Το άλμπουμ του καλοκαιριού: Επτά tip για ακόμη καλύτερες φωτογραφίες με το κινητό

Η επεξεργασία βρίσκεται μόλις μερικές, σχετικά άγνωστες, ρυθμίσεις μακριά.
|
Open Image Modal
HuffPost
Μπορούμε να προσθέσουμε το πλέγμα ώστε να διασφαλίσουμε ότι το κάδρο μας είναι ίσιο και να χρησιμποιήσουμε τον κανόνα των 2/3 στη φωτογραφία μας.

Είναι εκπληκτικό τι μπορούν να κάνουν πια τα κινητά μας τηλέφωνα. Αυτά τα μικρά gadget όχι μόνο έχουν απίστευτη χωρητικότητα για όλες τις φωτογραφίες, τα μηνύματα, τις κλήσεις και τις εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και οι κάμερες τους δεν αστειεύονται. Στην πραγματικότητα, τα πιο πρόσφατα iPhone, τα iPhone 13 Pro και 13 Pro Max, διαθέτουν σύστημα κάμερας 12 megapixel με τρεις κάμερες, όλες στην παλάμη του χεριού μας.

Δεν χρειαζόμαστε πια φωτογραφική μηχανή για να απαθανατίσουμε τις στιγμές μας. Αν δεν ξέρουμε όμως από πού να ξεκινήσουμε, δεν είμαστε οι μόνες και οι μόνοι. Ακριβώς επειδή το κινητό μας διαθέτει κάμερα αιχμής δεν σημαίνει ότι είναι εύκολο να κατανοήσουμε τις δυνατότητες που μας παρέχονται και τις μικρές λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά, ώστε να αναλάβουμε δράση.

Ακολουθούν συμβουλές και tip -για όσους διαθέτουν iPhone ή άλλα smartphone με κάμερες τελευταίας τεχνολογίας- για να κατακτήσουμε τα πλήθη του Instagram με ένα άγγιγμα της οθόνης μας, άντε δύο.

1. Ενεργοποιούμε το πλέγμα στην οθόνη μας

Σύμφωνα με τον Γκρεγκ ΜακΜίλαν, επί σειρά ετών «iPhoneographer» (φωτογράφος που τραβάει χρησιμοποιώντας το iPhone κινητό του) και οικοδεσπότη του «The iPhoneography Podcast», η ενεργοποίηση της ρύθμισης πλέγματος είναι ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία για να συνθέσουμε μια ισορροπημένα καδραρισμένη φωτογραφία.

«Το έχω πάντα ενεργοποιημένο γιατί με βοηθάει να ρυθμίζω την κάμερα σε σχέση με το επίπεδο, ώστε να μην έχω μια στραβή φωτογραφία», είπε ο ΜακΜίλαν. «Πιστεύω ακράδαντα ότι πρέπει να έχω έναν επίπεδο ορίζοντα στις φωτογραφίες μου».

Αυτή είναι μια επιλογή που είναι καλό και εύκολο να ενεργοποιήσουμε στις ρυθμίσεις της κάμερας. Στα περισσότερα μοντέλα κινητών, κάνουμε κύλιση προς τα κάτω στην Κάμερα και, στη συνέχεια, στην ενότητα Σύνθεση, ενεργοποιούμε το πλέγμα. «Το πλέγμα είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο που βοηθά στη σύνθεση», τονίζει ο ΜακΜίλαν.

Η σύνθεση είναι ουσιαστικά μια φανταχτερή λέξη για το πώς «τακτοποιούμε» τα στοιχεία της φωτογραφίας που θα τραβήξουν το μάτι μας. Η επιλογή πλέγματος θα χωρίσει την προβολή της κάμερας σε τρίτα, τόσο κάθετα όσο και οριζόντια.

Η Τζέιν Γκούντριτς, επικεφαλής του Picsello, ένα brand στον κλάδο της φωτογραφίας, συνιστά να θυμόμαστε τον κανόνα των τρίτων, σύμφωνα με τον οποίο όταν μια φωτογραφία χωρίζεται ομοιόμορφα σε οριζόντια και κάθετα τρίτα, τα θέματα φαίνονται καλύτερα όταν τοποθετούνται στη διασταύρωση των διαχωριστικών γραμμών.

«Κάθε σημείο όπου τέμνονται οι γραμμές είναι το σημείο όπου θα θέλατε να τοποθετήσετε το θέμα σας μέσα στο κάδρο», λέει ο MακΜίλαν, σημειώνοντας ότι αυτό τελικά δημιουργεί μια πιο αισθητικά ευχάριστη φωτογραφία.

2. Ρυθμίζουμε την εστίαση και τη φωτεινότητα (ή και δεν τη ρυθμίζουμε)

Ο ΜακΜίλαν εξηγεί ότι τα επίπεδα εστίασης και έκθεσης στο φως είναι απαραίτητα για τη λήψη μιας καλής φωτογραφίας. «Κατά τη σύνθεση της εικόνας σας, πατήστε στην οθόνη στο σημείο όπου θέλετε να είναι η εστίασή σας και θα εμφανιστεί ένα κίτρινο τετράγωνο για να σας δείξει το σημείο εστίασης. Αυτό καθορίζει επίσης την έκθεση [σ.σ. στο φως].

Αφού ρυθμίσουμε την εστίασή μας, μπορούμε να σύρουμε το δάχτυλό μας προς τα πάνω για να αυξήσουμε την έκθεση (φωτίζοντας την εικόνα) ή προς τα κάτω για να τη μειώσουμε (κάνοντάς την πιο σκούρα).

Η εστίαση της εικόνας μας είναι στο κύριο θέμα της φωτογραφίας μας, επομένως, ανεξάρτητα από το αν τραβάμε ένα ηλιοβασίλεμα, έναν καταρράκτη ή ένα πρόσωπο, θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι τραβάει το μάτι προς το μέρος του φυσικά. Σύμφωνα με τον παραπάνω κανόνα των τρίτων, θα πρέπει να τοποθετήσουμε την εστίασή κάπου κοντά στο κάτω, πάνω, αριστερό ή δεξί τρίτο της εικόνας μας.

Ο ΜακΜίλαν επισημαίνει ότι μπορούμε επίσης να κλειδώσουμε την εστίαση και την έκθεσή στην εφαρμογή Κάμερα, η οποία είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για «εκείνες τις στιγμές που μπορεί να θέλουμε να μετακινήσουμε την κάμερα χωρίς να χρειάζεται να ανησυχείτε για την επανεστίαση». 

Για να το κάνουμε αυτό, πατάμε παρατεταμένα το σημείο εστίασης και το κίτρινο τετράγωνο θα αναβοσβήσει μερικές φορές στο επάνω μέρος της οθόνης. Στη συνέχεια, θα εμφανιστεί μια κίτρινη ένδειξη με τις λέξεις «AE/AF LOCK» για να μας δείξει ότι η εστίαση και η έκθεση είναι κλειδωμένα στην ίδια θέση και τιμή.

3. Ας παίξουμε με τον ευρυγώνιο φακό

Η Μαρία Πέρεθ, διακεκριμένη παραγωγός βίντεο, διαπιστώνει καθημερινά μέσα από την εμπειρία της ότι η προοπτική και η σύνθεση μπορούν πραγματικά να «φτιάξουν ή να χαλάσουν» το αποτέλεσμα μιας φωτογραφίας.

«Οι κάμερες κινητών έχουν τόσες πολλές εξαιρετικές δυνατότητες που βοηθούν στο καδράρισμα της σύνθεσής σας», προσθέτει.

Στο iPhone, ο ευρυγώνιος φακός (η επιλογή προοπτικής 0,5x που βλέπουμε κάθε φορά που ανοίγουμε κάμερα) μπορεί να μας βοηθήσει να τραβήξουμε ένα θέμα με εξαιρετική «ευρυγώνια προοπτική». Η λειτουργία πορτραίτου μας επιτρέπει να τραβάμε φωτογραφίες με ευκρινή εστίαση στο θέμα και θολό φόντο.

Και οι δύο αυτές ενσωματωμένες επιλογές σύνθεσης βοηθούν στην αλλαγή της προοπτικής και του βάθους πεδίου και το αποτέλεσμα μπορεί να είναι πολύ καλό και δημιουργικό. Ο Γκούντριτς προσθέτει πως είναι σημαντικό να αποφύγουμε να καταγράψουμε πάρα πολλά πράγματα στη φωτογραφία μας. «Αφήστε κενό ή αρνητικό χώρο γύρω από το θέμα σας. Δώστε χώρο στο θέμα σας στη φωτογραφία», λέει.

4. Χρησιμοποιούμε τη Συνεχή Λήψη για ομαδικές φωτογραφίες (ή και το live mode, επίσης) 

Εκτός από τις σχετικά προφανείς λειτουργίες του πορτρέτου και την κινηματογραφική που είναι διαθέσιμες στην εφαρμογή Κάμερα, ο ΜακΜίλαν προτείνει να παίζουμε και με άλλες επιλογές, όπως τη λειτουργία ριπής ή συνεχούς λήψης και το live mode.

Η λειτουργία ριπής/ συνεχούς λήψης σχεδιάστηκε αρχικά για να βοηθά τους χρήστες να τραβούν φωτογραφίες δράσης καταγράφοντας μια σειρά πολλαπλών λήψεων μιας σκηνής. Ωστόσο, ο ΜακΜίλαν σημειώνει ότι πρόκεται επίσης για ένα εξαιρετικό εργαλείο στη λήψη ομαδικών φωτογραφιών.

Συμβουλεύει να ενεργοποιήσουμε τη λειτουργία που μας επιτρέπει να χρησιμοποιούμε τη λειτουργία ριπής πατώντας το κουμπί αύξησης της έντασης του τηλεφώνου μας, το οποίο επιτρέπει να έχουμε πιο εύκολη πρόσβαση στη λειτουργία ριπής στη στιγμή. «Αυτό πρέπει να ενεργοποιηθεί στην εφαρμογή ρυθμίσεων κάμερας. Μεταβείτε στις Ρυθμίσεις, [μετά] Κάμερα και ενεργοποιήστε την επιλογή «χρήση αύξησης της έντασης για ριπή».

Με αυτή την ενεργοποίηση, μπορούμε να τραβήξουμε φωτογραφίες συνεχούς λήψης απλά κάνοντας κλικ στο κουμπί αύξησης της έντασης στην αριστερή πλευρά του κινητού μας.

Το live mode είναι ένα άλλο διασκεδαστικό χαρακτηριστικό της κάμερας. Καταγράφει όλα όσα συμβαίνουν 1,5 δευτερόλεπτο πριν και μετά τη λήψη της φωτογραφίας.

Υπάρχουν τρεις επιλογές για την επεξεργασία φωτογραφιών που έχουν τραβηχτεί με live mode, εξηγεί ο MακΜίλαν:

Loop: Η ζωντανή φωτογραφία mας θα παίζει σαν βίντεο για 3 δευτερόλεπτα και μετά θα συνεχίσει να επαναλαμβάνεται.

Bounce: «Θα παίξει το βίντεο, αλλά στο τέλος των τριών δευτερολέπτων, θα πάει αντίστροφα στην αρχή και η διαδικασία θα συνεχίσει να επαναλαμβάνει έτσι».

Μακρά έκθεση: Αυτή είναι «η πιο δημοφιλής επιλογή και [χρησιμοποιείται] συχνά όταν τραβάτε μια ζωντανή φωτογραφία [όπως] κινούμενο νερό, επειδή θα της δώσει αυτή την απαλή, βελούδινη όψη που αρέσει σε πολλούς φωτογράφους όταν φωτογραφίζουν καταρράκτες».

5. Χρησιμοποιούμε το εργαλείο «Μαγικό Ραβδί»

Υπάρχουν πολλές διαφορετικές προσαρμογές διαθέσιμες στη σουίτα επεξεργασίας φωτογραφιών. Ειδικά το εργαλείο «αυτόματου» μαγικού ραβδιού είναι ένα εξαιρετικό σημείο εκκίνησης, καθώς χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να καθορίσει τις καλύτερες ρυθμίσεις για την εικόνα.

«Μόλις αγγίξετε το ραβδί, θα δείτε πού έχουν προσαρμοστεί μερικά από τα εικονίδια», είπε ο ΜακΜίλαν. Σημείωσε επίσης ότι αυτές οι προεπιλεγμένες ρυθμίσεις είναι ένας καλός τρόπος για να παίξουμε με την επεξεργασία.

«Μπορείτε να πειραματιστείτε με κάθε προσαρμογή επιλέγοντάς την και σύροντας το δάχτυλό σας μπροστά και πίσω ενώ παρακολουθείτε τη φωτογραφία για να δείτε πώς αλλάζει την εμφάνισή της», εξηγεί.

«[Εάν] περάσετε από όλα αυτά για να βρείτε τις αγαπημένες σας προσαρμογές, θα μπορείτε να κάνετε μια επεξεργασία αρκετά γρήγορα.»

6. Αν δεν πετύχουμε με την πρώτη, χρησιμοποιούμε την ευθυγράμμιση

Open Image Modal
HuffPost
Με το εργαλείο της ευθυγράμμισης μπορούμε να προσαρμόσουμε τόσο την οριζόντια όσο και τηνκάθετη προοπτική.

Ακόμη και με τη λειτουργία πλέγματος ενεργοποιημένη ενώ τραβάμε μια φωτογραφία, μπορεί να είναι δύσκολο να αποκτήσουμε μια εικόνα σε τέλεια ευθεία. Ευτυχώς υπάρχει μια ρύθμιση και για αυτό!

Μέσα στις προσαρμογές που βρίσκονται κάτω από την εικόνα, αφού κάνουμε κλικ στο «επεξεργασία», μπορούμε να ισιώσουμε την εικόνα μας πατώντας στην τρίτη ρύθμιση (το πλαίσιο με τα βέλη να περιστρέφονται γύρω από αυτήν). Από εκεί, μπορούμε να σύρουμε προς τα αριστερά ή προς τα δεξιά για να μετατοπίσουμε την προοπτική με συγκεκριμένο τρόπο.

Οι άλλες δύο επιλογές εντός της προσαρμογής ευθυγράμμισης επιτρέπουν να παραμορφώσουμε τη φωτογραφία είτε κάθετα είτε οριζόντια. «Αυτό είναι αποτελεσματικό όταν τραβάτε φωτογραφίες κτιρίων ή ψηλών δέντρων όπου μπορεί να θέλετε να φαίνονται λιγότερο λοξά», είπε ο Μακ Μίλαν.

7. Προσαρμόζουμε τη φωτόμετρο, τα φωτεινά σημεία και τις σκιές

Παρόλο που υπάρχουν έτοιμα φίλτρα διαθέσιμα για χρήση στην εφαρμογή Φωτογραφίες, η Πέρεθ διαπίστωσε ότι «είναι καλύτερο να χρησιμοποιήσετε τις διαφορετικές εναλλαγές που παρέχονται [σ.σ. στο ίδιο φίλτρο ] για να φτάσετε πραγματικά στο αποτέλεσμα που θέλετε». Και βέβαια ένα φίλτρο δεν μπορεί να κάνει τα πάντα.

Για να αυξήσουμε ή να μειώσουμε την έκθεση, επιλέγουμε τη δεύτερη ρύθμιση που είναι διαθέσιμη κάτω από το εργαλείο επεξεργασία. Ανάλογα με το τι προτιμάμε, μπορούμε να φωτίσουμε ή να σκοτεινιάσουμε με ένα άγγιγμα πηγαίνοντας ανάλογα με το δάχτυλο μας προς τα αριστερά ή δεξιά, αλλά ας αποφύγουμε τις υπερβολές. «Κάτι τέτοιο μπορεί να μειώσει την ποιότητα της φωτογραφίας σας και να την κάνει κοκκώδη», τονίζει η Πέρεθ.

Τα τονισμένα σημεία σε μια εικόνα είναι τα πιο ανοιχτόχρωμα χρώματα και η αύξηση του εύρους των τονισμάτων και των σκιών (τα πιο σκοτεινά μέρη) μπορεί να κάνει μια φωτογραφία να φαίνεται πιο δυναμική.

Επίσης, οι σκιές, οι οποίες είναι κυριολεκτικά οι περιοχές όπου υπάρχει έλλειψη φωτός, μπορούν να συμβάλουν σε μεγαλύτερη αντίθεση στη φωτογραφία μας.

«Η έκθεση, τα τονισμένα σημεία και οι σκιές είναι αυτά που πραγματικά αναδεικνύουν στο έπακρο τη φωτογραφία σας, ανεξάρτητα από το τι χρησιμοποιούμε», προσθέτει η Πέρεθ.

Επίλογος: Ας πειραματιστούμε, εξερευνώντας την τεχνολογία που διαθέτουμε και βγάζοντας πολλές πολλές φωτογραφίες

«Τραβήξτε πολλές φωτογραφίες», συνιστά ο ΜακΜίλαν. «Μπορείτε πάντα να διαγράψετε αυτές που δεν σας αρέσουν -στην ψηφιακή εποχή, δεν χρειάζεται να ανησυχούμε για το ότι το φιλμ θα τελειώσει [όπως παλιά]. Όσο περισσότερο τραβάτε, τόσο καλύτεροι θα γίνεστε».

Ο ΜακΜίλαν προτέινει επίσης να χρησιμοποιούμε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πλατφόρμες φωτογραφίας όπως το Flickr, το Unsplash και το Glass ως πηγές έμπνευσης. «Μπορεί να σας ελκύει ένα συγκεκριμένο στυλ φωτογραφίας, οπότε [μπορείτε] να ακολουθήσετε αυτούς τους φωτογράφους και να τους ρωτήσετε πώς τις τράβηξαν ή τις επεξεργάστηκαν».

«Η κοινότητα της φωτογραφίας με το κινητό είναι γεμάτη από ανθρώπους που αναζητούν να μάθουν περισσότερα και ανθρώπους που χαίρονται να διδάξουν και να βοηθήσουν».