Η μικρή κατηγορία οχημάτων στην Ευρώπη, τείνει να είναι ηλεκτρική. Πλέον, ένα ένα τα συμβατικά οχήματα καταργούνται και τη θέση τους παίρνουν αμιγώς ηλεκτρικά.
Η Nissan, πρόκειται και αυτή να αποκτήσει ένα μικρό, ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που ουσιαστικά θα είναι ο αντικαταστάτης του Micra και αναμένεται στην αγορά το 2024.
Το νέο μοντέλο έχει σχεδιαστεί από τη Nissan, ωστόσο θα κατασκευαστεί στο κέντρο της Renault ElectriCity στη Γαλλία, και βασίζεται στην πλατφόρμα που αποτελεί προϊόν της συνεργασίας Nissan – Renault.
Αξίζει να σημειώσω ότι σύντομα η Nissan θα λανσάρει (και) στην Ελλάδα το νέο Nissan Ariya, ένα νέο ηλεκτρικό crossover, ενώ ήδη πουλάει τα νέα Qashqai και X-Trail, τα οποία εφοδιάζονται με μοναδική υβριδική τεχνολογία e-POWER της Nissan.
Η σχετική ανακοίνωση για το νέο μοντέλο, έγινε κατά την παρουσίαση του νέου οδικού χάρτη Alliance 2030, των Nissan, Renault και Mitsubishi Motors, που εστιάζει στα ηλεκτρικά οχήματα.
Η Συμμαχία των τριών εταιρειών, έχει πρωτοστατήσει στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, με περισσότερα από 10 δισεκατομμύρια ευρώ να έχουν ήδη επενδυθεί στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Στις κύριες αγορές (Ευρώπη, Ιαπωνία, ΗΠΑ, Κίνα) 15 εργοστάσια της Συμμαχίας παράγουν ήδη ανταλλακτικά, κινητήρες, μπαταρίες για 10 μοντέλα EV που κυκλοφορούν στους δρόμους, με περισσότερα από 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα EV να έχουν πωληθεί μέχρι στιγμής και 30 δισεκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά χιλιόμετρα, να έχουν διανυθεί.
Βασιζόμενη σε αυτή τη μοναδική τεχνογνωσία, η Συμμαχία επιταχύνει με επενδύσεις ύψος 23 δισεκατομμυρίων ευρώ στην ηλεκτροκίνηση, τα επόμενα πέντε χρόνια, οδεύοντας σε 35 νέα μοντέλα EV έως το 2030.
Το 90% αυτών των μοντέλων θα βασίζεται σε πέντε κοινές πλατφόρμες EV, που καλύπτουν τις περισσότερες αγορές.
Εξάλλου, η Συμμαχία συνεργάζεται με κοινούς εταίρους για να επιτύχει πραγματική οικονομία κλίμακας και οικονομικά προσιτή τιμή, επιτρέποντας τη μείωση του κόστους της μπαταρίας κατά 50% το 2026 και 65% έως το 2028.
Με αυτήν την προσέγγιση, έως το 2030, η Συμμαχία θα έχει συνολική παραγόμενη χωρητικότητα μπαταριών 220 GWh, προοριζόμενη για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε βασικές εγκαταστάσεις παραγωγής ανά την Υφήλιο.
Πέρα από αυτό, η Συμμαχία μοιράζεται ένα κοινό όραμα για την τεχνολογία μπαταριών all-solid-state (ASSB - ξηρού τύπου), που θα έχουν διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τις τρέχουσες μπαταρίες ιόντων λιθίου. Ο χρόνος φόρτισης θα μειωθεί επίσης σημαντικά, στο ένα τρίτο, επιτρέποντας στους κατόχους αυτών των μοντέλων να πραγματοποιούν μεγαλύτερα ταξίδια με αυξημένη άνεση, αυτοπεποίθηση και απόλαυση.
Ο στόχος είναι η μαζική παραγωγή μπαταριών ASSB μέχρι τα μέσα του 2028 και στο μέλλον να επιτευχθεί ισοτιμία κόστους με τα οχήματα ICE (με θερμικό κινητήρα), μειώνοντας περαιτέρω το κόστος στα 65 δολάρια ανά kWh και επιταχύνοντας την παγκόσμια μετάβαση προς τα ηλεκτρικά οχήματα.
Καταλήγοντας, η Συμμαχία σκοπεύει να έχει 25 εκατομμύρια αυτοκίνητα συνδεδεμένα με το Alliance Cloud έως το 2026.