Η περίοδος της πανδημίας του Covid-19 δημιούργησε πολύ μεγάλα προβλήματα και στις αερομεταφορές, καθώς το μεταφορικό έργο σχεδόν εκμηδενίστηκε για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα όλες οι αεροπορικές εταιρείες να πληγούν κι ανάλογα τα οικονομικά τους δεδομένα, ορισμένες να βρίσκονται προ κατάρρευσης.
Δεδομένου ότι στην Ευρωπαϊκή Ενωση απαγορεύονται οι κρατικές ενισχύσεις προς τις αεροπορικές εταιρείες, η πανδημία έδωσε τη δυνατότητα σε ορισμένες ισχυρές κυβερνήσεις να διασώσουν, μέσω χρηματοδότησης, ορισμένες αεροπορικές εταιρείες, με αποτέλεσμα αυτό να δημιουργήσει ανισορροπίες.
Συγκεκριμένα, η γερμανική κυβέρνηση χορήγησε ένα μεγάλο πακέτο βοήθειας ανακεφαλαιοποίησης 6 δισ. ευρώ στη Lufthansa, το 2020 (το οποίο ήδη έχει αποπληρώσει), ενώ η σουηδική και η δανική κυβέρνηση ανακεφαλαιοποίησαν τη SAS με 1 δισ. ευρώ.
Η Ryanair κινήθηκε δικαστικά εναντίων αυτών των ενεργειών, το 2021, με αποτέλεσμα το Γενικό Δικαστήριο της ΕΕ να λάβει απόφαση ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διέπραξε ορισμένα κατάφωρα λάθη για την έγκριση της ενίσχυσης προς τη Lufthansa, καθώς αγνόησε ότι είναι κυρίαρχη εταιρεία στη Γερμανία και το γεγονός ότι θα μπορούσε να λάβει χρηματοδότηση από τις αγορές αντί για κρατική ενίσχυση από η γερμανική κυβέρνηση. Στην απόφαση της SAS, το Γενικό Δικαστήριο διαπίστωσε ότι το μέτρο ανακεφαλαιοποίησης δεν είχε προϋποθέσεις που να ενθαρρύνουν την ταχεία έξοδο των κυβερνήσεων, από την πράξη αυτή.
Η εξέλιξη αυτή είναι σημαντική, χωρίς να γνωρίζουμε τις προεκτάσεις της, πιθανά πρόστιμα ή άλλες ενέργειες, όμως δύσκολα στο μέλλον θα μπορέσουν άλλες κυβερνήσεις να πράξουν ανάλογα.