυναίκες. «Τα ακόλουθα χαρακτηριστικά είναι σημαντικά σε ένα αυτοκίνητο: χειρισμός, ευκολία στη λειτουργία, ασφάλεια, ισχύς, αισθητικό εσωτερικό και περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Το πιο σημαντικό στοιχείο για μένα είναι η αξιοπιστία», αναφέρει.
Όλα αυτά δείχνουν ότι η προσέγγιση των γυναικών στον κόσμο του αυτοκινήτου είναι περισσότερο λογική παρά συναισθηματική. Η Φραν Μουνιόζ, από τη Χιλή, τονίζει ότι – αντίθετα με τη δημοφιλή πεποίθηση – οι γυναίκες βασίζονται στο μυαλό και όχι στην καρδιά όταν πρόκειται για την επιλογή ενός αυτοκινήτου. «Οι γυναίκες είναι όλο και πιο καλά ενημερωμένες και ενδιαφέρονται πάντα να έχουν όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες όταν αποφασίζουν να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο», λέει.
Όταν πρόκειται για την αγορά ενός αυτοκινήτου, οι προτεραιότητες των γυναικών καθορίζονται συχνά από τις συγκεκριμένες ανάγκες κάθε ατόμου. Όπως επισημαίνει η Νικόλ Γουόκελιν από τις ΗΠΑ, οι γυναίκες αναζητούν χαρακτηριστικά που απλοποιούν την καθημερινή ζωή:
«Αυτό δεν είναι το ίδιο σύνολο χαρακτηριστικών για κάθε γυναίκα. Όσες μετακινούνται θέλουν άνεση και ένα αυτοκίνητο με απόκριση αλλά και οικονομία καυσίμου. Οι μαμάδες αναζητούν χώρο για τα παιδιά και όλα τα πράγματά τους, καθώς και εύκολη πρόσβαση στα παιδικά καθίσματα. Όλα έχουν να κάνουν με τη ζωή να γίνεται ευκολότερη».
Η Σερίν Σάμπναμ από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, πιστεύει ότι «ορισμένες γυναίκες – που παίζουν πολλαπλούς ρόλους στην οικογένεια – αναζητούν δύναμη, καθώς χρειάζονται ένα αυτοκίνητο που μπορεί να τις φτάσει στον προορισμό τους πιο γρήγορα».
Ένας άλλος τομέας ενδιαφέροντος για τις γυναίκες στον 21ο αιώνα είναι το περιβάλλον, με τις εκπομπές των οχημάτων να γίνονται θέμα όλο και μεγαλύτερης ανησυχίας για τις γυναίκες οδηγούς. «Οι γυναίκες αυτοκινητιστές συνειδητοποιούν περισσότερο τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των αυτοκινήτων. Οι γυναίκες μελετούν δεδομένα εκπομπών και, όπου είναι δυνατόν, επιλέγουν μια ”πιο πράσινη” επιλογή οδήγησης», λέει η Τσαρλίν Κλαρκ από τη Νότια Αφρική.
«Συνοπτικά, η μελέτη που διεξήχθη για λογαριασμό μας δείχνει ξεκάθαρα ότι ο ορθολογισμός είναι πολύ σημαντικός στη λήψη αποφάσεων για αγορά αυτοκινήτου από τις γυναίκες, ενώ η ασφάλεια, η λειτουργικότητα, η αξιοπιστία, η απόδοση και το περιβάλλον είναι από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη », Σουνιέτ φαν Βίνγκαρντ, επικεφαλής του 1st for Women.