Το "Coda" στην κορυφή των Producers Guild Awards δείχνει κατευθείαν προς Όσκαρ καλύτερης ταινίας

Η διάκριση αυτή κάνει πολλούς να πιστεύουν ότι αυτή η μικρή ταινία για τα «Παιδιά ενός κατώτερου Θεού» ίσως να έχει μια μεγάλη στιγμή στα επερχόμενα Οσκαρ.
|
Open Image Modal
Η ομάδα του "Coda" παραλαμβάνει το βραβείο The Darryl F. Zanuck για εξαιρετική παραγωγή Θεατρικού ή Κινηματογραφικού έργου στα 33ε ετήσια Producers Guild Awards στο ξενοδοχείο Fairmont Century Plaza στο Λος Άντζελες.
via Associated Press

Λος Αντζελες (AP) —Το “Coda” κατέκτησε το κορυφαίο βραβείο στα Producers Guild Awards το βράδυ του Σαββάτου, δίνοντας βάση στην πιθανότητα η μικρή αυτή ταινία να έχει μια μεγάλη βραδιά στα Όσκαρ της επόμενης εβδομάδας.

Η ιστορία τριών ενήλικων μελών της οικογένειας που είναι κωφοί και ενός τέταρτου που δεν είναι και αναζητά καριέρα στο τραγούδι ξεπέρασε τους μεγαλύτερους διεκδικητές (των βραβείων), όπως τα “The Power of the Dog”, “Dune” και “West Side Story” για να λάβει ένα βραβείο που — τις περισσότερες φορές — «δείχνει» κατευθείαν προς το Όσκαρ καλύτερης ταινίας.

«Αυτή η ταινία ήταν ένας υπέροχος περίπατος, ήταν τόσο ξεχωριστός για να συμβεί, υπήρχε τόση αγάπη και τόση ψυχή σε αυτήν», είπε ο Φαμπρίς Τζιανφέρμι λαμβάνοντας το βραβείο μαζί με τους συμπαραγωγούς του “Coda”,  Φιλίπ Ρουσελέτ και Πατρικ Γουάσμπεργκερ στα 33α Producers Guild Awards.

Ένας αμερικανός μεταφραστής της νοηματικής γλώσσας, ο οποίος βρισκόταν στη μία πλευρά της σκηνής κατά τη διάρκεια των ομιλιών της βραδιάς, στάθηκε μπροστά και στο κέντρο κατά τη διάρκεια της απονομής του βραβείου στην ταινία και ένας άλλος στάθηκε μπροστά στη σκηνή για να μεταφράσει τους τρεις ηθοποιούς της ταινίας που είναι κωφοί: Τρόι Κοτσούρ, Μάρλι Μάτλιν και Ντανιέλ Ντουράντ.

Το “Coda”, που σημαίνει «παιδιά κωφών ενηλίκων», είναι υποψήφιο για τρία Όσκαρ στην τελετή της 27ης Μαρτίου, συμπεριλαμβανομένου του καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου για τον σεναριογράφο-σκηνοθέτη Σιάν Χέντερ και του καλύτερου δεύτερου ανδρικού ρόλου για τον Κοτσούρ, ο οποίος αναμένεται από τους περισσότερους να γίνει ο ο πρώτος κωφός ηθοποιός που κερδίζει Οσκαρ μετά την Μάρλι Μάτλιν που κέρδισε ένα Όσκαρ Α γυναικείου ρόλου το 1987 για την ταινία «Παιδιά ενός Κατώτερου Θεού».  

Αφού απέσπασε το βραβείο καλύτερου καστ σε ταινία στα 28α Βραβεία Screen Actors Guild, άρχισε να κερδίζει «έδαφος» η σκέψη ότι το έργο θα μπορούσε να κερδίσει Οσκαρ καλύτερης ταινίας. Η κορυφαία ταινία στα PGA έχει κερδίσει το κορυφαίο Όσκαρ τα τρία από τα τελευταία τέσσερα χρόνια και τα 10 από τα τελευταία 13. Η ψηφοφορία για τα Όσκαρ ολοκληρώνεται την Τρίτη.

Τα Producers Guild Awards, μια τελετή που δεν μεταδίδεται τηλεοπτικά, φιλοξενήθηκε στο ξενοδοχείο Fairmont Century Plaza στο Λος Άντζελες και πραγματοποιείται προς τιμήν των παραγωγών ταινιών και τηλεόρασης, ενώ μοιάζει περισσότερο με ένα συμπόσιο βραβείων εταιρείας παρά μια τυπική τελετή απονομής βραβείων, χωρίς ομιλίες που κόβονται λόγω έλλειψης χρόνου για χρόνο ή κατάρες που αντικαθιστώνται με «μπιπ». 

«Το να κάνεις παραγωγή είναι πραγματικά γ... τα δύσκολα», είπε η Ισα Ρέι, παραγωγός των “Insecure” και “A Black Lady Sketch Show” καθώς έλαβε το βραβείο Visionary.

Η ενενήνταχρονη Ρίτα Μορένο, πρωταγωνίστρια της έκδοσης του “West Side Story” τόσο του 1961 όσο και του 2021, αποδέχθηκε το βραβείο Stanley Kramer το οποίο τιμά κάποιον που έχει συνδυάσει καλλιτεχνική κι ακτιβιστική καριέρα.

«Αυτή η ”επιχείρηση” χρειάστηκε επιμονή και σκληρή δουλειά», είπε η Μορένο. «Η υπεράσπιση ζητημάτων κοινωνικής δικαιοσύνης τα τελευταία 60 χρόνια είναι (κάτι) εξουθενωτικό, συναρπαστικό και ζωογόνο».

Η Μορένο είπε ότι η βραδιά της προσέφερε χαρά αλλά και εξάντληση, αφού ανέβηκε στη σκηνή στις 11 μ.μ. τοπική ώρα, ευρισκόμενη ήδη σχεδόν τρεις ώρες στην αίθουσα.

«Ήμουν πραγματικά κουρασμένη», είπε. «Οι γλουτοί μου πονάνε λίγο».

Ο Τζορτζ Λούκας και η Κάθλιν Κένεντι, «διαχειριστές» του σύμπαντος του Star Wars και παραγωγοί πολλών άλλων αξιοσημείωτων ταινιών, τιμήθηκαν για την καριέρα τους με το βραβείο Milestone.

Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ, του οποίου οι ταινίες έχουν παραγωγό τόσο τον Λούκας όσο και τον Κένεντι, που εκτέλεσε χρέη παρουσιαστή, τους αποκάλεσε «δύο τιτάνες» που «εξακολουθούν να είναι ακριβώς όπως τα παιδιά που παίζουν σε μια άμμο».

Ο Λούκας αναγνώρισε ότι το αγαπημένο του επίτευγμα μπορεί να μην είναι το πιο δημοφιλές μεταξύ των συναδέλφων του, συμπεριλαμβανομένου αυτού που σύστησε (στον Σπίλμπεργκ) το Σάββατο.

«Αυτό για το οποίο είμαι πιο περήφανος είναι ο ψηφιακός κινηματογράφος. Αυτό ήταν κάτι στο οποίο δούλεψα για 20 χρόνια. Ξόδεψα πολλά εκατομμύρια δολάρια για να το πραγματοποιήσω», είπε ο Λούκας. «Κάποιοι ακόμα δεν το πιστεύουν. Πού είναι ο Στίβεν;»

Ο Σπίλμπεργκ, που στεκόταν στην άκρη της σκηνής, υποδύθηκε τη λειτουργία μιας παραδοσιακής κινηματογραφικής κάμερας, υπό τους ήχους γέλιου των παρευρισκόμενων.

«Αλλά είμαστε όλοι φίλοι», είπε ο Λούκας.

Το “Summer of Soul” κέρδισε βραβείο στην κατηγορία ντοκιμαντέρ και το “Encanto” κέρδισε το βραβείο για ταινίες κινουμένων σχεδίων. Και τα δύο είναι επίσης υποψήφια για Όσκαρ.

Στις τηλεοπτικές κατηγορίες, βραβεία απονεμήθηκαν στους παραγωγούς των “Succession”, “Mare of Easttown” και “Ted Lasso”.

Ο Γκρεγκ Μπερλάντι, παραγωγός σειρών συμπεριλαμβανομένου του “Dawson’s Creek” και πολλών άλλων σειρών από το σύμπαν των κόμικς της D.C., τιμήθηκε με το βραβείο Norman Lear κι επαινέθηκε για την προώθηση των LGBTQ χαρακτήρων και της ιστορίας.

Οι απερχόμενοι πρόεδροι των Producers Guild Awards, Γκέιλ Μπέρμαν και Λούσι Φίσερ δάκρυσαν καθώς εξέφρασαν τη χαρά τους που μπορούσαν επιτέλους να δουν από κοντά συγκεντρωμένους τους συναδέλφους τους μετά από δύο χρόνια κατά τη διάρκεια των οποίων η πανδημία έγινε η αιτία ώστε η τελετή να μεταδοθεί ψηφιακά.

Επαίνεσαν τους συναδέλφους τους παραγωγούς που κράτησαν τη βιομηχανία ζωντανή κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης εποχής. 

«Το Χόλιγουντ λατρεύει τις ιστορίες επιστροφής», είπε η Φίσερ «και μα το Θεό, αυτή είναι μια ιστορία για τους αιώνες που έρχονται».