To Facebook «κλείνει» το θέμα των πολιτικών διαφημίσεων εν όψει εκλογών στις ΗΠΑ

Τι ανακοινώθηκε από τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ και την εταιρεία.
Open Image Modal
ASSOCIATED PRESS

To Facebook ανακοίνωσε την Τρίτη ότι θα επισυνάπτει ταμπέλες σε πολιτικές διαφημίσεις που μοιράζονται οι χρήστες στα feeds τους, δίνοντας τέλος σε αυτό που οι επικριτές του επί σειρά ετών χαρακτήριζαν ως μια μεγάλη «τρύπα» στις διαδικασίες της εταιρείας σχετικά με τη διαφάνεια στις εκλογές. Επίσης, ο ίδιος ο ιδρυτής του, ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ, σε άρθρο του στη USA Today έγραψε πως δίνεται πλέον στους χρήστες η δυνατότητα να απενεργοποιούν τις διαφημίσεις πολιτικού περιεχομένου. 

Το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο του κόσμου επισυνάπτει ένα disclaimer («paid for by») σε πολιτικές διαφημίσεις από το 2018, μετά από αντιδράσεις για αυτό που εξελήφθη ως αδυναμία να εμποδιστεί η Ρωσία να χρησιμοποιήσει τις πλατφόρμες του για να επηρεάσει τις προεδρικές εκλογές του 2016 στις ΗΠΑ.

Ωστόσο η ένδειξη αυτή εξαφανιζόταν όταν οι χρήστες διαμοιράζονταν τις διαφημίσεις στα δικά τους feeds, για το οποίο οι επικριτές έλεγαν πως υπονόμευε τη χρησιμότητά της και επέτρεπε να συνεχίζεται ανεξέλεγκτη η εξάπλωση της παραπληροφόρησης.

«Προηγουμένως το σκεπτικό εδώ ήταν πως επρόκειτο για οργανικά posts, και οπότε αυτά τα posts δεν χρειαζόταν απαραίτητα να περιλαμβάνουν πληροφορίες για διαφημίσεις» είπε η Σάρα Σιφ, product manager του Facebook που επέβλεψε την αλλαγή.

Αφού ελήφθη feedback, είπε η Σιφ, η εταιρεία τώρα θεωρεί σημαντικό να αποκαλύπτει εάν μια ανάρτηση «σε κάποια φάση ήταν διαφήμιση».

Το Facebook παρουσίασε μια παρόμοια προσέγγιση υπόδειξης νωρίτερα μέσα στον μήνα, αλλά εκείνη η ένδειξη επίσης χάνεται με την κοινοποίηση και δεν εμφανίζεται όταν οι χρήστες ανεβάζουν δικά τους links σε αυτά τα ΜΜΕ.

Όσον αφορά στην απενεργοποίηση της προβολής πολιτικών διαφημίσεων, ο Ζάκερμπεργκ έγραψε στο άρθρο του - όπου επίσης ενθαρρύνει τους Αμερικανούς να ψηφίσουν και ανακοινώνει τη δημιουργία ενός Voting Information Center με αξιόπιστες πληροφορίες, που θα εμφανίζεται στα feeds σε Facebook και Instagram- ότι απευθύνεται σε αυτούς που έχουν αποφασίσει ήδη τι θα ψηφίσουν και θέλουν να τελειώνουν με την όλη διαδικασία. 

Η εταιρεία αντιμετωπίζει απαιτήσεις να κάνει περισσότερα για την αντιμετώπιση ψευδών viral πληροφοριών εν όψει των προεδρικών εκλογών της 3ης Νοεμβρίου.

 (με πληροφορίες από Reuters, BBC)