Το πρώτο ηλεκτρικό coupe της Volkswagen

Το ID.5 παρουσιάζεται σε εκδόσεις με ένα κινητήρα και με δύο, επιταχύνοντας την εξέλιξη απανθρακοποίησης της γερμανικής μάρκας.
Open Image Modal
Volkswagen

Μετά τα ID.3 και ID.4, η Volkswagen διευρύνει την οικογένεια των αμιγώς ηλεκτρικών της μοντέλων ID αυτοκινήτων, με την αποκάλυψη του νέου ID.5, που ουσιαστικά είναι η coupe συνέχεια της γκάμας.

Ολα τα μοντέλα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο του Zwickau, που είναι ουδέτερο ως προς τον άνθρακα, ενώ και τα τρία μοντέλα ενισχύουν τη στρατηγική ACCELERATE της μάρκας και την ηλεκτρική της επίθεση.

Open Image Modal
Volkswagen

Μέχρι το 2030, τουλάχιστον το 70% των πωλήσεων VW στην Ευρώπη αναμένεται να είναι μόνο ηλεκτρικά οχήματα – ήτοι πάνω από ένα εκατομμύριο οχήματα, ενώ στη Βόρεια Αμερική και την Κίνα, ο στόχος είναι ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 50% των πωλήσεων. Για να πετύχει αυτούς τους στόχους, η Volkswagen θα λανσάρει τουλάχιστον ένα ηλεκτρικό όχημα στην αγορά, κάθε χρόνο. Παράλληλα, οι εκπομπές CO2, ανά όχημα, θα μειωθούν έως και 40% το 2030, με στόχο η εταιρεία να γίνει κλιματικά ουδέτερη έως το 2050.

Όπως όλα τα ID. μοντέλα, και το νέο ID.5 βασίζεται στη νέα μεταβλητή πλατφόρμα της Volkswagen (MEB), ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα.
Με μήκος 4,599 μ. (ID.5 GTX: 4,582 μ.), το νέο e-SUV coupe της Volkswagen, θα κυκλοφορήσει το 2022 ως ID.5 με σύστημα κίνησης στους πίσω τροχούς με 174 PS (128 kW) ή 204 PS (150 kW) και ως ID.5 GTX με 299 PS (200 kW) και ηλεκτρική τετρακίνηση, με δύο κινητήρες, ένα μόνιμου μαγνήτη στον πίσω άξονα και ένα ασύγχρονο στον μπροστινό. Η επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα στο ID.5 GTX είναι 6,3 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα στα 180 χλμ./ώρα.

 

Open Image Modal
Volkswagen

Όλοι οι τύποι κινητήρων του ID.5, τροφοδοτούνται από μια μεγάλη μπαταρία με ωφέλιμη χωρητικότητα 77 kWh, χαρίζοντας εμβέλεια έως και 520 χλμ., με τον χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,26 (ή 0,27 στο ID.5 GTX) να αυξάνει την απόδοση και να ενισχύει την αυτονομία. Σε αυτόν τον τομέα, συνεισφέρουν η ενσωματωμένη αεροτομή στην πίσω πόρτα και οι αεραγωγοί ψύξης στο μπροστινό μέρος, που ανοίγουν μόνο όταν είναι απαραίτητο, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η βέλτιστη ροή αέρα.

Το νέο Volkswagen e-SUV coupe, διαθέτει τεχνολογία φωτισμού LED, με φωτεινές λωρίδες στο μπροστινό μέρος (προαιρετικά) και πίσω, εντυπωσιακό προφυλακτήρα, βαμμένη επένδυση των θυρών και διχρωμία στην οροφή (ID.5 GTX), με τους προβολείς LED IQ.Light και 3D πίσω φώτα, να είναι στάνταρ στην τετρακίνητη έκδοση. Το Vehicle Dynamics Manager συνδέει τα συστήματα ελέγχου κίνησης και πλαισίου, ενώ το προαιρετικό προσαρμοζόμενο πλαίσιο DCC διασφαλίζει βέλτιστη δυναμική οδήγησης. Και τα δύο μοντέλα, φέρουν, πέραν της λειτουργίας οδήγησης D, και ανάκτηση ενέργειας στη λειτουργία Β.

Open Image Modal
Volkswagen

Παρά το σχήμα του τύπου coupe, το ID.5 έχει μόλις 12 χλστ. λιγότερο χώρο για το κεφάλι στο πίσω μέρος από το ID.4. Το μακρύ μεταξόνιο των 2,766 μ. αφήνει μεγάλα περιθώρια άνεσης στην καμπίνα, με τον χώρο αποσκευών να έχει 549 λίτρα διαθέσιμου όγκου. Ανάλογα την έκδοση ποικίλουν και οι ταπετσαρίες, ενώ τα προαιρετικά Top Sports καθίσματα διακρίνονται από διάτρητα λογότυπα ID στο επάνω μέρος των πλατών.

Το υπερσύγχρονο ψηφιακό κόκπιτ προσφέρει μια νέα λειτουργική φιλοσοφία. Η οθόνη οργάνων και το σύστημα πολυμέσων υψηλής ανάλυσης 12 ιντσών, διαθέτουν εντυπωσιακά λαμπρά γραφικά, με το προαιρετικό, head-up display, να παρουσιάζει επαυξημένη πραγματικότητα εντός του οπτικού πεδίου του οδηγού, με επιπλέον πληροφορίες.

Το νέο ID.5 έχει λογισμικό 3.0 με διάφορες βελτιώσεις, συμπεριλαμβανομένου του φυσικού φωνητικού ελέγχου («Hallo ID») και έχει διαδικτυακή πρόσβαση σε πληροφορίες από το Cloud. Επίσης, η λειτουργία Ambient Lighting προσφέρει δυνατότητα επιλογής έως και 30 χρωμάτων, ενώ συνδεδεμένες υπηρεσίες παρέχουν πληροφορίες στον οδηγό για την κυκλοφορία, σε πραγματικό χρόνο, ενημερώσεις χαρτών, πληροφορίες για σταθμούς φόρτισης, διαδικτυακό ραδιόφωνο και πολλά άλλα.

Open Image Modal
Volkswagen

Με την επικοινωνία Car2X, η Volkswagen ανεβάζει την ασφάλεια σε ένα εντελώς νέο επίπεδο. Δεδομένα από συμβατά οχήματα του στόλου της Volkswagen και σήματα από υποδομές σε ακτίνα έως και 800 μέτρων, μπορεί να μεταφερθούν σε κλάσματα του δευτερολέπτου, επιτρέποντας ειδοποιήσεις οδηγών για επικίνδυνες περιοχές, ατυχήματα και ακινητοποιημένη κυκλοφορία.

Τα ID.5 και ID.5 GTX μπορούν να φορτιστούν με ισχύ έως 11 kW σε σημείο φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος ή Wallbox. Επιπλέον, μόλις δημιουργηθεί κατάλληλη υποδομή, θα είναι δυνατή η αμφίδρομη φόρτιση – με την περίσσεια ισχύος να επανατροφοδοτείται στο δίκτυο. Σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης, τα μοντέλα μπορούν να φορτιστούν με ισχύ έως και 135 kW. Σε μόλις 30 λεπτά της ώρας, η μπαταρία μπορεί να αποθηκεύσει ενέργεια για αυτονομία 390 χλμ. (ID.5) ή 320 χλμ. (ID.5 GTX).