To Facebook βάζει «φρένο» στις πολιτικές διαφημίσεις λίγο πριν τις αμερικανικές εκλογές

Με στόχο να καταπολεμήσει την παραπληροφόρηση και τις απόπειρες παρέμβασης στη διαδικασία των προεδρικών εκλογών.
Open Image Modal
ASSOCIATED PRESS

Την απαγόρευση προβολής νέων πολιτικών διαφημίσεων την εβδομάδα πριν από τις αμερικανικές προεδρικές εκλογές στις 3 Νοεμβρίου ανακοίνωσε την Πέμπτη το Facebook. Tο διασημότερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης θα εξακολουθεί να επιτρέπει την προβολή πολιτικών διαφημίσεων που έχουν υποβληθεί νωρίτερα αυτό το διάστημα.

Σύμφωνα με τα διεθνή μέσα ενημέρωσης δηλαδή, θα προβάλλονται πολιτικές διαφημίσεις στο Facebook την εβδομάδα πριν τις εκλογές, καθώς η ρύθμιση του Facebook θα είναι περιορισμένη, θα αφορά δηλαδή μόνο τις νέες πολιτικές διαφημίσεις που υποβάλλονται την εβδομάδα πριν τις εκλογές.

Εκτός από την νέα πολιτική απαγόρευση διαφημίσεων, το Facebook δήλωσε ότι θα βάζει σήμανση σε οποιαδήποτε ανάρτηση υποψηφίου, που θα κάνει απόπειρα να κηρύξει νίκη στις εκλογές πριν από την ολοκλήρωση των τελικών αποτελεσμάτων με έναν σύνδεσμο προς τα επίσημα αποτελέσματα από το Reuters και την National Election Pool.

Θα κατεβάζει επίσης αναρτήσεις που υποστηρίζουν ότι οι ψηφοφόροι θα κολλήσουν κορονοϊό εάν πάνε να ψηφίσουν, ενώ θα ελέγχει και τις αναρτήσεις των υποψηφίων που θα ισχυρίζονται ψευδώς ότι έχουν καταγάγει νίκες.

Νέος στόχος του Facebook είναι η διεξαγωγή αγώνα για την αποτροπή των fake news κατά τη διάρκεια μιας προεκλογικής εκστρατείας που δεν είναι σαν τις συνηθισμένες, με τους Τραμπ και Μπάιντεν να συγκρούονται συνεχώς με αφορμή μείζονα θέματα όπως η πανδημία και ο ρατσισμός.

«Αυτές οι εκλογές δεν είναι συνηθισμένες», σημείωσε ο ιδρυτής του Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, τονίζοντας πως η πολιτική σύγκρουση, αλλά και τα νέα δεδομένα που έχει προκαλέσει η πανδημία, σε συνδυασμό με τα αυξημένα μέτρα ασφαλείας, έχει κάνει όλοι μας να νιώθουμε πως έχουμε ακόμα μεγαλύτερη ευθύνη να προστατέψουμε τη δημοκρατία.

Ο διαδικτυακός κολοσσός, μεταξύ άλλων, αναφέρει πως δίνει μάχη για να αποτρέψει να γίνει το μέσο πολιτικής σύγκρουσης αλλά και να αφαιρέσει από τα κόμματα το δικαίωμα να το κατηγορούν πως ανοίγει το δρόμο για την παραπλάνηση των ψηφοφόρων, καθώς στις εκλογές του 2016 μέσω του Facebook η Ρωσία φέρεται ότι αποπειράθηκε να πείσει τους Αμερικανούς να υποστηρίξουν τον Ντόναλντ Τραμπ.

Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ αρνείται ότι η πλατφόρμα επέτρεψε κάτι τέτοιο, τα αποδεικτικά ωστόσο στοιχεία τον διέψευσαν και αναγκάστηκε να σπαταλήσει δισεκατομμύρια δολάρια για να προσλάβει προσωπικό για να εργαστεί στον τομέα ασφαλείας.

Αναφέρεται ότι η αμφισβήτηση απέναντι στο διάσημο μέσο κοινωνικής δικτύωσης έχει ενταθεί το τελευταίο διάστημα, καθώς ο ίδιος ο Ζάκερμπεργκ δεν δέχτηκε να αφαιρεθούν από την σελίδα αναρτήσεις με ψευδείς ισχυρισμούς που προήλθαν από τον Ντόναλντ Τραμπ, τις οποίες όμως διέψευσε το Twitter.

(Με πληροφορίες από New York Times)