Το κινητό στην τσάντα, ο Παραστατίδης και η απόφαση που άργησε 18 χρόνια (ή ακόμα περισσότερο;)

«Παρουσιάζουν ως σπουδαία αλλαγή κάτι που ισχύει από το 2006...Το προηγούμενο και ισχύον μέχρι τώρα στάτους απαγόρευε και την κατοχή (κινητού στο σχολείο)» λέει ο βουλευτής Κιλκίς.
Open Image Modal
Φωτογραφία αρχείου: Σχολικό συγκρότημα Μοσχάτου 15/05/2009...το κινητό στο χέρι και τότε.
Eurokinissi

 

Ο Στέφανος Παραστατίδης, βουλευτής Κιλκίς του ΠΑΣΟΚ, έχει πολύ δυνατή μνήμη. Του το δίνω αυτό.

Έχω την αίσθηση ότι είναι ο μόνος που θυμήθηκε, μετά την εξαγγελία Μητσοτάκη στη ΔΕΘ για απαγόρευση της χρήσης κινητού στο σχολείο από παιδιά και εφήβους, ότι υπήρχε προγενέστερη διάταξη εν ισχύ για το ίδιο ακριβώς ζήτημα από το 2006. Ο Παραστατίδης παίρνει «Άριστα» στη μνήμη, αλλά πιάνει - δεν πιάνει τη «βάση» στην κατανόηση.

Ο Παραστατίδης έγραψε στην ανακοίνωσή του μετά τη ΔΕΘ:

«Η αλήθεια: Εδώ η κυβερνητική προπαγανδιστική δημιουργικότητα υπερβαίνει κάθε προηγούμενο, δοκιμάζει τη λογική και υποτιμά τη νοημοσύνη παιδιών, γονιών και εκπαιδευτικών. Παρουσιάζουν ως σπουδαία αλλαγή κάτι που ισχύει από το 2006 και μάλιστα με αυστηρότερη πρόβλεψη από την τωρινή ρύθμιση, αφού το προηγούμενο και ισχύον μέχρι τώρα στάτους απαγόρευε και την κατοχή ενώ η νέα υπουργική απόφαση απαγορεύει μόνο τη χρήση (το κινητό μένει στην τσάντα). Αντί λοιπόν να πούνε απλά ότι θα γίνει μια προσπάθεια αποτελεσματικότερης εφαρμογής μιας πολυετούς εν ισχύ διάταξης ,επιχειρούν ένα χονδροειδέστατο εμπαιγμό των πολιτών.»

Open Image Modal
Πρεμιέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων με τους υποψηφίους από τα ημερήσια και εσπερινά ΕΠΑΛ να εξετάζονται στο μάθημα της Ελληνικής Γλώσσας στο 1ο ΕΠΑΛ Καισαριανής, την Δευτέρα 6 Ιουνίου 2017. (EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ)
Eurokinissi

 

Η απόφαση που άργησε 18 χρόνια (ή ακόμα περισσότερο;)

Η διαπίστωση είναι - τυπικά - ορθή, αλλά και αποκαλυπτική για την λογική που ακόμα και τώρα κυριαρχεί στο πολιτικό μας σύστημα: Μετράνε πολύ όσα λέμε στα λόγια - αλλά ελάχιστα αυτά που συμβαίνουν στην πραγματικότητα.

Ναι, το 2006 η Ελληνική Πολιτεία σκέφτηκε για πρώτη φορά (επισήμως) ότι κάτι πρέπει να κάνει, διαπιστώνοντας ότι τα κινητά τηλέφωνα περνάνε στα χέρια πολύ νεότερων γενεών και καταλήγουν στα θρανία. 

Ναι, εκ του αποτελέσματος, αποδεικνύεται ότι επί 18 χρόνια χιλιάδες ώρες μαθήματος πήγανε στράφι, επειδή οι μαθητές χάζευαν στα κινητά τους, ενώ δάσκαλοι και καθηγητές έβλεπαν με απελπισία τα σκυμμένα κεφάλια των παιδιών στις οθόνες.

Το ξέρουμε όλοι μας. Είναι το πιο κοινό μυστικό στην Ελλάδα: πάρα πολλά παιδιά στην Ελλάδα ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στο Tik Tok και στο Instagram ή σε άλλες πλατφόρμες, παρά στα μαθήματα ή σε άλλες εξωσχολικές - έστω - δραστηριότητες.

Είναι τρομακτικό σχεδόν, ότι ενώ ο Παραστατίδης έχει δίκιο για το 2006, η ελληνική Πολιτεία και όλες οι κυβερνήσεις που μεσολάβησαν, αποδείχθηκαν ανίκανες και αδιάφορες, αφήνοντας το πρόβλημα να γιγαντώνεται μέχρι σήμερα.

Open Image Modal
Εδώ μαθητές βγάζουν σέλφι με τον Κυριάκο Μητσοτάκη - λογικά με το δικό του κινητό...Αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Γλυφάδας παρουσία του Πρωθυπουργού, Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024. (ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)
Eurokinissi

 

Και μία σύσταση προς δημοσιογράφους: Ώρα να ξυπνήσουμε

Η εξαγγελία Μητσοτάκη είναι σωστή - άλλο αν θα μπορέσουν να την υλοποιήσουν η κυβέρνηση και το εκπαιδευτικό σύστημα. 

Ένα, όμως, είναι βέβαιο: Μας αφορά, ειδικά εμάς τους εργαζόμενους στα ΜΜΕ, όχι μόνο ως πολίτες αλλά και ως επαγγελματίες.

Έχω έναν αριθμό για να (μας) πείσω: Μία έρευνα με τον τίτλο «Next Gen News Report», που έγινε στις ΗΠΑ το 2021 και πέρασε μπροστά μου σε ένα συνέδριο των Financial Times στο Λονδίνο πριν από μερικές ημέρες, δείχνει ότι οι νέοι ηλικίας 18-29 ετών έχουν στην κατοχή τους smartphones σε ποσοστό 96%. Είναι οι «πρωταθλητές» στα κινητά τηλέφωνα. Και καθώς γενικεύεται η κατοχή κινητού, γενικεύεται και η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. 

Αποτέλεσμα: 1 στους 3 νέους ανθρώπους στον σύγχρονο κόσμο ενημερώνεται αποκλειστικά από πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης - βλέπε βασικά Tik Tok και Instagram - και δεν διαβάζει ποτέ ΜΜΕ.

 

Αν νομίζουμε ότι αυτό θα αλλάξει, καθώς θα μεγαλώνουν οι σημερινοί νέοι, θα είμαστε αφελείς και άξιοι της κακής τύχης μας. Ένας νέος που «εκπαιδεύεται» να βλέπει δήθεν «ειδήσεις» σε βιντεάκια των 30″ δευτερολέπτων στο κινητό του, δεν πρόκειται ποτέ να γίνει αναγνώστης. 

Δεν είναι ότι θα ξεμείνουμε από δημοσιογράφους και ΜΜΕ. Δεν είναι ότι κινδυνεύουμε να καταλήξουμε σε μία κοινωνία μη-πολιτών, που θα νομίζουν ότι γνωρίζουν τι συμβαίνει στον κόσμο, αλλά στην πραγματικότητα θα έχουν δει μερικά καρέ σε ένα πρόχειρο βίντεο.

Είναι ότι, μαζί με το σχολείο και την δημοσιογραφία, ρισκάρουμε τη Δημοκρατία.  Μία σκέψη κάνω...