Πολλοί λένε, ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι για τις ανάγκες του σήμερα. Αυτό είναι μια γενική άποψη, εννοώντας ότι αν κάποιος θέλει να ταξιδέψει, η αυτονομία δεν θα τον κρατήσει μέχρι τον προορισμό του.
Ωστόσο, υπάρχουν τόσα ηλεκτρικά μοντέλα, μικρά και μεγάλα, για την πόλη και για περιαστική οδήγηση, που ανατρέπει αυτή τη γενικότητα. Η χωρητικότητα της μπαταρίας παίζει τον κύριο λόγο, ανάλογα και το που θέλεις να κινηθείς, τι χρήση κάνεις στο όχημά σου. Επιπλέον, με την ανάπτυξη των δημόσιων ταχυφορτιστών, υπάρχει η δυνατότητα πιο γρήγορης φόρτισης, ώστε και το ταξίδι σου, να το κάνεις.
Κι επειδή οι εξελίξεις κινούνται με απίστευτη ταχύτητα, η Mercedes-Benz πραγματοποίησε μια εντυπωσιακή δοκιμή, με το πρωτότυπο, αλλά έτοιμο για παραγωγή, VISION EQXX, αποδεικνύοντας ότι η κατάλληλη μπαταρία, μπορεί να σου κάνει ένα μεγάλο ταξίδι πολύ άνετο.
Ταξιδεύοντας από το Sindelfingen στις Ελβετικές Άλπεις και τη Βόρεια Ιταλία, μέχρι τον προορισμό του στο Cassis, στην Κυανή Ακτή, το μοντέλο κάλυψε αβίαστα περισσότερα από 1.000 χλμ σε καθημερινή κίνηση, με μία μόνο φόρτιση της μπαταρίας. Το ταξίδι ξεκίνησε σε κρύες και βροχερές συνθήκες και πραγματοποιήθηκε με κανονικές οδικές ταχύτητες, συμπεριλαμβανομένης της μέγιστης ταχύτητας έως και 140 χλμ./ώρα στον γερμανικό αυτοκινητόδρομο και κοντά στο όριο ταχύτητας αλλού. Η μέση του ταχύτητα άγγιξε τα 87,4 χλμ., ενώ η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, κατά την άφιξη, ήταν περίπου 15%, αντιστοιχώντας σε μια υπολειπόμενη αυτονομία περίπου 140 χιλιομέτρων, με τη μέση κατανάλωση να είναι μόλις 8,7 kWh ανά 100 χιλιόμετρα.
Η οδήγηση ολοκληρώθηκε με την υποδοχή φόρτισης σφραγισμένη και συνοδευόμενη από ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα από τον οργανισμό πιστοποίησης TÜV Süd.
Η αποστολή στην ανάπτυξη του VISION EQXX, ήταν να ξεπεράσει τα τεχνολογικά εμπόδια για να δείξει τι είναι ηλεκτρικά «εφικτό», σε μια μόλις ημέρα.
Το προφίλ της διαδρομής – από αυτοκινητόδρομο σε ορεινά περάσματα, συμπεριλαμβανομένων οδικών έργων – και οι καιρικές συνθήκες που επικράτησαν, παρουσίασαν στο VISION EQXX με μια μεγάλη ποικιλία προκλήσεων. Ξεκίνησε από το κέντρο Ε&Α του Sindelfingen κοντά στη Στουτγάρδη σε κρύες συνθήκες, από 3 έως 18 βαθμούς Κελσίου, πέρασε βόρεια των Άλπεων με ασθενή βροχή και νοτιότερα από αντίθετο άνεμο, αλλά η μικρή μετωπική επιφάνεια 2,12 τ.μ., το μειωμένο πίσω μετατρόχιο, και ο ενεργός πίσω διαχύτης που αναπτύσσεται αυτόματα στα 60 χλμ./ώρα, παρείχαν καλύτερη ροή αέρα συμβάλλοντας σημαντικά στη μειωμένη αντίσταση. Σε αυτό βοήθησαν και τα ειδικά ελαστικά με αντίσταση κύλισης 5,9, διαστάσεων 185/65 R 20 97 T, που σημαίνει ότι έχουν μεγάλη διάμετρο και στενό πέλμα.
Κι όλα αυτά, παρά το αυξημένο βάρος των 1.755 κιλά, μολονότι χρησιμοποιεί βιώσιμο σύνθετο υλικό ανθρακονημάτων για το πάνω μέρος της μπαταρίας, αλλά και αρκετό αλουμίνιο. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο η μπαταρία ζυγίζει 495 κιλά.
Η αυτονομία του VISION EQXX ήταν αρκετά μεγάλη, χάρη και στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, αλλά και στη σταθερή ηλιακή οροφή του. Οι 117 ηλιακές κυψέλες, τροφοδοτούν τη μπαταρία 12 volt, η οποία τροφοδοτεί με ρεύμα βοηθητικούς καταναλωτές, όπως το σύστημα πλοήγησης. Συνολικά, ο ηλιακός ενισχυτής αυξάνει την εμβέλεια κατά περισσότερο από 2% – που αθροιστικά φτάνει τα 25 χιλιόμετρα σε ένα ταξίδι άνω των 1.000 χιλιομέτρων.
Η μονάδα ηλεκτρικής μετάδοσης κίνησης στο VISION EQXX – που αποτελείται από τον ηλεκτρικό κινητήρα, τη μετάδοση και τα ηλεκτρονικά ισχύος – αναπτύχθηκε μαζί με τους ειδικούς της F1 και έχει μέγιστη ισχύ 180 kW, με το 95% της ενέργειας από την μπαταρία να καταλήγει στους τροχούς.