Το ρεκόρ των 10,2 εκατ. επισκεπτών τη χρονιά που μόλις έφυγε ανεβάζει το Λούβρο στην κορυφή της λίστας με τα πιο δημοφιλή μουσεία του κόσμου.
Ο πρόεδρος και διευθυντής του Λούβρου, Ζαν- Λικ Μαρτίνεζ (καταξιωμένος αρχαιολόγος και συντηρητής έργων τέχνης και επιπλέον, γνωστός ελληνιστής) δήλωσε ότι, το ρεκόρ του Λούβρου είναι σημάδι της ανάκαμψης του Παρισιού μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις του 2015, εξαιτίας των οποίων ο τουρισμός παρουσίασε μείωση της τάξης του 30%.
Σημειώνεται ότι, το 75% των επισκεπτών του Λούβρου είναι ξένοι.
«Για πρώτη φορά στην ιστορία του, και νομίζω για πρώτη φορά στην ιστορία των μουσείων, περισσότερα από δέκα εκατομμύρια λάτρεις της τέχνης επισκέφτηκαν το Λούβρο το 2018», δήλωσε σήμερα στο AFP ο Μαρτινέζ.
Με 10,2 εκατομμύρια επισκέπτες, το Λούβρο καταγράφει αύξηση 25% σε σχέση με το 2017 (8,1 εκατομμύρια) και καταρρίπτει το δικό του ρεκόρ επισκεψιμότητας (9,7 εκατομμύρια το 2012).
Το 2017 το Λούβρο ήταν στην πρώτη θέση, με δεύτερο το Εθνικό Μουσείο της Κίνας (8 εκατ. επισκέπτες) και τρίτο το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης (7,3 εκατ.)
Το ρεκόρ εξηγείται επίσης εν μέρει από τις εργασίες των δύο τελευταίων ετών, όπως και από τη λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
«Δημιουργήσαμε νέο χώρο αποθήκευσης αποσκευών, νέο χώρο έκδοσης εισιτηρίων, νέο χώρο υποδοχής των γκρουπ που εγκαινιάστηκε πέρυσι», εξήγησε ο Μαρτίνεζ.
Το κόστος των εργασιών -περί τα 60 εκατομμύρια ευρώ- χρηματοδοτήθηκε σε μεγάλο μέρος από ποσά που καταβλήθηκαν στο μουσείο στο πλαίσιο της συμφωνίας με το Λούβρο Αμπού Ντάμπι το οποίο εγκαινιάστηκε πριν από έναν και πλέον χρόνο.
Υπενθυμίζεται ότι, τον Ιούνιο του 2018 η Μπιγιονσέ και ο Jay-Z «χρησιμοποίησαν» το Μουσείο του Λούβρο ως βασικό «σκηνικό» στο video clip για το «Ape Sh*t», (Apeshit).
(Με πληροφορίες από BBC)