Στα εστιατόρια ramen της Ιαπωνίας, υπάρχει ένας άρρητος κανόνας: φάτε γρήγορα και φύγετε.
Ο Κότα Κάι, ιδιοκτήτης του εστιατορίου Debu-chan, παίρνει αυτό το έθιμο πολύ σοβαρά, με αποτέλεσμα να υπολογίζει πόσο χρόνο θα χρειάζονταν οι πελάτες του για να φανε. Διαπίστωσε ότι όσοι περνούσαν τον περισσότερο χρόνο στο τραπέζι ήταν εκείνοι που έβλεπαν βίντεο στο κινητό τους, με αποτέλεσμα να πάρει την κατάσταση στα χέρια του.
Έτσι, τον Μάρτιο, αποφάσισε να απαγορεύσει στους πελάτες να χρησιμοποιούν τα κινητά τους εν΄ωρα φαγητού στις ώρες αιχμής, μια κίνηση που έγινε το πρώτο θέμα συζήτησης στα social media στην Ιαπωνία.
Υποχρεωτική ψηφιακή αποτοξίνωση
«Μια φορά, όταν ήμασταν γεμάτοι από κόσμο, παρατηρήσαμε έναν πελάτη που δεν είχε αρχίσει να τρώει για τέσσερα λεπτά», λέει ο Κότα Κάι, προσθέτοντας ότι ο πελάτης έβλεπε βίντεο στο τηλέφωνό του ενώ το φαγητό του κρύωνε.
Κάτι που σε άλλα εστιατόρια να μην είναι σημαντικό, όμως το Hakata ramen, που προσφέρει στο μενού του το Debu-chan, ένα είδος τοπικού ramen από τον νομό Χακάτα στη δυτική Ιαπωνία, είναι ένα «φαγητό που μαγειρεύεται για ανυπόμονους ανθρώπους, συνεπώς πρέπει να καταναλωθεί μόλις σερβιριστεί.
Όπως επισημαίνει ο Κότα Κάι, «Όταν τα τραπέζια είναι γεμάτα και βλέπω ανθρώπους να σταματούν να τρώνε για να χαζέψουν στο κινητό τους, τους ζητάω να σταματήσουν». Και διευκρινίζει ότι δεν έχει τοποθετήσει ταμπέλες που ενημερώνουν τους πελάτες ότι απαγορεύεται η χρήση τηλεφώνου εν ώρα φαγητού, αντιθέτως το ζητάει από καθένα ξεχωριστά.
Το Debu-chan δεν είναι το πρώτο εστιατόριο που προχωράει σε αυτή την ενέργεια.
Το 2017 στην Σιγκαπούρη, McDonald’s, εφάρμοσε την καμπάνια, «Phone off. Fun on.» Το κατάστημα εγκατέστησε φοριαμούς για smartphone, όπου οι πελάτες μπορούσαν να αποθηκεύουν τις συσκευές τους ενώ τρώνε, κάτι που έδινε την δυνατότητα στους γονείς να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στα παιδιά τους.
Πηγή: CNN