Το μεγαλύτερο ηλεκτρικό αεροσκάφος στον κόσμο πρόκειται να πετάξει στον ουρανό για πρώτη φορά.
Το Cessna Caravan, εξοπλισμένο με ηλεκτρικό κινητήρα, αναμένεται να βρεθεί στον αέρα για 20-30 λεπτά πάνω από την πολιτεία της Ουάσιγκτον στις ΗΠΑ την Πέμπτη.
Το αεροσκάφος έχει την δυνατότητα να μεταφέρει εννέα επιβάτες, αλλά στην εναρκτήρια πτήση θα βρεθεί μόνο ένας πιλότος μέσα στο πιλοτήριο, ταξιδεύοντας με ταχύτητα 114 μίλια/ώρα.
Ο κατασκευαστής κινητήρων, magniX, ελπίζει ότι το αεροσκάφος θα μπορέσει να λειτουργήσει και για εμπορικές πτήσεις έως το τέλος του 2021 και να έχει εμβέλεια 100 μιλίων.
Πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, η αεροπορία ήταν μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες πηγές εκπομπών άνθρακα στην ατμόσφαιρα που επιβάρυναν σημαντικά το περιβάλλον.
Πολλές εταιρείες εργάζονται αυτή την ώρα για την κατασκευή ηλεκτρικών αεροπλάνων, αν και ακόμα απαιτούνται σημαντικές ανακαλύψεις για την μείωση του βάρους των μπαταριών ώστε τα μεγάλα αεροπλάνα να μπορούν να πετάξουν μόνο χρησιμοποιώντας την ηλεκτρική ενέργεια.
Άλλες πηγές ενέργειας που δοκιμάζονται περιλαμβάνουν στοιχεία καυσίμου υδρογόνου και βιοκαύσιμα.
Η αεροπορική βιομηχανία έχει ρυθμιστεί σε μεγάλο βαθμό με προϋπόθεση την ασφάλεια, ωστόσο η magniX ελπίζει ότι με τον εκσυγχρονισμό ενός υπάρχοντος αεροπλάνου η διαδικασία πιστοποίησης μπορεί να επιταχυνθεί. Ένα μικρότερο υδροπλάνο με κινητήρα magniX ολοκλήρωσε μια σύντομη πτήση τον Δεκέμβριο.
Τον Ιούνιο του 2019, μια άλλη εταιρεία, η Ampaire, πέταξε ένα αεροσκάφος που τροφοδοτείται από έναν υβριδικό κινητήρα ηλεκτρικών ορυκτών καυσίμων πάνω από την Καλιφόρνια.
Οι εμπειρογνώμονες της επενδυτικής τράπεζας UBS δήλωσαν εκείνη την εποχή ότι η αεροπορική βιομηχανία θα κινηθεί προς υβριδικούς και ηλεκτρικούς κινητήρες για διαδρομές μήκους κάτω των 1.000 μιλίων.
Ο Ρόι Γκανζάρσκι, διευθύνων σύμβουλος της magniX, τόνισε ότι τα αεροπλάνα που βρίσκονται αυτή την στιγμή στον αέρα είναι και δαπανηρά και πολύ ρυπογόνα. «Τα ηλεκτρικά αεροπλάνα θα έχουν 40% -70% χαμηλότερο κόστος λειτουργίας ανά ώρα πτήσης», συμπλήρωσε.
«Αυτό σημαίνει ότι οι αερομεταφορείς θα μπορούν να πετούν περισσότερα αεροπλάνα σε μικρότερα αεροδρόμια, που σημαίνει μια μικρότερη εμπειρία από πόρτα σε πόρτα, χωρίς επιβλαβείς εκπομπές CO2», κατέληξε ο Γκανζάρσκι.
(Με πληροφορίες από Guardian)