Facebook και Instagram προσφέρουν 5.000 δολάρια σε TikTokers για να αλλάξουν πλατφόρμα

Η Meta, πάνω στην αναμπουμπούλα, «ψαρεύει» influencers από το TikTok - Οι αμοιβές και οι όροι που θέτει στους δημιουργούς περιεχομένου.
Open Image Modal
Influencer ανεβάζει βιντεάκι στο TikTok. Θα καταφέρει, άραγε, να την «κλέψει» το Facebook από το κινεζικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
ArtistGNDphotography via Getty Images

Ο κολοσσός κοινωνικών δικτύων Meta προσφέρει έως και 5.000 δολάρια σε δημοφιλείς influencers της Αμερικής, προκειμένου να τους φέρει στις πλατφόρμες Facebook και Instagram. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του, όσοι μεταπηδήσουν από άλλα social media θα λάβουν ένα χρηματικό ποσό, βάση της «αξιολόγησης της κοινωνικής τους παρουσίας».

Αν και δεν ονοματίζει το TikTok, αυτό που προσπαθεί να καταφέρει η εταιρεία του Μαρκ Ζάκερμπεργκ είναι να εκμεταλλευτεί αφενός την ανασφάλεια που έχει δημιουργηθεί γύρω από την κινεζική πλατφόρμα και αφετέρου την αβεβαιότητα για το εάν τελικά θα καταφέρει ο Ντόναλντ Τραμπ να βρει τρόπο να τη διατηρήσει στα κινητά των Αμερικανών χρηστών.

Open Image Modal
O Μαρκ Ζάκερμπεργκ, ιδρυτής της Meta, στην αρχή του συνεδρίου «Meta Connect» - Καλιφόρνια, 25 Σεπτεμβρίου 2024
via Associated Press

Σύμφωνα με το TikTok, η πλατφόρμα αριθμεί 170 εκατομμύρια χρήστες. Πολλοί από αυτούς βιοπορίζονται μέσω της πλατφόρμας, συνεπώς πολλοί χρήστες θα αναζητούσαν νέα ψηφιακή «στέγη», σε περίπτωση που το κοινωνικό δίκτυο ιδιοκτησίας της ByteDance εξαφανιστεί. Από τη μεριά της, η Meta υποστηρίζει ότι όσοι γίνουν αποδεκτοί στο «Πρωτοποριακό πρόγραμμα μπόνους», θα πληρωθούν εντός των πρώτων 90 ημερών παρουσίας τους στην πλατφόρμα, δεδομένου ότι θα κοινοποιούν περιεχόμενο τακτικά. 

Πιο συγκεκριμένα, οι χρήστες πρέπει να «ανεβάζουν» 20 reels (σ.σ. βιντεάκια μικρής διάρκειας) στο Facebook και 10 στο Instagram κάθε μήνα. Διευκρινίζεται, ωστόσο, ότι τα βίντεο πρέπει να είναι καινούργια, καθώς τα ήδη προβεβλημένα σε άλλη πλατφόρμα δεν θα υπολογίζονται. Εκτός του συγκεκριμένου περιορισμού, οι ενδιαφερόμενοι οφείλουν να είναι νέοι χρήστες στις κοινωνικές πλατφόρμες της Meta και να μην έχουν ήδη λογαριασμό. Από ότι φαίνεται, η εταιρεία θα αποφασίσει ποιοι θα γίνουν αποδεκτοί στο εν λόγω πρόγραμμα, ύστερα από διαδικασία έγκρισης των υποβεβλημένων αιτήσεων. Μεταξύ των προνομίων που θα απολαύσουν, όσοι γίνουν αποδεκτοί, συμπεριλαμβάνεται και το μπλε τικ επαληθευμένου λογαριασμού. 

Open Image Modal
Στο σκοτάδι βρίσκονται πολλοί δημιουργοί περιεχομένου, αναφορικά με το αν θα καταφέρει ο νέος πλανητάρχης να δώσει το «φιλί της ζωής» στο TikTok.
via Associated Press

Η Meta στο κατόπι της ByteDance 

Δεν είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία του Μάρκ Ζάκερμπεργκ ακολουθεί τα βήματα του κινεζικού κολοσσού, επιδιώκοντας να αποσπάσει χρήστες των πλατφορμών του. Συγκεκριμένα, την περασμένη Κυριακή (19/1), την ημέρα που η κινεζική εταιρεία αντιμετώπιζε ban, η Meta ανακοίνωσε τη δημιουργία της εφαρμογής Edits - μια εφαρμογή εξαιρετικά όμοια με το CapCut της ByteDance. Ο ρόλος της δεν είναι άλλος από την επεξεργασία βίντεο. 

Δύο μέρες νωρίτερα, η Meta είχε δημοσιεύσει ένα βίντεο, στο οποίο δύο παραγωγοί περιεχομένου συζητούσαν για τη «νέα εμπειρία του Facebook για το προς πώληση περιεχόμενο». Ήταν άλλη μια προσπάθεια του Facebook να χτυπήσει το TikTok και το πετυχημένο του κατάστημα.

 

Η καινοτομία αυτή, θα δίνει τη δυνατότητα στους δημιουργούς περιεχομένου να συμπεριλάβουν πάνω στο βίντεο τους υπερσυνδέσμους (links), και όχι στα σχόλια του εκάστοτε βίντεο, όπως γίνεται μέχρι σήμερα στο TikTok. Παρ′ όλα αυτά ο Ζάκερμπεργκ προχώρησε και σε άλλες οπτικές αλλαγές. Για την ακρίβεια, άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο εμφανίζονται οι δημοσιεύσεις στο προφίλ του χρήστη στο Instagram. Αντί για το τετράγωνο εικονίδιο το οποίο έβλεπαν οι χρήστες, πλέον συναντούν ένα ορθογώνιο παραλληλόγραμμο, όπως ακριβώς συνηθίζεται στο TikTok. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πηγή: BBC

 

-- --