Ερχόμενη από μία πολύ επιτυχημένη χρονιά το 2022, η AEGEAN, όπου στο τρίτο, και πλέον ισχυρότερο εποχικά, τρίμηνο του έτους οι πληρότητες ξεπέρασαν το 83% και έχοντας επαναφέρει το 93% της προ-πανδημίας χωρητικότητας σε διαθέσιμες θέσεις, ο Δημήτρης Γερογιάννης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας αναφέρθηκε στα οικονομικά και όχι μόνο αποτελέσματα της AEGEAN στη Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων της.
Σύμφωνα με όσα είπε, «το 2022 παραλάβαμε 9 επιπλέον αεροσκάφη της οικογένειας Α320/321 neo επιταχύνοντας εκ νέου το πρόγραμμα για τα 46 συνολικά neo αεροσκάφη. Παράλληλα ξεκινήσαμε και ολοκληρώσαμε την αναδιάρθρωση του ελικοφόρου στόλου, αποσύροντας τα 8 Q400/Bombardier και εντάσσοντας σε αντικατάσταση τους 10 ΑTR 72-600, επιτυγχάνοντας ομοιογένεια του στόλου μας που κατείχε ήδη 3 ΑTR 42-600 για να εξυπηρετήσει τα νησιά με μικρούς αεροδιαδρόμους, πετυχαίνοντας συνεπώς σημαντική εξοικονόμηση σε όρους μίσθωσης αλλά κυρίως σε λειτουργικό κόστος. Επιπρόσθετα, αναβαθμίσαμε τις υπηρεσίες μας λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των επιβατών μας, προσθέσαμε Wifi στα νέα αεροσκάφη μας, ξεκινήσαμε το πρωτοποριακό ΑEGEAN Pass για να μπορούν να διασφαλίσουν σταθερές και χαμηλότερες τιμές οι επιβάτες που ταξιδεύουν στους ιδίους προορισμούς και αναβαθμίσαμε το προϊόν μας στην Business class, αναβαθμίζοντας τα lounges στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη αλλά και το on board Food service ενισχύοντας την εικόνα της ΑEGEAN».
Ο Δημήτρης Γερογιάννης αναφέρθηκε στη δημιουργία του πρώτου Κέντρου Υπηρεσιών Συντήρησης Πτητικών Μέσων, καθώς και του πρώτου Κέντρου Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στην Ελλάδα σε συνεργασία με την CAE, που ξεκίνησε το 2022 και θα ολοκληρωθεί εντός του 2023.
Επίσης, είπε ότι ο κύκλος εργασιών παρουσίασε αύξηση κατά 98% σε σχέση με το 2021, και διαμορφώθηκε σε 1,4 δισ. ευρώ, (2% υψηλότερα από το 2019), η κερδοφορία το 2022 ανήλθε σε 106,8 εκατ. και τα κέρδη μετά από φόρους 36% υψηλότερα από το 2019, τα ταμειακά διαθέσιμα, ισοδύναμα και λοιπές χρηματοοικονομικές επενδύσεις διαμορφώθηκαν σε 527,9 εκατ. ευρώ, οι δανειακές υποχρεώσεις (εξαιρούμενων μισθώσεων) ανήλθαν σε 268,2 εκατ. ευρώ και τα ίδια κεφάλαια έφθασαν τα 348 εκατ. ευρώ από 328 εκατ. ευρώ στις 31.12.2019.
Οσον αφορά στο 2023, η ΑEGEAN προσφέρει συνολικά 18 εκατ. θέσεις, εκ των οποίων 11 εκατ. θέσεις εξωτερικού, 2 εκατ. περισσότερες δηλαδή συγκριτικά με το 2022 και επιχειρεί σε 165 προορισμούς, σε 46 χώρες με 272 απευθείας δρομολόγια, με ένα στόλο 76 αεροσκαφών. Είναι το μεγαλύτερο δίκτυο και ο μεγαλύτερος στόλος στην ιστορία της εταιρείας.
Ήδη, κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους η AEGEAN μετέφερε συνολικά 6,7 εκατ. επιβάτες, 42% περισσότερους συγκριτικά με το εξάμηνο του 2022. Η πληρότητα έφθασε το 82%, ενώ στη δραστηριότητα της AEGEAN προστέθηκαν 16 νέα δρομολόγια (και 27 μαζί με charter) στο εξωτερικό, και ενισχύθηκε η συχνότητα σε προορισμούς της Ιταλίας, Ισπανίας, Γερμανίας, Σκανδιναβίας, Ισραήλ, Αιγύπτου και Σαουδικής Αραβίας.
Ο Δημήτρης Γερογιάννης προαναγγέλλοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2023 (θα ανακοινωθούν αρχές Σεπτεμβρίου), επισήμανε ότι «μπορούμε να σας πούμε από σήμερα ότι θα έχουμε το πρώτο κερδοφόρο πρώτο εξάμηνο στην ιστορία της λειτουργίας της εταιρείας μας», τονίζοντας ότι «ήδη από τον Μάρτιο του 23 έχουμε ολοκληρώσει την αποπληρωμή του συνόλου των δανείων που έλαβε η εταιρεία κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Συνολικά το 2023 έχουμε παραλάβει 7 νέα αεροσκάφη, ενώ 2 ακόμη αναμένονται τις επόμενες μέρες φτάνοντας τα 28 neo αεροσκάφη συνολικά μέχρι σήμερα. Ήδη καλύπτουμε το 50% της συνολικής δραστηριότητάς μας σε ώρες και χιλιομετρικούς επιβάτες που πραγματοποιείται από JET αεροσκάφη με τα νέα μας αεροσκάφη επιτυγχάνοντας σημαντική εξοικονόμηση κόστους και μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα ανά επιβάτη.»
Καταλήγοντας, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας είπε ότι «εφόσον δεν υπάρξουν ανασταλτικοί μη προβλέψιμοι παράγοντες θεωρούμε ότι για το σύνολο του έτους θα υπάρξει σημαντική βελτίωση του συνολικού επιπέδου κερδοφορίας σε σχέση με το επίσης ισχυρό, 2022 φτάνοντάς σε νέα ιστορικά υψηλά.