Το νέο Ranger Raptor ανεβάζει το επίπεδο και με 3.0lt κινητήρα βενζίνης

Με απίστευτες δυνατότητες εκτός δρόμου, και με κινητήρα πετρελαίου, σε DoubleCab έκδοση αμαξώματος.
|
Open Image Modal
.
FORD

Το Ranger, διαθέσιμο από το 1982 στην αγορά, έχει δημιουργήσει ένα ισχυρό όνομα, που καταδεικνύεται από τον αριθμό πωλήσεων και το μερίδιο που κατακτά, εκμεταλλευόμενο βέβαια και την απουσία της Nissan, στην κατηγορία, που σταμάτησε το λανσάρισμα του Navara στην Ευρώπη.

Το Ranger είναι το Best-seller pickup στην Ευρώπη, από το 2015 με πωλήσεις ρεκόρ το 2022 (μερίδιο 44,9%), ενώ το Raptor είναι μοναδικό στην αγορά της Ε.Ε., με πωλήσεις ρεκόρ το 2021 – πάνω από 8.000 οχήματα. Επίσης, πάνω από 1 στα 20 pickup που πωλούνται στην Ευρώπη, είναι Raptor.

Κι ενώ το Ranger διατίθεται σε Single, Rap και Double Cab, το Raptor πωλείται μόνο στην τελευταία εκδοχή αμαξώματος και με δύο κινητήρες: πετρελαίου 2.0lt Dsl EcoBlue – 210hp (500 Nm ροπή) και βενζίνης 3.0lt EcoBoost V6 – 292hp (491 Nm).

 

Open Image Modal
.
FORD

 

Σε ένα ομολογουμένως εντυπωσιακό κόκπιτ, συναντούμε στην κεντρική κονσόλα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 10 σχέσεων με επιλογέα E-Shifter, ηλεκτρικό χειρόφρενο, ειδικό πλήκτρο Off-Road με ένδειξη στην κεντρική οθόνη, επιλογέα μετάδοσης κίνησης τροχών / προφίλ οδήγησης και ασύρματη φόρτιση συσκευών.

Το δε πολυλειτουργικό τιμόνι φέρει χειριστήρια για το My-Mode, για το Exhaust Mode (Πρόγραμμα Εξάτμισης), για το Suspension Mode (Πρόγραμμα Ανάρτησης) και το Steering Mode (Πρόγραμμα συστήματος διεύθυνσης), χωρίς να χρειάζεται να αποσπάσει ο οδηγός τα χέρια του.

Ο ψηφιακό πίνακας οργάνων είναι LCD, με οθόνη 12,4 ιντσών και προσαρμοζόμενες ενδείξεις, ενώ στην κεντρική οθόνη που χωρίζεται στα δύο υπάρχει κάμερα θέασης 360 μοιρών, με εμπρός, πίσω και πλευρική δυνατότητα θέασης, πλήκτρο ζουμ και απεικόνιση οχήματος από πάνω.

 

Open Image Modal
.
FORD

 

Στην ίδια οθόνη υπάρχει και λειτουργία για τις off-road διαδρομές, με ειδικό πλήκτρο για πρόσβαση σε λειτουργίες Off-Road, χειριστήρια για έλεγχο συστήματος μετάδοσης κίνησης και κλείδωμα διαφορικού και ένδειξη για γωνία τιμονιού και γωνίες κλίσης αμαξώματος κατά το διαμήκη και εγκάρσιο άξονα.

Οσον αφορά στην ενεργητική ασφάλεια, φέρει συστήματα: Pre-Collision Assist, Evasive Steer Assist, Reverse Brake Assist, BLIS με/ Trailer Coverage και στην υποβοήθηση οδηγού συστήματα ADAS: Lane Keeping System με Road Edge Detection, Adaptive Cruise Control με Stop-and-Go & Lane Centering και Active Park Assist.

Στη δε παθητική ασφάλεια περιλαμβάνονται, πέραν των άλλων: κεντρικός αερόσακος οδηγού (far side), για αποφυγή σύγκρουσης των κεφαλιών οδηγού και συνοδηγού και φρενάρισμα μετά τη σύγκρουση.

 

Open Image Modal
.
FORD

 

Ως προς τις δυνατότητες εκτός δρόμου, εγγυώνται η γωνία προσέγγισης των 31 μοιρών, αποχώρησης 24-27 μοιρών και ράμπας 24 μοιρών, με 27,2 εκ. απόσταση από το έδαφος, 85εκ. ικανότητα βύθισης σε υδάτινο πεδίο, παράλληλη προστασία των κάτω μέρους του αμαξώματος και κλείδωμα των εμπρός και πίσω διαφορικών.

Φέρει και Trail Control με Cruise control για off-road οδήγηση, ενώ ο οδηγός επιλέγει την ταχύτητα του οχήματος, το όχημα ελέγχει την επιτάχυνση και το φρενάρισμα και οδηγός επικεντρώνεται στην εύρεση της καλύτερης διαδρομής σε δύσβατο έδαφος.

Το ενισχυμένο πλαίσιο διαθέτει αναβαθμισμένους πύργους εμπρός ανάρτησης, αυξημένη ακαμψία και αντοχή, ενώ ειδικά σχεδιασμένη είναι η ανάρτηση με αυξημένη διαδρομή εμπρός τροχού και αμορτισέρ live-valve FOX 2,5 ιντσών.

 

Open Image Modal
.
FORD

 

 

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ούτε λίγο ούτε πολύ 7 Drive Mode: NORMAL για καθημερινή χρήση, άνεση και οικονομία καυσίμου, SPORT για σπορτίφ οδήγηση, SLIPPERY για βέλτιστη πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες, ROCK για βελτιστοποίηση ελέγχου σε βραχώδη εδάφη, MUD & RUTS για μέγιστη πρόσφυση σε λάσπες και αυλάκια, SAND για καλύτερη κατανομή ισχύος σε άμμο/χιόνι και BAJA για κορυφαίες επιδόσεις εκτός δρόμου με υψηλή ταχύτητα, μεταμορφώνοντας το όχημα σε ράλι raid.

Το σύστημα εξάτμισης έχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενες βαλβίδες που πετυχαίνουν τέσσερα μοναδικά προφίλ ήχου εξάτμισης: Quiet Mode, Normal Mode, Sport Mode και Baja Mode.

Καταλήγοντας, το Ranger Raptor έχει μικτό βάρος 3130 κιλά, απόβαρο 2555 κιλά, ωφέλιμο φορτίο 575 κιλά και ικανότητα έλξης 2410 κιλά.

Η έκδοση πετρελαίου κοστίζει από 68.970 ευρώ και η έκδοση βενζίνης από 72.336 ευρώ.

Αξίζει να σημειώσω ότι δυνατότητα από απόκτησης έχουν αγρότες (απαλλαγή ΦΠΑ), άτομα που δηλώνουν εισόδημα και από αγροτικές δραστηριότητες (με ΦΠΑ η τιμή) καθώς και ελεύθεροι επαγγελματίες, αρκεί να το δικαιολογεί ο ΚΑΔ δραστηριοτήτων.

Προσφέρεται και με leasing για μακροχρόνια ενοικίαση, ενώ το όριο ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο είναι 90 χλμ./ώρα.