Τον Ιούλιο ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας

Το Υπερταμείο ξεχώρισε ως πιο «ώριμο» το αεροδρόμιο, έναντι των υπόλοιπων 22περιφερειακών της χώρας.
|
Open Image Modal
Φωτογραφεία αρχείου
Gerardo Huitrón via Getty Images

Η ανακοίνωση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Καλαμάτα, ότι επέρχεται σύντομα διαγωνισμός παραχώρησης για το αεροδρόμιο της πρωτεύουσας της Μεσσηνίας, ήταν πράγματι ένα σημαντικό γεγονός, από πολλές απόψεις.

Γνωρίζαμε ότι υπήρχε κινητικότητα, ότι η κοινοπραξία συμβούλων για την αξιοποίηση του αεροδρομίου είχε προετοιμάσει το έδαφος, όμως τώρα πλησιάζει η στιγμή της αποκρατικοποίησης, με σύμβαση παραχώρησης από το Υπερταμείο ή Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών & Περιουσίας Α.Ε. (ΕΕΣΥΠ), όπως είναι η επίσημη ονομασία του.

Ως προς τις απόψεις που επισήμανα, η πρώτη έγκειται στο ότι είναι ένα περιφερειακό αεροδρόμιο «φιλέτο», πέραν των 14 που ήδη διαχειρίζεται η Fraport Greece. Το αεροδρόμιο «καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» το οποίο πήρε το όνομα του από τον αείμνηστο ιδρυτή της Costa Navarino, που άλλαξε τον τουριστικό ρου της Μεσσηνίας και εν γένει της νότιας Πελοποννήσου, χρόνο με τον χρόνο ανεβάζει τα νούμερα αφίξεων.

Χαρακτηριστικά, το 2019, τη χρονιά ρεκόρ του ελληνικού τουρισμού, είχε περίπου 341.000 επιβάτες διακίνηση, εκ των οποίων οι 317.000 εξωτερικού.

Η δεύτερη άποψη, είναι ότι σύμφωνα με το Υπερταμείο, η διαδικασία αποκρατικοποίησης του αεροδρομίου της Καλαμάτας ήταν πιο «ώριμη» σε σχέση με τα υπόλοιπα 22, που πρόκειται κι αυτά να βγουν σε παραχώρηση. Ωστόσο, με αυτή τη κίνηση θα έχουμε αεροδρόμια τριών ή και παραπάνω ταχυτήτων. Το αεροδρόμιο της Αθήνας ξεχωριστά, τα 14 πρώτα περιφερειακά στη Fraport Greece, ξεχωριστό και το νέο αεροδρόμιο της Κρήτης που θα γίνει στο Καστέλι, τώρα το αεροδρόμιο της Καλαμάτας μόνο του, χωρίς να γνωρίζουμε ποια εταιρεία θα το λειτουργήσει, έπειτα τα 22 περιφερειακά, που δεν γνωρίζουμε κι αν θα είναι όλα μαζί, και μετά μένουν κάποια ακόμα μικρά αεροδρόμια που θα μείνουν αναξιοποίητα, διότι συνολικά η χώρα διαθέτει 44 αεροδρόμια, 40 κρατικά και 4 δημοτικά!

Σε μια Ελλάδα που θέλει να αλλάξει πορεία, αυτές οι… ταχύτητες είναι αναχρονιστικές και δεν υπάρχει ομοιογένεια σε στρατηγική.

Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, αναμένεται έως τα μέσα προς τα τέλη Ιουλίου και θα υπερβαίνει τα 35 έτη, χωρίς ακόμα να έχει καθοριστεί το τίμημα. Ενδιαφέρον είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει, από εταιρείες που έχουν γνώση του αντικειμένου.

Οσον αφορά τα χαρακτηριστικά του αεροδρομίου, απέχει 9 χλμ. από το κέντρο της πόλης και λειτουργεί από το 1959. Οι κτηριακές εγκαταστάσεις του αεροσταθμού είναι 2450 τ.μ, διαθέτει 2 αίθουσες αφίξεων, 2 αναχωρήσεων και 1 αναμονής, ενώ ο χώρος στάθμευσης των αεροσκαφών είναι χωρητικότητας 4 αεροσκαφών (2 Α320, 2 Α319).

Προφανώς, όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, αφότου αναλάβει παραχωρησιούχος, θα μεταβληθούν προς το καλύτερο.